UAZ Hunter

19 Lut 2010, 10:16

Witam!
Na początku jako nowy użytkownik chciałbym przywitać się z forumowiczami.

Jako miłośnik offroadu mam w planach zakup terenówki. Wiadomo jednak, że nowe egzamplarze z salonu są bardzo drogie. Choć na zdrowy rozsądek powinno być na odwrót. Terenówki powstały, by być z założenia proste i tanie. Moda na tego typu samochody doprowadziła do absurdu. Na przykład Land Rover Defender - prosty, tani w produkcji, oparty na ramie, bez żadnego wyposażenia, jego budowa to 4 koła, silnik, rama i kilka pospawanych blach. A cena? Drogi jak jakaś limuzyna. Tak jest z wszystkimi terenówkami.

Z pewnym wyjątkiem - UAZ Hunter. Wiemy wszyscy, że takie samochody jak Uaz 31512 czy 469B są tandetne, przestarzałe i potwornie awaryjne. Jednak ich następca czyli Hunter to nowiutka konstrukcja, gruntownie zmodernizowana. Na zdjęciach wygląda zjawiskowo. A do tego cena - 49 tys. zł netto za prawdziwą, dużą terenówkę.
Jednak czy jest warta tych pieniędzy? Czy jest równie tandetna jak jego poprzednicy? Mam obawy, że niestety tak. Ale może ktoś posiada Huntera albo miał z nim kontakt? Czy Uaz HUnter jest samochodem godnym uwagi?
withoutnick
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kraków

19 Lut 2010, 10:49

jakość niestety nie została zmodernizowana, więc niestety dalej jest to auto z [...] ;)
gruntowna modernizacja to też troche przesada ;) dołożenie tarcz z przodu i sprężyn z przodu to znowu nie taka gruntowna :D cena jest czymś spowodowana niestety :/
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Lut 2010, 10:56

pocieszny napisał(a): cena jest czymś spowodowana niestety :/


No właśnie to jest cena odpowiednia dla terenówki. Taki Defender też jest prosty jak cep a kosztuje 160 tys. zł i ma szyby na korbkę.
withoutnick
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kraków

19 Lut 2010, 11:19

160.000 to kosztuje Def Station Wagon 90 S bądź SE który posiada radio stereo z CD, alarm, klima(se-standard, s-opcja), elektryczne szyby i centralny zamek z pilotem, poziomowane świateł, tylna szyba z wycierką i spryskiwaczem, barwione szyby, wersja SE do tego orurowanie przednie. Szyby na korbki ma najtańszy za 120.000zł. To ja wolę 10 letniego Patrola Y61 :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lut 2010, 11:39

No ja podałem że 160 tys. kosztuje najtańsza goła wersja Defendera 110, bo ta wersja jest wymiarowo bardziej zbliżona do UAZa
withoutnick
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kraków

19 Lut 2010, 12:34

W nadwoziu Station Wagon bo w Hard Top kosztuje 32500 euro.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    "SKODA Rapid" Nowy wymiar SKODY
    Pod takim hasłem rozpoczęła się właśnie największa kampania reklamowa marki SKODA w tym roku. Hasło reklamowe SKODY odnosi się bezpośrednio do modelu Rapid, który kontynuuje znaną z Octavii i Superba ideę samochodu ...

19 Lut 2010, 13:04

dobra wady na szybko
Mosty- raz w roku trzeba skasować luzy, (most to jest nic innego jak most z 469B tzw wolny)
Silnik- to nic innego jak zmodyfikowana Uazowołga z wtryskiem Boscha, tania, mająca dobry moment, niestety paliwożerna i niewytrzymująca wielkich przebiegów, diesel nie wiem nie miałem okazji używać ale Tarmot proponuje chyba Andorię a to jest zacny silniczek godny polecenia
zawieszenie -proste jak cep mało awaryjne, mega wykrzyżu nie posada, komfort porównywalny z K160 :mrgreen:
hamulce- można powiedzieć że są :mrgreen:
reduktor to klasyka przełożenie 1;1 i 1;2 ze sztywno zapinanym przodem


jedyne co przemawia za tym samochodem to linia nadwozia :twisted: dla kogoś kto lubi UAZa jest po prostu piękna,

ale za 40 tysi będe miał UAZa z silniczkiem 2,7TDI (rozrząd na kołach zębatych) w automacie na resorkach parabolicznych (lub springach jak się bedzie mi chciało bawić) mostach z K260 i podejżewam że bez remontu pojeżdże dłużej niż nowy Hunter :mrgreen:
aczkolwiek u nas w nadleśnictwie bardzo sobie je chwalą :idea:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Lut 2010, 18:58

GAZ 69 to mial super linie nadwozia :wink:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

19 Lut 2010, 19:00

No a jak chodzi w terenie :mrgreen: Miodzio :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lut 2010, 19:42

pocieszny
To są jeszcze nadleśnictwa inwestujące w UAZ-y? Zaskakujesz mnie.
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

20 Lut 2010, 00:23

oczywiście że są, nie tylko nadleśnictwa ale i energetyka i inne "służby" w tyh pieniążkach masz do wyboru jeszcze nive ale to nie ta ładownośc i nie taka pojemność,
z opcji zostaje ci jeszcze Defender za 6 razy tyle :mrgreen: i w zasadzie skonczyły sie terenówki do pracy :mrgreen: nie ma :sad:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Lut 2010, 06:35

pocieszny napisał(a):oczywiście że są, nie tylko nadleśnictwa ale i energetyka

Hmmm...to ja żyję w innym świecie :mrgreen: Lesnicy jeżdżą Nissanami Pickup (większość nawet ma Warn'a z przodu) a energetycy Transporterami 4Matic :roll:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2010, 07:17

W moich stronach n-ctwa mają jako pożarówki Defendery lub pickupy Nissana lub Toyoty. Poza tym Suzuki i Nivy zwykle dla Straży Leśnej. Energetyka ma pickupy Opla i Lubliny. Leśnicy jeżdżą głównie Vitarami i Pajero (prywatnymi oczywiście).
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

20 Lut 2010, 13:00

no widzicie ;) a u nas nadleśnictwo ma kilka "firmowych", energetyka ma 2 (jeżdża nimi tam gdzie defy nie robią :mrgreen: )
a leśnik jak ma wziąśc swoje prywatne auto do taraszenia po lesie to się popuka w głowe :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Lut 2010, 13:39

:mrgreen:
pocieszny napisał(a):no widzicie ;) a u nas nadleśnictwo ma kilka "firmowych", energetyka ma 2 (jeżdża nimi tam gdzie defy nie robią :mrgreen: )
a leśnik jak ma wziąśc swoje prywatne auto do taraszenia po lesie to się popuka w głowe :mrgreen:

Gdzie są nadleśnictwa, w których leśniczowie i podleśniczowie jeżdżą służbowymi autami? Osobiście nie znam żadnego, może się przeniosę. :mrgreen:
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu