Łącząc system 4Control (4 koła skrętne) z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, Renault w skuteczny sposób skoordynowało działanie dwóch kluczowych elementów z punktu widzenia zachowania samochodu na drodze – układu kierowniczego i zawieszenia. Elektronicznie sterowane amortyzatory, zsynchronizowane z działaniem systemu 4Control (4 koła skrętne), zapewniają pełną kontrolę i najwyższy poziom komfortu w przypadku nagłych ruchów o dużej amplitudzie. Auto jest zdecydowanie bardziej stabilne, a jednocześnie zwrotne. System 4Control (4 koła skrętne) jest stale aktywny. Przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie comfort (60 km/h w trybie neutralnym i 70 km/h w trybie sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia (dla modeli Espace i Talisman). Pod względem doznań z jazdy kierowca odczuwa to tak, jakby samochód skrócił swój rozstaw osi w celu maksymalnego zwiększenia zwrotności. Powyżej tej prędkości progowej, koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Efekt jest wówczas porównywalny z wydłużeniem rozstawu osi – zwiększa się przyjemność prowadzenia, stabilność samochodu i poczucie bezpieczeństwa.
Dzięki 4Control (4 koła skrętne) nawet duże wymiary auta nie mają znaczenia. Potrzeba też mniejszych ruchów kierownicą i mniej siły do wykonywania takich manewrów, jak wjazd na rondo, skręt na skrzyżowaniu czy zawracanie. Zaledwie jedna trzecia obrotu kierownicy wystarczy do wjechania/wyjechania na rondo. Jeden pełny obrót kierownicy wystarczy do skrętu w poprzeczną ulicę na skrzyżowaniu (w porównaniu do 1 obrotu i 30° w aucie bez systemu 4Control). Przykładowo: wyposażony w system 4Control Nowy Espace zawraca na 11,1 metrach: to niewiele więcej niż w przypadku Clio (10,8 m).
Opony letnie gwarancją bezpiecznej jazdy Opony letnie należy założyć wtedy, gdy średnia temperatura przekracza 7 stopni. Tym samym warto już teraz umówić się na zamianę, aby później uniknąć stania w kolejkach. 1. Czy opłaca się samemu zmieniać opony? ...
Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać? Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki RENAULT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne RENAULT
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.