VW Golf IV jaki olej

26 Sie 2013, 15:35

Witam, jakim olejem zalać mojego golfa? Obecnie mam 5w-30 i bierze mi jakieś 0.5 l na 2000 km.

Z góry dzięki.
golf1259
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Golf IV

27 Sie 2013, 11:09

Sądzisz ,że to wina oleju..?
Jedyną radą jest zrezygnowanie z pełnego syntetyku który masz teraz na półsyntetyk. Silnik nie powinien ucierpieć,jego sprawność powinna moim zdaniem być taka sama ale są szanse że półsyntetyk go nieco uszczelni,a w efekcie zmniejszy się podbieranie oleju. Półsyntetyk ma zawsze oznaczenia 10W/40. Dobry z półki w markecie kosztuje ok 70 zł za 4-5l.
Olej mineralny lepiej by jeszcze uszczelnił (15W40) ale najpierw spróbuj półsyntetyku. :yes:
Pamiętaj,że po wlaniu półsyntetyku nie ma już powrotu do pełnego syntetyku.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2013, 08:12

a czego może być wina jak nie oleju? Przy takim przebiegu...
golf1259
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Golf IV

28 Sie 2013, 09:49

Zużycia silnika,czyli brania oleju. Najprawdopodobniej powoli zaczyna go przepalać a dzieje się to jeszcze szybciej jak się jeździ na krótkich odcinkach i często na niedogrzanym silniku. Trzeba by zdiagnozować gdzie łyka ale pierwsze to na pierścieniach tłokowych. Na razie przeszedłbym na półsyntetyk.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2013, 10:15

z użycie silnika przy 25 tys km? Trochę dziwne...
golf1259
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Golf IV

28 Sie 2013, 10:40

A skąd ty masz Golfa IV z przebiegiem 25 tys..? 250 tys to może być ale 25???
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus CT - 9 rzeczy, których o nim nie wiedziałeś
    CT to najmniejszy i najtańszy model w ofercie Lexusa. Ale równie ważny w historii japońskiej marki, co dużo większe i mocniejsze auta. Lexus CT zrewolucjonizował segment luksusowych kompaktowych hatchbacków, ...

28 Sie 2013, 11:48

mam, od nowości miał go mój dziadek. I został mi z przebiegiem 25 tysięcy. No chyba że cofnął go jakiś duch
golf1259
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Golf IV

28 Sie 2013, 11:52

No to nie ma tematu ale musisz wiedzieć,że twoja historia jest nieprawdopodobna. :) Gdzieś Ty się z tym golfem uchował??? :D
A może chcesz go sprzedać???
No to z innej beczki...
Ile czasu ten golf stał bez odpalania? Był taki okres wielomiesięczny?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2013, 12:12

Tak, golf stał dłuższy czas bez odpalania, ale nie potrafie powiedzieć ile czasu. Wiem, wiem że nieprawdopodobna ale już 4 mechaników go sprawdzało i każdy nie może uwierzyć że taki golf jeszcze istnieje ;).

Sprzedaż? Hmm, nie wiem, jeśli gaz do niego nie będzie się nadawał bo do 1.4 podobno się nie nadaje, to zapewne go sprzedam.

Tylko co z tym olejem.
golf1259
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Golf IV

28 Sie 2013, 12:44

LPG do 1,4 -75KM to pesteczka. Ten silnik bardzo dobrze toleruje instalacje gazową.
Ubytki oleju mogą być spowodowane długim przestojem. Mechanizm wyglądał tak zapewne,że jak auto długo stało i silnik nie był odpalany,to nie był w środku smarowany. Co za tym idzie wszystkie uszczelki czy gumki w głowicy stały się z elastycznej gumy kawałkami drewna... Niskie temperatury zrobiły swoje, Dobrze wiesz,że jak nie posmarujesz zawiasu to będzie kwiczał. Guma tez musi być smarowana od środka w silniku. Inaczej straci swoją elastyczność i przestanie spełniać swoją funkcję. Jak stała się "drewniana" ,to nie ma takich właściwości żeby dobrze uszczelniać np.gniazda zaworowe w tak różnych temperaturach. A przecież silnik ma raz 100stopni, a innym razie po mroźnej nocy minus 20...
Jeśli silnik nie ma wycieków,to mimo wszystko spróbowałbym tu jednak najpierw przejścia na ten półsyntetyk. Możliwe,że zredukuje on ilość dolewek. Nie polecam uszczelniaczy do silników i podobnych specyfików,bo działają ale...bardzo krótko.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2013, 12:50

