System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami

System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami

12 Kwi 2016, 12:11

Łącząc system 4Control (4 koła skrętne) z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, Renault w skuteczny sposób skoordynowało działanie dwóch kluczowych elementów z punktu widzenia zachowania samochodu na drodze – układu kierowniczego i zawieszenia. Elektronicznie sterowane amortyzatory, zsynchronizowane z działaniem systemu 4Control (4 koła skrętne), zapewniają pełną kontrolę i najwyższy poziom komfortu w przypadku nagłych ruchów o dużej amplitudzie. Auto jest zdecydowanie bardziej stabilne, a jednocześnie zwrotne.
System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami
System 4Control (4 koła skrętne) jest stale aktywny. Przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie comfort (60 km/h w trybie neutralnym i 70 km/h w trybie sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia (dla modeli Espace i Talisman). System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatoramiPod względem doznań z jazdy kierowca odczuwa to tak, jakby samochód skrócił swój rozstaw osi w celu maksymalnego zwiększenia zwrotności. Powyżej tej prędkości progowej, koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Efekt jest wówczas porównywalny z wydłużeniem rozstawu osi – zwiększa się przyjemność prowadzenia, stabilność samochodu i poczucie bezpieczeństwa.

System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatoramiDzięki 4Control (4 koła skrętne) nawet duże wymiary auta nie mają znaczenia. Potrzeba też mniejszych ruchów kierownicą i mniej siły do wykonywania takich manewrów, jak wjazd na rondo, skręt na skrzyżowaniu czy zawracanie. Zaledwie jedna trzecia obrotu kierownicy wystarczy do wjechania/wyjechania na rondo. Jeden pełny obrót kierownicy wystarczy do skrętu w poprzeczną ulicę na skrzyżowaniu (w porównaniu do 1 obrotu i 30° w aucie bez systemu 4Control). Przykładowo: wyposażony w system 4Control Nowy Espace zawraca na 11,1 metrach: to niewiele więcej niż w przypadku Clio (10,8 m).

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2886
Zdjęcia: 11109
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC Yellow Edition Lexus LC Yellow Edition
    W połowie 2018 roku Lexus wprowadził do europejskiej oferty model LC w wersji Yellow Edition. Nadwozie samochodu pomalowano jaskrawym, żółtym lakierem Vibrant Flare Yellow. Ta sama kolorystyka zagościła również ...
    Kierunkowskazy - migać czy nie migać? Kierunkowskazy - migać czy nie migać?
    Kierunkowskazy są ważnym narzędziem komunikacji na drodze. Pozwalają na informowanie o planowanym manewrze, więc prawidłowe korzystanie z nich powinno być nawykiem wszystkich kierowców. Dla wielu jednak nie jest. Trenerzy ...

  •