REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
A powiedz mi czy ten reduktor da się kopić czy w swoim trzeba przeloznie zmieniaćJogi4x4 napisał(a):Wszystko się da, można kombinować z wałkiem rozrządu, wydechem itp. ale najczęściej łatwiej i taniej jest wsadzić silnik z Vitary albo TD od VW, ja mam od BMW E36 318is ok 140KM, silnik ponoć idioto i jak na benzynę to nawet relatywnie wodo odporny. W terenie najważniejszy jest moment obrotowy silnika i przełożenia w reduktorze. Samurai na seryjnym silniku to w terenie raczej tylko reduktor i 1 bieg 2 to tylko na prostych lub większy rozpęd jest za słaba na podjazdy czy błoto. Dobry jest reduktor 4.16 ruszasz najczęściej z 2, normalna jazda w terenie to na 3,4 chyba że słabnie to 2, z takim reduktorem masz tą zaletę że gdy zaczyna brakować mocy a obroty spadają nisko to masz zapas w postaci niższego biegu, redukujesz i masz moc żeby jechać a nie stajesz, a seryjny Sami to tylko 1 bez zapasu niższego biegu. Choć jak ktoś się nauczy to takim też da radę pomieszać.
Jogi4x4 napisał(a):Tyle żeby zawstydzić nie jednego pana na światłach.