Volkswagen Bora 2.3 V5 150KM

01 Mar 2014, 21:09

Witam
jestem zainteresowany kupnem auta z tematu. Chciałbym się tylko dowiedzieć, czy warto je gazować. Czy ten silnik jest lepszy do "zagazowania" niż przykładowo 2.0 i 4motion 116KM lub 1.8 i T 20V 150KM. Słyszałem, że większe silniki lepiej znoszą ten proces. Moc auta nie jest dla mnie bardzo ważna. Chciałbym aby auto po zagazowaniu nie zaczęło się nagle psuć.

Diesel w ogóle odpada z uwagi na możliwe problemy z turbiną, kołem dwumasowym, wtryskiwaczami itp.. Ogólnie jestem zorientowany tylko tyle co znajomi mówią i na forach co nie co czytam. Więc na temat diesela proszę nawet nie zaczynać.
Pozdrawiam
Michcik2327
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 21 12 2007
Auto: nie mam

01 Mar 2014, 21:43

O ile dobrze pamiętam, ten silnik nie należał do udanych. Dość drogi w naprawach. Lepiej wziąć 1.8 T
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Mar 2014, 21:50

1.8 T raczej odpada. Nie biorę pod uwagę silników z turbiną.
Może lepiej 2.0 115KM lub 2.0 i 4motion 116KM. Jaka jest opinia na temat tych silników?
Tak jak pisałem moc nie jest ważna. Auto ma być wygodne i (wiem że to niemożliwe) bezawaryjne.

Faktycznie na początku napisałem o 1.8 T. Ale to tylko dlatego żeby się dowiedzieć czy 2.3 jest lepszy do zgazowania czy gorszy.
Michcik2327
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 21 12 2007
Auto: nie mam

01 Mar 2014, 21:56

Akurat te 2.0 115KM radzi sobie z tym autem, "nie zamula". Silnik jest bardzo dobry i można go polecić. A musi być konkretnie Bora :?: W Passacie jest fajny silnik choć rzadko spotykany. 2.0 130KM
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Mar 2014, 22:02

Powiem szczerze, że Passat to tylko do b4.
B5 ma aluminiowe zawieszenie i każdy kogo znam, i ma te auto, narzeka. B6 jest niestety poza moim zasięgiem cenowym.
Bora jest dla mnie idealna pod względem wyglądu zewnętrznego, wewnętrznego, wyposarzenia. Tylko nie wiem z silnikiem jaki wybrać. I chyba jednak zostanie na 2.0.
Bardzo dziękuję za pomoc. Nie miałem żadnych informacji na temat 2.3, a teraz już wiem, że nie warto.
Dzięki wielkie
Michcik2327
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 21 12 2007
Auto: nie mam

01 Mar 2014, 22:08

Passat B6 jest jeszcze gorszy :) To jak coś, wrzucaj linki. Ocenimy
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Mar 2014, 22:11

Może i gorszy, ale jako, że mnie nie stać na B6, to nawet nie czytałem nic na ich temat.
Tutaj mam 2 linki do Bory. Bardzo proszę o ocenę.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
oczywiście wiem, że nie da się ocenić auta po zdjęciach, ale zawsze będzie jakaś wskazówka dla mnie.
Michcik2327
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 21 12 2007
Auto: nie mam

01 Mar 2014, 22:15

68k przelotu w Borze z 2001r śmieszne :D Nawet jeśli długotrwałe stanie auta też mu nie służy więc byłbym ostrożny
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Mar 2014, 22:18

1. Wygląda okej, ale czemu nie ma zdjęć drugiej strony auta?
2. Tu już mnie przebieg rozwalił, poza tym odpicowana na handel
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Mar 2014, 22:20

1. Hmm.. no ciekawe. Cóż i tak dopiero osobiste oględziny zwryfikują dane auto.
2.A no przebieg razy 4 :D. Niedużo jest Bory 2.0 zwłaszcza w kombi. N

a pewno przy kupnie będę miał znajomego, który zerknie w ważniejsze rzeczy. Ja niestety noga w tej dziedzinie.

Wielkie dzięki za pomoc. Cieszę się, że tu trafiłem :)
Michcik2327
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 21 12 2007
Auto: nie mam

14 Mar 2014, 12:41

Witam,

wracam do Was, od ostatnich przemyśleń wiele się zmieniło. Zacząłem się zastanawiać czy jednak nie wybrać diesla. Powiedzcie czy warto się nad tym zastanawiać wiedząc, że:
1. mój roczny przebieg waha się od 10tys do 11tys rocznie.
2. trasa rocznie to 85% miasto, 14% teren pozamiejski, 1% ekspresówka.
nie wiem czy warto gdyż: boję się awarii turbiny, dwu-masy, zimy.
Ale przemawia do mnie oszczędność.
I jeszcze jak dojdzie do kupna diesla jaki wybrać:
1.9 TDI 110KM 1998-2005
1.9 TDI 115KM 1999-2000
1.9 TDI 4motion 101KM 2000-2005
1.9 TDI 4motion 115KM 1999-2005

Pozdrawiam
Michcik2327
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 21 12 2007
Auto: nie mam

14 Mar 2014, 15:10

Diesel w mieście oszczędny nie jest a poza tym przy Twoich przebiegach to szybciej pójdzie turbo, dwumasa..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Mar 2014, 11:04

O właśnie tego się obawiam. Chodzą w mojej głowie plany, że jak będę miał oszczędne auto, to będę robił rodzinne wycieczki. Ale jako, że są to tylko plany, ciężko powiedzieć jak będzie. Nie wiedziałem, że kupno auta to taki stres, trzeba przeanalizować wszystkie za i przeciw.
Michcik2327
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 21 12 2007
Auto: nie mam

16 Mar 2014, 18:43

Doczytaj gdzieś na forum VW czy te silnik 2.0 115KM to nie te silniki w których były wadliwe pierścionki przez co te silniki zużywały duże ilości oleju. Co do Bory 1.8T to są to bardzo dobre silniki, jednak nie spełniają twoich wymogów ponieważ posiadają dwumasę i turbo.
elpolacco
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 12 12 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Mar 2014, 20:17

Wade fabryczna miał 1.4 16v..
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra