Utrata mocy przy zmianie biegu

09 Lis 2021, 21:43

Witam!
Od paru dni mam dość poważny problem z moim autem (Renault Scenic 2 1.5dci rocznik 2003) mianowicie przy zmianie biegów czy to w górę czy w dół raz na jakiś czas traci kompletnie moc, zaczyna strasznie mocno kopcić na szaro i tak jakby "rzęcholić", muszę wtedy wrzucić luz odczekać jakieś 10 sekund i wraca wszystko do normy. Czasami przejadę całą trasę (30km) bez problemu, a czasami dzieje się to co paręset metrów. Na forach wyczytałem turbiny, EGR-y i inne bajery, co kolejne to gorsze. Do mechanika jeszcze muszę poczekać ale już po nocach spać nie mogę, czego mogę się po tym spodziewać?
Glajcu
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 12 01 2021
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Scenic 2
Silnik: 1.5 dCi 84KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • 10 Lis 2021, 10:32

    Jeżeli masz taką możliwość to sprawdź czy są jakieś zapisane błędy. Poza tym na początek proponuję sprawdzić i wyczyścić zawór recyrkulacji spalin EGR. Być może czasem przycina się przez to pojawiają się opisane problemy.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9756
    Zdjęcia: 34

    10 Lis 2021, 19:34

    Auto było podpinane pod komputer u znajomego - 0 błędów. O owym zaworze czytałem trochę, wiem że jego wyciągnięcie nie jest skomplikowane w tym przypadku ale chciałabym dopytać o czyszczenie, mogę do tego użyć WD40 i pędzelka do detailingu (taki z miękkim włosiem)? Czy lepiej zamówić te specjalne preparaty do czyszczenia EGR?
    Glajcu
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Prawo jazdy: 12 01 2021
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Renault Scenic 2
    Silnik: 1.5 dCi 84KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    10 Lis 2021, 20:36

    Egr może się zacinać i błędów nie pokaże. Przy wysprzęglaniu obroty spadają to i łatwiej może zgasnąć, warto zacząć od prostych rzeczy i go wyczyścić.

    Ja tam myłem raz pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną. Jednak najczęściej mycie pomoże na chwile i tak się kończy kupnem nowego lub wyłączeniem go.
    Gość114260
     

    10 Lis 2021, 22:15

    Kupno nowego ani trochę mi się nie uśmiecha, spróbuję jutro dobrze go domyć Akrą od K2 i w ostateczności WD40. Mamy chociaż potwierdzonego winowajcę - po odpięciu wtyczki od EGR problem się nie powtarza
    Glajcu
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Prawo jazdy: 12 01 2021
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Renault Scenic 2
    Silnik: 1.5 dCi 84KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    12 Lis 2021, 11:32

    EGR wyczyszczony, jeden dzień był spokój i dzisiaj znowu, dodatkowo przy jednym razie było czuć zapach siarki w środku auta. Zauważyłem też, że ma on jakby "opóźnienie", czasami przy wciśnięciu gazu pracuje cicho i powoli się zbiera i nagle zrywa się (tak się dzieje tylko na 1 biegu). Tak samo problemem 1 biegu jest to, że przy redukcji z 2 na 1 czuje lekkie podbicie gałki zmiany biegów. Jest możliwość, że całym winowajcą jest sprzęgło? (Co prawda rok temu było wymieniane ale łapie dość nisko)
    Glajcu
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Prawo jazdy: 12 01 2021
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Renault Scenic 2
    Silnik: 1.5 dCi 84KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    24 Lis 2021, 20:37

    Problem został rozwiązany, zawór EGR nie zamykał się na jałowym biegu, wymiana zaworu w 100% rozwiązała problem
    Glajcu
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Prawo jazdy: 12 01 2021
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Renault Scenic 2
    Silnik: 1.5 dCi 84KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    24 Lis 2021, 20:40

    Tak jak mówiłem, jak egr pada to czyszczenie może pomóc na chwilę, ale w 99% przypadków trzeba kupić nówkę.
    Gość114260