Suzuki Samuraj

21 Gru 2009, 18:02

Rozumiem że chodzi Ci o silnik na wtrysku jednopunktowym. Silnik podchodzi pod skrzynię z SJ410, musisz mieć również osprzęt do wtrysku, komputer itp. Mechanik spokojnie ogarnia sprawę.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 19:36

Jak się nie mylę to trzeba mocowanie prze robić :twisted:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 20:00

może podejdą a może nie, nie wiem, takiego motoru nigdy nie wsadzałem, ale łapy to nie jest wielki problem. Ja przy jednostce z BMW mam łapy dorobione samemu, i poduszki z polibuszy do Grand Cherokeego z zastrzałąmi co by silnika do góry nie wyrywało, więc na polibuszach jest twardo ale pewnie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 20:10

A ty w swoim jaki masz silnik ?? :mrgreen: :twisted:

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 20:21 ]
Jogi4x4 napisał(a):Wszystko się da, można kombinować z wałkiem rozrządu, wydechem itp. ale najczęściej łatwiej i taniej jest wsadzić silnik z Vitary albo TD od VW, ja mam od BMW E36 318is ok 140KM, silnik ponoć idioto i jak na benzynę to nawet relatywnie wodo odporny. W terenie najważniejszy jest moment obrotowy silnika i przełożenia w reduktorze. Samurai na seryjnym silniku to w terenie raczej tylko reduktor i 1 bieg 2 to tylko na prostych lub większy rozpęd jest za słaba na podjazdy czy błoto. Dobry jest reduktor 4.16 ruszasz najczęściej z 2, normalna jazda w terenie to na 3,4 chyba że słabnie to 2, z takim reduktorem masz tą zaletę że gdy zaczyna brakować mocy a obroty spadają nisko to masz zapas w postaci niższego biegu, redukujesz i masz moc żeby jechać a nie stajesz, a seryjny Sami to tylko 1 bez zapasu niższego biegu. Choć jak ktoś się nauczy to takim też da radę pomieszać.
A powiedz mi czy ten reduktor da się kopić czy w swoim trzeba przeloznie zmieniać :?: :?:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 20:23

M42 B18 od BMW + skrzynia BMW na ATFie wszystko z E36


Reduktor jest albo albo.
Są 3 podejścia do sprawy, albo kupujesz gotowy reduktor np. Calmini, ARB który kosztuje kilka tys. , albo kupujesz same przełożenia i wsadzasz do swojego reda i też masz 4.16 np. [link do oferty na Allegro wygasł] albo kupujesz reduktor od Sj410 i drugi od SJ413 i z dwóch składasz 1 o przełożeniu 4.16
Ostatnio edytowany przez Jogi4x4, 21 Gru 2009, 20:30, edytowano w sumie 1 raz
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 20:25

A powiedz mi z kat jesteś :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez samurajsj700, 21 Gru 2009, 20:37, edytowano w sumie 1 raz
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [S] TT 8N 1,8T / 328Ci e46 / CLK 200K w208 / C70 I 2,4T
    Podstawowe kryteria zestawienia: - auto z nadwoziem coupe - benzynowy silnik o mocy ok. 200KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2000 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi TT 8N 1,8T - 225KM - BMW ...

21 Gru 2009, 20:34

tak jak wyżej, możesz zmienić same przełożenia albo kupić dedykowany do Twojego auta od Calmini,ARB, czy jeszcze innych firm.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 20:38

A dużo takie coś :?: daje :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 20:58

Tyle żeby zawstydzić nie jednego pana na światłach. :mrgreen: Przy tym silniku i skrzyni licznik samuraia się zamyka :twisted: a auto ciągnie dalej. Ogólnie to masz lepsze osiągi, również w terenie, podjazdy czy coś podobnego nie musisz wkręcać auta wysoko, mniejsze rozpędy bierzesz albo wcale, jak długie i głębokie błoto to szybciej masz większego buta i ogólnie auto bardziej dynamiczne niż seryjny samurai, lekko dodasz gazu i jedzie, szybciej czyści opony itd, itp. Ogólnie polecam.
W pierwszej specyfikacji, na prawie seryjnym zawieszeniu, dobrych Maxicrossach i z dużą odwagą na OS chodziła podobnie jak Patrol 4.4 V8 z BMW, tylko że patrol 2x cięższy jest. Teraz tylko przeprawa i silnik spisuje się świetnie, pomimo tego że jest benzynowy. Aha i ja mam wąskie mosty + dystans 35mm na stronę i felgi ET -30 więc szybsze zakręty i trawersy też jakoś lubi.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Gru 2009, 21:10

A jak bym założył tylko reduktro z sj 410 . Ale wiesz ze ja mam 1.3 na wtrysku :?:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 21:22

witam.Podaje tu link na stronke gdzie mozna sie dowiedziec jak podniesc moc bez wiekszego nakladu pracy przy stosunkowo nieduzych kosztach :wink:
http://pultusk4x4.pl/?page_id=174
pozdrawiam

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 21:25 ]
do tego wystarczy dorzucic reduktor od SJ410 i na poczatek wystarczy :wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

21 Gru 2009, 21:29

A jak założę reduktor od sj410 to będzie mail większego buta :?: :?:

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 21:36 ]
Ale ja nie chce zmieniać : silnika :) :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 21:37

będzie miał wolniejsze przełożenia, czyli większy moment obrotowy
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

21 Gru 2009, 21:39

Jogi4x4 napisał(a):Tyle żeby zawstydzić nie jednego pana na światłach. :mrgreen:
:mrgreen: :?:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Gru 2009, 21:43

Zależy co rozumiesz przez "buta" , reduktor z SJ413 ma przełożenie 1.6 a ten z 410 ma 2.0 więc będziesz miał mocniejsze przełożenie, będzie miał na reduktorze mniejszą prędkość maksymalną ale będzie silniejszy i żwawszy i dwójką będziesz mógł coś powalczyć.

Co do silnika od GTi to wielki szacun jednostka trwała i żwawa, tylko przeróbek tyle co przy wsadzaniu 2.0 z Omegi czy 1.8 z BMW, ale warto, choć dobry silnik ciężko znaleźć.


Kiedyś jakiś dzieciak próbował ze świateł mnie podpuścić jakimś Golfem III GT , to to ma chyba 1.8 8v 90KM albo sam znaczek GT i był wielce zdziwiony że kwadratowe pudełko na wielkich kołach przyspiesza lepiej niż jego GT. Ale trzeba ostrożnie gazu dodawać na asfalcie co by mostu nie zmielić.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna