Suzuki Swift 1.3GS '93r. - sonda lambda

28 Lut 2009, 20:41

Witam kolegów. jestem tu pierwszy raz ponieważ mam następujący problem. Mam suzuki swift 1.3. od kilku miesięcy świeci mi się CHACK ENGINE. Odczytałem błąd i jest to sonda lambda:(
Jednak nie jestem do końca pewny ponieważ po odłączeniu klemy akumulatora i zresetowaniu kompa jest ok. Natomiast po przejechaniu 15-50 km kontrolka zapala się. Dziś mierzyłem napięcie na sondzie i miernik wskazywał mi 0.21-0.23V na wolnych obrotach a po dodaniu gazu napięcie spadało do 0.00V. Chyba z tego co wiem jest coś nie tak. Po dodaniu gazu powinno wskazać napięcie bliskie 1V. Może ktoś mi doradzić co zrobić samemu aby nie jechać niepotrzebnie na podpięcie się do kompa na diagnostyce. Z góry dzieki.
BANAN23
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: Jabłonna Lacka
  • 28 Lut 2009, 20:45

    Bez podpiecia do kompa raczej nie sprawdzisz ,zobacz co sie bedzie dzialo gdy odepniesz kable od sondy.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8591
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    28 Lut 2009, 20:52

    sonda jest 1-przewodowa. odłączyłem ja ale kontrolka check engine nie zapaliła się tak jak myślałem a powinna (ale to tylko moje prywatne zdanie)
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    28 Lut 2009, 20:57

    A silnik chodzi bez problemu nie dusi się i na wolnych równo pracuje?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    28 Lut 2009, 20:57

    A i jeszcze jedno. jak kupiłem autko mi spalało ok 5.5 - 6l/100km a teraz 7l/100km od kąd się świeci check engine (błąd 13 - sonda lambda). No ale okres zimy więc może i dlatego takie spalanie.
    Po zresetowaniu kompa wyskakuje błąd 12 - wszystko OK.
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    28 Lut 2009, 21:00

    Silnik pali na dotyk pracuje równo. Podczas wyprzedzania lekko sie przydusi ale powyżej 3000obr. łapie mocy.(dzieje się tak gdy check engine sie swieci). Natomiast gdy nie swieci auto mimo tych 68KM jest mocne
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      BMW Concept serii 1 tii 2007
      Studium stylistyczne skupione wyłącznie na wyścigach motorowych. Samochód zbudowany w oparciu o BMW serii 1 Coupé wpisuje się w tradycję tworzenia kompaktowych, lekkich i sportowych aut coupé produkcji ...

    28 Lut 2009, 21:11

    Słuchaj w mojej Cliówce podejrzewalem,że nie jest coś z sonda lambda,podjechałem do sprawdzenia,okazało sie że raz działa a za chwile nie dziala i tak w kółko!Gdy samochod zaczyna wiecej palic to wskazuje na uszkodzenie sondy lambda.Sondy przecietnie wytrzymuja do 160kkm.[/list]
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8591
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    28 Lut 2009, 21:17

    A wmoim przypadku też zapalała się kontrolka CHEK i okazało się,że był przestawiony zapłon. Podjedź na regulacje wyprzedzenia zapłonu bo może też to być spowodowane wzrostem spalania paliwa i palenia się kontrolki sondy.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    28 Lut 2009, 21:33

    kurcze zapłon jakby był przestawiony to by ciągle zle było i by słabo palił. a tu jest ok przez 15-50km dopóki nie zaświeci CHECK. ale dzieki za rade będe miał na uwadze
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    28 Lut 2009, 21:35

    No może i u mnie raz działa (przez te 15-50km) a póżniej nie działa. Sonda wytrzymuje 30k km tak jak czytałem ale nie wiem jakiej firmy
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    01 Mar 2009, 01:43

    tak jak piszesz powinno siegac 1 v. komp widzi ze zamało pb i wzbogaca dawke a jak sonda sie obudzi to chek engine bo za bogata.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    01 Mar 2009, 11:36

    Czyli na 99% sonda uszkodzona???
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    01 Mar 2009, 15:08

    A czy nic się nie stanie jeżeli odłączę sonde całkiem???
    czy wykręcenie i wyczyszczenie jej z nagaru coś pomoże???
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka

    02 Mar 2009, 08:03

    czyszczenie moze nic nie dac.ale jak odłaczysz to komputer wejdzie w tryb awaryjny i przyjmie średnie parametry
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    07 Maj 2009, 00:04

    Mam ten sam problem wymienilem sonde na nowa i po okolo 100 km znow zapolila sie kontrolka ,choc komputer wskazywal na sonde.Chyba musze wymienic tez katalizator(duze Co2)
    ksionc7
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: IRLANDIA