Volkswagen Golf 4 GTI (150km)

26 Lut 2012, 02:14

Witam, chciałbym zwrócić się z prośbą o opinie o autku jak w temacie. Z początku chciałem autko większe, ze sporym zapasem mocy - przymierzałem się do BMW E34 z silnikiem 2,5 (M50B25 192km) aczkolwiek ostatnio dużo opini do mnie dotarło że zawieszenie tego auta jest kłopotliwe, karoseria niestety mocno pordzewiała w 80% egzemplarzy, a sam silnik o ile w miarę bezawaryjny pod warunkiem okresowych napraw i odpowiedniego traktowania to potrafi spalić nawet 20 litrów przy "dynamicznej" jeździe, tj bez nadmiernego upalania, więc strach pomyśleć jeśli jeździłbym dociągając do 5 tys obr/min np. Teraz znajomy polecił mi Golfa MK4 1,9 TDI, jednak diesla nie chcę i zacząłem czytać o benzyniakach, interesowałaby mnie wersja GTI z silnikiem 150 konnym o pojemności 1,8.

1. Czy te silniki mają jakieś słabe punkty, na które szczególną uwagę trzeba zwrócić? Próbowałem znaleźć coś na ten temat, aczkolwiek wiele o tych silnikach nie znalazłem, dużo jest o 1,4 oraz 1,6 i Dieslach 1,9 TDI o tym echo...

2. Czy karoseria tych golfów bardzo rdzewieje ?

3. Spalanie, po raz kolejny. Zależy mi na zapasie mocy, aczkolwiek spalanie BMW na które się napalałem, cóż nie wiem czy byłoby mnie na to stać, nie sztuka kupić auto żeby stało. Powiedzmy przy spokojnej jeździe oczekuję spalania 10-12 litrów na setkę (cykl miejski), przy odrobinie zabawy chciałbym nie przekraczać 15 litrów, czy to wykonalne z tym silnikiem ?

4. Jakieś znane częste usterki tych samochodów? Ogólnie elektryka, zawieszenie itp ? Wyczytałem, że do 2001 były problemy ze skrzyniami biegów -wyrywało nity, czy coś w tym stylu, prawda czy jakieś bajki?
GTI90
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 04 2009
Auto: VW Golf MK2 70KM

26 Lut 2012, 07:53

Golf IV ma ocynk więc nie gnije a jak gnije to wiadomo dlaczego.
Spalanie spokojnie jest wykonalne takie jak oczekujesz.

Odnosnie utrzymania 1.8 to on nie jest jakos specjalnie bardziej awaryjny i świetnie znosi gaz nawet w wersji z turbo,dlatego duzo osob woli kupic te auta w 1.8t niż w TDI i smigaja na gaz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Lut 2012, 15:04

Witam, dziękuję za odpowiedź. A powiedz mi jeszcze, mając na oku wersję 1.8 Turbo (150km) benzynka, trzeba konkretnie na coś uwagę zwracać przy silniku? Ma on jakieś słabe punkty? Czy wystarczy podejść ze zdrowym rozsądkiem, zobaczyć jak kręci na zimno, na ciepło, jak się zbiera, jak pracuje na wolnych obrotach itp, oraz zwrócić uwagę na wycieki, kopcenie z wydechu itp? Wystarczy coś takiego, czy silniki te mają jakieś słabe strony które należy sprawdzać?
Oraz jak wygląda sprawa z turbo - jaki przebieg wytrzymuje taka turbosprężarka, co prawda regeneracja z tego co patrzyłem to koszt około tysiąca złotych, ale wolałbym wiedzieć jaki przebieg powinna wytrzymać, żeby kupując auto np. 250 tys nie czekał mnie od razu jej remont. Jak obchodzić się z trubo sprężarką? Trzeba odczekiwać po ostrzejszej jeździe aż silnik ostygnie, i dopiero go wyłączyć, natomiast na zimnym silniku unikać przekraczania 3 tys obr/min ?
Czy zawieszenie w Golfie MK4 ma jakieś słabe punkty na które szczególnie uważać? Nadwozie ocynkowane, czy mimo wszystko są słabe punkty w których lubi pordzewieć i raczej należy tego unikać? (Oczywiście wykluczam tutaj rdzę na skutek dzwona w przeszłości, bo na 80% takie auta będę od razu wykluczał - jeśli uderzenie było dość konkretne).

Może podstawowe pytanie, ale nie posiadałem nigdy samochodu z turbosprężarką, ani diesla ani benzynki stąd pytania. Dziękuję i pozdrawiam.

P.S Gazu nie będę montował, o ile zmieszczę sie w spalaniu jak wyżej - bagażnik nie jest jakiś ogromny, i wstawiając subwoofer ze wzmacniaczem aby posłuchać jakiejś muzyki w lepszej jakości już miejsca ubędzie, a co dopiero butla gazowa... Jak mówiłem, przy delikatnej jeździe 10-12 litrów jak się zmieszcze, to nie będzie potrzeby gdyż nawet mój obecny pali więcej ;)
GTI90
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 04 2009
Auto: VW Golf MK2 70KM

26 Lut 2012, 16:11

Spytaj może tutaj http://www.vwclub.pl/start.htm bo ja o tym silniku w Golfie wiem tyle co o zeszłorocznym sniegu :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Lut 2012, 16:51

Ok dzięki tak zrobię. Temat można zamknąć ;)
GTI90
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 04 2009
Auto: VW Golf MK2 70KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wodorowa Toyota Mirai we flocie ADAC
    Niemiecki automobilklub ADAC powiększył swoją flotę o wodorowo-elektryczną Toyotę Mirai. Sedan zasilany ogniwami paliwowymi będzie na co dzień używany przez pracowników klubu w północnej Bawarii. Samochód ...