System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami

System 4Control z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami

12 Kwi 2016, 12:11

Łącząc system 4Control (4 koła skrętne) z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, Renault w skuteczny sposób skoordynowało działanie dwóch kluczowych elementów z punktu widzenia zachowania samochodu na drodze – układu kierowniczego i zawieszenia. Elektronicznie sterowane amortyzatory, zsynchronizowane z działaniem systemu 4Control (4 koła skrętne), zapewniają pełną kontrolę i najwyższy poziom komfortu w przypadku nagłych ruchów o dużej amplitudzie. Auto jest zdecydowanie bardziej stabilne, a jednocześnie zwrotne.
Image
System 4Control (4 koła skrętne) jest stale aktywny. Przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie comfort (60 km/h w trybie neutralnym i 70 km/h w trybie sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia (dla modeli Espace i Talisman). ImagePod względem doznań z jazdy kierowca odczuwa to tak, jakby samochód skrócił swój rozstaw osi w celu maksymalnego zwiększenia zwrotności. Powyżej tej prędkości progowej, koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Efekt jest wówczas porównywalny z wydłużeniem rozstawu osi – zwiększa się przyjemność prowadzenia, stabilność samochodu i poczucie bezpieczeństwa.

ImageDzięki 4Control (4 koła skrętne) nawet duże wymiary auta nie mają znaczenia. Potrzeba też mniejszych ruchów kierownicą i mniej siły do wykonywania takich manewrów, jak wjazd na rondo, skręt na skrzyżowaniu czy zawracanie. Zaledwie jedna trzecia obrotu kierownicy wystarczy do wjechania/wyjechania na rondo. Jeden pełny obrót kierownicy wystarczy do skrętu w poprzeczną ulicę na skrzyżowaniu (w porównaniu do 1 obrotu i 30° w aucie bez systemu 4Control). Przykładowo: wyposażony w system 4Control Nowy Espace zawraca na 11,1 metrach: to niewiele więcej niż w przypadku Clio (10,8 m).

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2633
Zdjęcia: 9604
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Latem też można wpaść w poślizg Latem też można wpaść w poślizg
    Choć z ryzykiem poślizgu kojarzy się raczej zima i oblodzona nawierzchnia dróg, równie niebezpieczna sytuacja na drodze może przydarzyć się kierowcy także latem. To właśnie na okres od czerwca do sierpnia przypada ...
    XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja
    17 czerwca na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbyła się impreza XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012. Dla gości którzy jak co roku licznie odwiedzali tegoroczny Piknik przygotowano wiele atrakcji i konkursów można było ...

  •  
    • BMW Concept X6 ActiveHybrid - EMS Brussels
      Car audio, video 2007
      Kraz 255B
      Hyundai Genesis