Toyota Corolla e12 wymieniłem przednie zawieszenie i nadal puka

14 Lis 2017, 17:54

Witam. Borykam się z problemem przedniego zawieszenia w mojej Toyocie. Problem polegał na tym że głośny stukot wydobywał się podczas jazdy na kostce albo trelinkach czy podczas wjechania w dziurę. Na stacji diagnostycznej oraz w serwisie Toyoty nic nie wykryli mówili że wszystko jest sztywne. Ale nie dając za wygraną pierw wymieniłem łączniki stabilizatora firmy Meyle HD po czym nic to nie dało. Po tygodniu pojechałem do mechanika i zostały wymienione drążki kierownicze z końcówkami drążków kierowniczych bo widziałem że gumy na końcówkach były sparciałe i popękane a gwint był lekko ponacinany (prawdopodobnie ktoś wcześniej jak wymieniał końcówki stabilizatora wycinał flexem i naciął gwint ) drążki kierownicze są firmy blueprint a końcówki niestety delphi bo nie było innych. Usterka nadal była żadnej poprawy. Jeździłem sporadycznie tak około dwóch tygodni bo wizyta w serwisie Toyoty na zbieżność była długa. Przed zbieżnością dla pewnego swego wymieniłem sworzeń wahacza firmy TRW oraz gumy stabilizatora oryginalne zakupione w serwisie Toyoty. Po zbieżności było ciszej ale to nie to. Po miesiącu wymieniłem sillent blocki i tuleje na wahaczach, ale hałas nadal nie ucichł. Pojechałem ponownie na zbieżność bo trochę zaczeło ściągać i sprawdzając zawieszenie mechanik powiedział, że w zawieszeniu sztywno ale częstą usterką są prowadnice na jarzmach hamulcowych. Takie wiec zakupiłem jarzma wraz z prowadnicami firmy TRW i po wymianie było dużo lepiej i cisza. Ale cisza była na około miesiąc i zaczęło znowu pukać nie co ciszej więc wymieniłem górne mocowania amortyzatora firmy SNR jest to łożysko z poduchą. Ale nadal puka. Zaznaczam że nie ma luzów na przegubach wewnętrznych. I witki mi opadają.
toratora
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Toyota Corolla e12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

14 Lis 2017, 19:15

A sprawdzał ktoś czy nie ma luzów w przekładni kierowniczej?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lis 2017, 19:25

Tak. Byłem nie dawno na stacji diagnostycznej i kazałem się przejechać. I pytam się czy może w kolumnie kierownicy są luzy. Odpowiedział że nie ale nie rozbierał nic. Ale strzelać mi nie strzela podczas skręcania. Czasem sporadycznie, ale na prawde rzadko i trzeba mieć wyłączone radio żeby co cokolwiek przy maglownicy usłyszeć. Jedynie co przychodzi mi na myśl to że drążki kierownicze mogły być felerne albo jak około dwóch tyg jeździłem bez zbieżności co prawda sporadycznie.
toratora
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Toyota Corolla e12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

14 Lis 2017, 19:57

Kolumna a przekładnia kierownicza to dwie różne rzeczy. Pojedź na SKP na szarpaki, jeżeli luz w zawieszeniu będzie to to wychwycą (prawdopodobnie). Niech odrazy przyjrzą się dokładnie czy na maglownicy nie ma luzu. Zdarzają się też przypadki że gniazda końcówek drążków są już wytłuczone i tam może się tworzyć delikatny a głośny luz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lis 2017, 21:21

toratora napisał(a):Takie wiec zakupiłem jarzma wraz z prowadnicami firmy TRW i po wymianie było dużo lepiej i cisza. Ale cisza była na około miesiąc i zaczęło znowu pukać nie co ciszej
Wjedz na kanał i sprawdz zaciski hamulcowe przedniej osi tzn.wystarczy ręką zlapac za zacisk i zobaczyć czy przypadkiem nie ma luzu na prowadnicach.Nie muszę Ci podpowiadac ze częsci ktore sa tam zamontowane nie są juz orginalne-no moze orginalne ale juz "Made in China"....Niestety...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

29 Lis 2017, 13:33

Witam poco tyle wymieniać. Kasy chyba masz za dużo.Najpierw przeba zdiagnozowac, a nie na chybił trafił Typowa usterka to stuki z amortyzatora. Mechanik zdiagnozował mi to od ręki bo ponoć we wszystkich toyotach coroola i avensis z tego okresu się to zdarza. Wystarczy podnieść koło na podnośniku i powoli opuścić po pierwszym dociśnięciu podnoszonego koła słychać jedno stuknięcie. Życzę powodzenia.
lestadd
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Toyota
Silnik: 2,0D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2004

29 Lis 2017, 19:46

Byłem już na 4 stacjach diagnostycznych i tak diagnozowali że nic nie wykrywali. Ale ostatnio byłem na 5 stacji w celu poprawienia zbieżności bo mi ściągało auto a nadal puka. Mechanik sprawdził całe zawieszenie i również nic nie stwierdził ale po przejechaniu stwierdził że to nie zawieszenie a luz na listwie kolumny kierowniczej. Nie wiem czy mu wierzyć czy nie, aczkolwiek gdy skręcam na nierównościach skręcam auto to czasami słychać stuki w kierownicy.
toratora
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Toyota Corolla e12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Lis 2017, 21:02

Po raz kolejny Ci piszę. Kolumna kierownicza to jedno a przekładania kierownicza to drugie a listwa o której mówi diagnosta/mechanik znajduje się w przekładni czyli potocznie w maglownicy. Ciężko jest to komuś sprawdzić?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Gru 2017, 08:02

Przygladnalbym sie samym amortyzatorom,tez tak mialem,zrobilem generalny remont przedniego zawieszenia i stukalo nadal,wymienilem amorki i cisza.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Gru 2017, 18:29

Mechanik zobaczył i na szczęście nie ma luzów na maglownicy. Mam niby dobre amortyzatory. Na stacji wykazały 80 i 81 % a podnosząc do góry nic nie puka. Zauważyliśmy z mechanikiem, że ruszając półoś od strony skrzyni biegów góra dół jest luz tylko nie wiem do końca jaki on powinien być bo jakiś luz tzw roboczy musi być.
toratora
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Toyota Corolla e12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Gru 2017, 20:46

Żadnego luzy nie powinno być. Na boki ma trochę luzu ale góra dół nie powinno
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Gru 2017, 21:02

Czyli zagadka rozwiązana tak myśle.
toratora
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Toyota Corolla e12
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Gru 2017, 21:14

Do długa półośka? Jest łączona? Ma podporę?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Mar 2019, 23:22

Witam. Mam identyczny problem ze stukaniem w mojej Toyocie, mógłbyś podzielić się informacją co ostatecznie rozwiązało problem? Winowajca to faktycznie półoś? Z góry dzięki.
Uki93
Obserwowany
 
Posty: 1