Czyli mówisz, że gaz do 1.4 nadaje się? Bo na każdym forum piszą, że 1.4 ma plastikowe coś tam... Nie wiem co właśnie, i jak gaz się założy to szybko się to zużywa itp. No i że jak gaz się założy to jeszcze więcej oleju może brać.
Wyszło że na 1000 km, bierze jakieś 0.25 , bo na 2000 km bierze około 0.5 l a w instrukcji pisze że możliwe jest do 0.8 l na 1000 km ubytki oleju :).
Więc co począć ? :)
Bo sytuacja jest taka że potrzebuje auto na już i to z gazem, i nie wiem czy do tego zakładać czy go sprzedać i kupić coś innego... Z przebiegiem 280 000 km :)
golf1259
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Golf IV

28 Sie 2013, 13:05

Powoli. Auto jest dobre. Dolewki nie są kosmiczne i na razie dolewaj albo tak jak napisałem zmień olej przy wymianie na 10W40.
Informacje o lpg jakie posiadasz dotyczą zapewne plastikowego kolektora. Jest to problem ale nie dla instalacji sekwencyjnych ,a takie już teraz się w 95% zakłada. Kiedyś jak zakładano zwykłe mieszalnikowe układy to gaz się mógł wybuchowo cofnąć i rozwalić ten plastkiowy kolektor. Na sekwencji to nie istnieje. Tania sekwencja dla ciebie to poniżej 2k. Normalnej jakości ok 2600pln
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5787
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2013, 15:31

0.5l na 2tkm. wow, o czym my tu mowimy? poczytaj co pisze w instrukcji! pozwolę sobie zacytować. "dopuszczalne zużycie oleju 1l na 1000km" niestety koncernowi VW nie wyszła konstrukcja motoru 1.4 16V (i bliźniaczych), a to po przez zastosowanie 3 częściowych pierścieni olejowych, ktore w dosc szybkim czasie zapiekają się i juz nie zbierają oleju tak jak powinny. Niektórzy próbują ratować motor wymieniając pierścienie na 2 częściowe. Zmiana oleju nie zniweluje problemu, ewentualnie przesunie go troche w czasie. Oczywiscie nie neguje teorii Artura, bo przy dlugim postoju auta czort wie czy wszystkie uszczelnienia motoru sa w 100% szczelne. niebede tu pisal o dosc szybkiej owalizacji cylindrów, bo przy Twoim przebiegu raczej nie występuje. To pierwszy powód spożywania oleju przez tą jednostkę.
Kolejnym jest samo odpowietrzenie układu korbowo-tlokowego. plasikowy separator olejowy poza blokiem silnika tez sie nie sprawdzil (szczegolnie w krajach gdzie zimą temp potrafi spaść ponizej -15stC). Często zamarza odma lub przewód do filtra powietrza, co skutkuje wzrostem ciśnienia w układzie i wypchaniem oleju przez najłatwiejsze ujście silnika(czyli bagnet). Koncern VW zauważył problem i rozpoczął akcje serwisowa, która polega na montażu grzałki na przewodzie odmy , która i tak g.... dala. Problem rozwiązano dopiero gdy zaczęto stosować podgrzewaną odmę (jednostki BBY i pokrewne) i wyprowadzeni jej bezpośrednio w kolektor ssący co uchronilo przepustnice przed mgiełką olejową z odmy. Uff... mysle ze wszystkiego o modernizacji i usprawnieniu odpowietrzania dowiesz sie jak roch e o nim poczytasz.
Wspomnę jeszcze o problemach z skrzyniami biegów w których ścinają się nity mechanizmu różnicowego. Wyłamane elementy wypychają obudowę i olej na glebie :cry:
Aha, najlepsze jednostki VW pod podtlenek gazu to wolnossąca jednostka 1.8 125KM, oraz stara konstrukcja 2.0 115KM. pozdrawiam
Waqa
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 21 06 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Bora i Golf 4
Silnik: AJM, AKQ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Wrz 2013, 22:44

Ale jak się kiedyś będziesz zastanawiał nad olejem to moim zdaniem warto zajrzeć do internetu
. Są tu oleje naprawdę niezłej jakości i różne inne ciekawe komponenty.
Eminion28
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel Astra

02 Paź 2013, 16:10

A słyszałeś może o takich środkach ceramizujących? Twój samochód, mimo że przebieg ma wyjątkowo mały to parę lat już ma. Regenerują one różne części silnika, przez co zmniejsza się tarcie. U mnie kiedyś takie coś pomogło, może tobie też pomoże.
Sensei
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 01 01 2003