Szerokie i potężne: stylistyka zewnętrzna - Audi RS 6 Avant

22 Sie 2019, 15:18

Styl całego nadwozia przyciąga spojrzenia nawet wtedy, gdy Audi RS 6 Avant się nie porusza. Stylistyka auta w porównaniu z bazową wersją A6 Avant jest wyraźnie inna. Wszystkie elementy zewnętrzne - z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i klapy bagażnika – to części stworzone wyłącznie na potrzeby RS. Poszerzone o ok. 40 mm z każdej strony nadwozie z charakterystycznymi, również bardzo szerokimi nadkolami, podkreśla sportowy, a jednocześnie dostojny charakter tego Avanta. Efektowne proporcje auta podkreślają 22-calowe koła.

Nowe RS 6 Avant jest jednym z pierwszych modeli wyprodukowanych przez Audi Sport, stworzonych w myśl nowego języka stylistycznego Audi RS. Jego przód jest zupełnie odmienny, choć utrzymujący ciągle dostojny wygląd linii modelowej A6. Od linii modelowej A7, RS 6 Avant oprócz pokrywy silnika w charakterystycznej stylistyce „powerdome” zapożyczyło również przednie reflektory. Są one nie tylko bardziej płaskie i bardziej sportowe, ale oferują również opcję reflektorów laserowych RS Matrix LED z przyciemnionymi wykończeniami. To nowość w rodzinie A6. Podobnie jak tylne światła diodowe, posiadają one kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizacji oraz z charakterystycznym dla modeli typu RS sekwencyjnym sygnalizowaniem gdy samochód jest zamykany i otwierany.
Szerokie i potężne: stylistyka zewnętrzna - Audi RS 6 Avant Trójwymiarowa struktura grilla osłony chłodnicy Singleframe z oczkami w kształcie plastra miodu błyszczy czernią. Cała osłona jest teraz bardziej płaska i szersza, co podkreśla atletyczny wygląd RS 6 Avant. W nowej wersji zniknęło obramowanie Singlrframe oraz logo quattro na zderzaku. Poniżej standardowo montowanych reflektorów diodowych, w na nowo zaprojektowanym zderzaku RS znajdują się duże i wyraziste wloty powietrza, których górne krawędzie sięgają niemal dolnych krawędzi tychże reflektorów. Projektanci inspirowali się tutaj przodem super sportowego Audi R8.

Audi RS 6 Avant Największy pakiet mocy: silnik

Patrząc na pojazd z boku, tym co najbardziej rzuca się w oczy to wydłużony przód, długa, prosta linia dachu i płaskie słupki D jakby spoczywające na blisterach quattro. W dynamicznym tyle pojazdu znajdziemy m.in. spojler umieszczony na tylnej krawędzi dachu oraz typowy dla RS zderzak z dyfuzorem i wieloma elementami stylistycznymi utrzymanymi w kolorze błyszczącej czerni. Po obu jego stronach umieszczono okrągłe, chromowane końcówki rur wydechowych, utrzymane również w stylu RS. Opcjonalnie dostępny jest układ wydechowy RS sport z czarnymi końcówkami rur.

źródło: VGP
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...
    Smart Fortwo w nowej edycji limitowanej "cityflame"
    Pełen kontrastu, pełen życia - smart fortwo w nowej edycji limitowanej cityflame skutecznie przyciąga spojrzenia i rozświetla serca miast. Połączenie słonecznego koloru z czarnymi dodatkami ma swój ciąg dalszy w kabinie, ...