Uniwersalny 4x4 do 65 tys. złotych

19 Lis 2019, 13:43

Cześć!
Poszukuję następcy mojej Meganki, która sprawuje się bardzo dobrze, przejechałem nią 50 tys. kilometrów bez żadnej awarii, ale nie spełnia moich (i mojej żony :) ) może trochę specyficznych wymagań.
Potrzebuję:
1. Podwyższony prześwit (na oko tak minimum 16-17 cm) i napęd 4x4 - co jakiś czas zdarza mi się zjeżdżać z asfaltu, nie w jakiś ciężki teren, ale polne/szutrowe drogi, nierówna nawierzchnia, czasem trochę błota.
2. Moc pozwalająca na w miarę bezstresowe wyprzedzanie tirów (przyśpieszenie do setki w ok. 9 sek. lub lepsze, odpowiedni moment), obecne 130 KM to trochę za mało.
3. Długość maks. 4,7m - z większym miałbym problem się zmieścić w garażu.
4. W miarę rozsądne koszty eksploatacji, spalanie w trasie przy normalnej jeździe (100 - 110 km/h) nie przekraczające 8l/100 km.
5. Rocznik od 2012 w górę (nie chcę kupować auta starszego niż mam obecnie).
6. Bezawaryjność :D
Mile widziane:
- bagażnik o pojemności min. 450 l.;
- wygodne fotele;
- brak trzeszczących plastików w środku.
Mój budżet to ok. 60-65 tys. zł. Z autem planuję związać się na dłużej (min. 6-7 lat).
Rocznie przejeżdżam ok. 14-15 tys. km, czyli teoretycznie na diesle nie powinienem patrzeć, ale przynajmniej 85% tego przebiegu to trasy (w tym jedna wakacyjna 4000-5000 km), a w trasie diesel generalnie lepiej się spisuje, także ich nie odrzucam (czy słusznie?).
Moim pierwszym typem było Volvo XC70 (żony XC60) raczej benzyna + LPG (3.2, 3.0 T6), ale trudno o ciekawy egzemplarz z udokumentowaną historią (większość to import z USA), poza tym poczytałem sobie trochę o kosztach eksploatacji i mi przeszło...
Podoba mi się Audi A4 Allroad (B8), tu najrozsądniejszy wybór to chyba 2.0 Tdi + manual, ale tanio też nie będzie.
Żona wolałaby SUV-a, ale ciężko tu o dynamiczny i bezproblemowy napęd.
Podoba mi się Mazda CX-5, ale benzyna 2.0 160 KM trochę za słaba do tego auta, a diesel ponoć nie jest bez wad.
Rozsądnym wyborem byłby chyba Tiguan I FL z 2.0 Tdi 170 KM (lub 140 KM + czip) i manualem, ale ani z zewnątrz, ani w środku mi się to auto nie za bardzo podoba, bagażnik trochę mały.
Forester 2.0 XT (4 generacja) ma super napęd, fajne osiągi, ale za wysokie spalanie (i wtrysk bezpośredni wiec LPG dla mnie nieopłacalne), a diesle Subaru raczej dobrej opinii nie mają.
Może Kuga II z Tdci (180 KM, lub słabszy + czip)?
Wracając do podwyższonych kombi, myślę o Golfie VII Alltrack lub Octavii III Scout (jest jeszcze Leon Xperience, z zewnątrz najładniejszy, ale ma chyba najmniejszy prześwit, choć nie mogę znaleźć danych fabrycznych).
I tu mam dylemat napędowy - 2.0 Tdi + manual, czy 1.8 Tsi + DSG?
Niby 1.8 Tsi 180 KM jest już poprawiony, ale boję się trochę skrzyni DSG. Z tym silnikiem była łączona skrzynia z "mokrym" sprzęgłem (chyba DQ250), ponoć trochę bardziej wytrzymała, ale i tak po 150-200 tys. km trzeba się liczyć z większymi wydatkami, choć nie takimi jak jeszcze kilka lat temu (mechatronikę podobno teraz się regeneruje).
Nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się, że Tdi będzie mniej problemowy i kosztowny, poza tym w trasie będzie spalał wyraźnie mniej.
Z drugiej strony w benzynie łatwiej o egzemplarz z mniejszym przebiegiem, no i brak klekotania…
Sam już nie wiem... Z góry dzięki za wszelkie porady.
Adek1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 03 03 1998
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf VII Alltrack
Silnik: 1.8 TSI 180 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

20 Lis 2019, 12:43

Podałeś ciekawe samochody dostępne w tym budżecie i opierając się na tym co mamy wyżej moim zdaniem wygrywa tu Mazda CX-5 z silnikiem benzynowym. Spalanie nie będzie wysokie a samochód naprawdę jest godny polecania i awaryjnością nie grzeszy.

Na drugim miejscu postawiłbym na Octavię Scout z silnikiem 1.8 TSI. W podanym budżecie powinieneś znaleźć bardzo fajny egzemplarz nie koniecznie z dużym przebiegiem. Skrzynia DSG daje frajdę z jazdy oczywiście jak cos się popsuje to koszty mogą być spore ale można temu zapobiegać dbając o nią, a podczas kupna dokładnie ją sprawdzić w jakimś serwisie gdzie naprawiają automaty.

Przy takich przebiegach możesz brać diesla pod uwagę ale jak uda ci się znaleźć egzemplarz z przebiegiem poniżej 150tyś. km. Jeżeli będzie ciężko takie samochody znaleźć i będą miały więcej nalatane to diesla bym odpuścił.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

20 Lis 2019, 15:20

CX5 bardzo mi się podoba, ale silnik 2.0 160 KM dobrymi osiągami nie grzeszy (na 2.5 mnie nie stać), poza tym nie wiem czy Mazda uporała się już z problemem korozji (słyszałem o rudej w "szóstkach" III).
Na chwilę obecną najbliżej mi chyba właśnie do Octavii Scout (ew. Golfa Alltrack), jeżeli trafiłby się diesel z przebiegiem ok. 100 000 km to pewno bym w takiego celował. 1.8 Tsi z niższymi przebiegami częściej się trafiają. Za konkretne poszukiwania biorę się z początkiem 2020 roku, zobaczymy co się trafi.
Adek1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 03 03 1998
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf VII Alltrack
Silnik: 1.8 TSI 180 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sezon na jednoślady - motocykle, skutery i rowery
    Wraz z początkiem wiosny na ulicach pojawiają się motocykle i skutery. Użytkownicy takich pojazdów są w sposób szczególny narażeni na niebezpieczeństwo związane z wypadkami, ponieważ w razie kolizji nie ...