Konserwacja podwozia focus mk3

07 Maj 2024, 23:17

Cześć,
Kupiłem Forda focusa mk3 z 2011 roku i auto wymaga konserwacji podwozia. Oglądałem wiele focusow i 80% miało problem z korozją.
Nadwozie jest bardzo ładne, całe w oryginalnym lakierze bez rdzy, ale podwozie niestety ma rdze.

Na jaki koszt mogę się nastawiać jak zlecę konserwację warsztatowi? Podejrzewam, że konieczne jest piaskowanie, chociaż ja bym został przy neutralizatorze rdzy i farbie.

Polecacie jakiś dosyć tani warsztat w okolicach Grójca lub Piotrkowa trybunalskiego? +-80km od tych miast
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

08 Maj 2024, 12:51

Jeżeli chodzi o piaskowanie to taka operacja to już duży koszt, ty możesz się ratować jakąś chemią a później konserwacja, 1500 zł trzeba szykować na taką operacje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16207
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Maj 2024, 19:32

1500 bez piaskowania w serwisie czy samemu tylko na chemię?
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

09 Maj 2024, 06:48

Oczywiście cena nie jest sztywna, może to i być 2, mówimy o konserwacji z użyciem chemii, za piaskowanie to już kwoty od 3 tyś w górę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16207
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Maj 2024, 00:38

Dzisiaj byłym na stacji diagnostycznej obejrzeć auto i nie wygląda źle. Diagnosta doradził, żeby nie piaskowac bo ma dobrą i nienaruszona fabryczna konserwację i tylko w kilku miejscu na progach są naloty i w jakiś innych miejcach. Doradził umyć podwozie, usunąć rdze i położyć podkład neutralizujacy rdze, na to epoksydowy i jakieś zabezpieczenie. Co o tym myślicie? W załącznikach ogniska korozji, takie największe. Reszta można powiedzieć, że czysta.
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

12 Maj 2024, 09:13

Diagnosta ma rację :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16207
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Maj 2024, 09:32

Rdza jest tylko na progach i to nie jakoś mocno, taki mocniejszy nalot i w kilku miejscach z tyłu. Diagnosta miał latarkę z żółtym światłem dlatego słabo widać.

Tłumik jest w rdzy i rura od tłumika, ale powiedział, żeby tego nie dotykać bo ten układ przejeździ to auto. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia środka ale było czyste i konserwacja była do połowy auta. Tylko pod tłumikiem sama blacha, ale zdrowa.

Jeszcze zardzewiałe są 2 belki trzymające bak paliwa i uchwyty od tłumika. Powiedział, żeby się z tym nie bawić i po prostu wymienić.

Firmy od konserwacji do których dzwoniłem mówiły o piaskowaniu całego podwozia i nie było mowy o raczej punktowej konserwacji...
spqrse
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 12 02 2013
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Fiesta Mk6
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015