Suzuki samurai - jak założyć resory?

25 Lip 2010, 23:20

Witam

Mam takie trochę głupie pytanie , a wiec wyciągam resory w Samuraiu i chciał bym zapytać o to jak potem założyć resory żeby był na swoim miejscu , no chyba że inaczej się nie da ich włożyć ... proszę o nie śmianie się bo w tym temacie jestem zielony :cry:

Dziękuje za Odpowiedzi :wink:
Ostatnio edytowany przez samurajsj700, 28 Lip 2010, 22:28, edytowano w sumie 1 raz
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Lip 2010, 17:24

Żeby nie były na swoim miejscu to byś musiał mocowania wieszaków inaczej ulokować. nie da się wsadzić inaczej resorów :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lip 2010, 18:21

Ale jeśli przykręcam je do mostu to jest tak możliwośc żebym dał wiecej w jedną strone
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Lip 2010, 14:00

Resor względem ramy zostaje na swoim miejscu, a most względem resoru również ze względu na mocowanie. W resorze jest śruba którą skręcasz resor a w blaszce ( ta w której jest bolec od amortyzatora) masz 4 otwory tworzące kwadrat i piąty centralny, w tamte wsadzasz strzemiona a w ten centralny właśnie łeb od śruby którą jest skręcony resor, więc automatycznie blaszka dzięki otworowi jest w odpowiednim miejscu względem resora, a pozostałe otwory wyznaczają ulokowanie strzemion którymi jest złapany most, więc bez nawiercenia nowych otworów w piórach resora i przesunięcia blaszki nie ma możliwości zmiany położenia mostu względem resora. Może się czasami wydawać (i słusznie) że po założeniu np. tylnych resorów do przodu most jest jakby przesunięty i nie jest na środku nadkola tak jak na oryginalnych resorach, to dla tego iż tylny resor jest dłuższy i ma w trochę innym miejscu otwór więc w innym miejscu jest most łapany. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lip 2010, 21:50

Dzięki za wyjaśnienie :smile:

A Powiedz mi czy jak byś się tak dało tylne resory do przodu to co to daje :?: :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Lip 2010, 14:56

Tak,daje to że tylne od razu trochę podniosą (mają większa parabolę) i są przede wszystkim dłuższe więc zawieszenie lepiej wybiera, i jak nie masz stabilizatora to to już zaczyna się krzyżować ładnie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpierw kierunkowskaz, potem hamowanie
    Obok braku sygnalizowania kierunkowskazem planowanego manewru, podstawowym błędem wielu kierowców jest nieodpowiedni moment włączenia kierunkowskazu. Zarówno zbyt wczesne, jak i zbyt późne sygnalizowanie ...
    Mistrzowskie szlify Toyoty GR Yaris
    Zaprojektowany z myślą o sporcie, produkowany w specjalnej fabryce, testowany przez gwiazdy motorsportu. Toyota GR Yaris ma wszystkie przymioty najbardziej wyjątkowego hot hatcha na rynku. Prezes japońskiego koncernu, Akio ...

28 Lip 2010, 18:01

Wielkie dzięki Jogi4x4, :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997