Jaki olej do Golf V 1.9 TDI 105 km BKC? norma 505.01

06 Wrz 2020, 23:11

Witam wszystkich użytkowników forum. Moje pytanie nasuwa się pewnie dla wielu już samo z tytułu tematu ;)

Mianowicie potrzebuję wymienić olej w moim Golfie V 1.9 TDI BKC (1K1) 105 km o normnie 505.01 - przebieg jest 183 tysiące na liczniku. Potrzebowałbym doradzenia, który kupić olej, biorąc pod uwagę no powiedzmy nie mały przebieg mojego Golfa. Co byście polecali w miarę dobrego i cenowo rozsądnego dla tego samochodu?
Pozdrawiam!
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 37

07 Wrz 2020, 08:51

Jeżeli nie masz problemów z poborem oleju to myślę, że warto postawić na sprawdzone oleje. Ja bym tu widział np. Motul SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 czy VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W-40, ewentualnie może być jeszcze Gulf Formula GVX SAE 5W-30. Moim zdaniem wszystkie te oleje są godne polecenia ale ja bym wybrał coś tych z 5W40.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3136
Zdjęcia: 12

07 Wrz 2020, 10:59

Właśnie trochę tego oleju bierze, minimalnie ale jednak bierze. Motul będzie spoko? jeszcze znalazłem Motul 8100 X-Clean C3 5W40 czy ten będzie zbyt miał za dużo właściwości na silnik 183k przebiegu?
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 37

07 Wrz 2020, 11:09

SongMIRED napisał(a):trochę tego oleju bierze, minimalnie ale jednak bierze
Ile mniej więcej ml na 1000km?
SongMIRED napisał(a):Motul będzie spoko? jeszcze znalazłem Motul 8100 X-Clean C3 5W40
Też będzie ok ale znalazłem jeszcze ten Gulf Formula ULE SAE 5W-40 i powinien być lepszy od Motula :)
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3136
Zdjęcia: 12

07 Wrz 2020, 11:22

Rokiko napisał(a):Gulf Formula ULE SAE 5W-40


Słuchaj bierze mi na 10 tys ze 0,7ml? może więcej, ale minimalnie.

Co do tego Gulfa on jest tańszy niż Valvoline i Motul i właśnie zastanawiam się, czy on będzie akurat do mojego Golfa? tańszy jest, bo ma mniej właściwości, czy jak to wygląda? na allegro jest za 106, 63 zł.
Bo czym ten GULF się różni od Motula i Valvoline?
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 37

07 Wrz 2020, 11:48

SongMIRED napisał(a):Słuchaj bierze mi na 10 tys ze 0,7ml? może więcej, ale minimalnie
No to nie masz się czym martwić :ok:
SongMIRED napisał(a):Co do tego Gulfa on jest tańszy niż Valvoline i Motul
To że jest tańszy nie znaczy, że jest gorszy tu ważne są parametry oleju z karty charakterystyki. Tu akurat ten Gulf wypada bardzo dobrze na tle tych pozostałych które zostały wymienione.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3136
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga! Od 1 czerwca 2021 ważne zmiany w przepisach.
    Od 1 czerwca 2021 roku wchodzą dość istotne zmiany w ustawie PoRD. Dotyczą nie tylko kierowców, ale też pieszych. Co się zmiania? Na początek najbardziej kontrowersyjny i pokręcony przepis : 1. pieszy znajdujący się ...
    Lexus LF-1 Limitless to nowy rodzaj crossovera
    Według japońskiego magazynu Mag-X, samochód będący seryjnym rozwinięciem koncepcyjnego Lexusa LF-1, zaprezentowanego w styczniu na North American International Auto Show w Detroit, ma trafić na rynek w 2021 roku. Dziennikarze ...

  • 07 Wrz 2020, 11:55

    Rokiko napisał(a):To że jest tańszy nie znaczy, że jest gorszy tu ważne są parametry oleju z karty charakterystyki. Tu akurat ten Gulf wypada bardzo dobrze na tle tych pozostałych które zostały wymienione.



    Dzięki wielkie, słuchaj - znalazłem jeszcze za stówkę na Allegro też pod normę 505.01 - Olej Valvoline All Climate Diesel C3 5 l 5W40 i tutaj moje pytanie, bo tamten co podałeś olej z Valvoline koszt na allegro ponad 120 zł, tutaj za stówę, co to za olej? jakiś długodystansowiec, że wymieniać go co 30k? ja i tak preferuje wymianę co 10k, tylko mnie nurtują te oleje, bo jest ich kilka.

    Wypada bardzo dobrze, czyli ma te same właściwości co droższy Motul i Valvoline? czy brakuje mu czegoś?

    Bo słyszałem opinie, że jak motor ma już nalatane 180-200k to można lać co wlezie, ale to chyba bzdura totalna, co?
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    07 Wrz 2020, 12:33

    Rokiko napisał(a):To że jest tańszy nie znaczy, że jest gorszy tu ważne są parametry oleju z karty charakterystyki. Tu akurat ten Gulf wypada bardzo dobrze na tle tych pozostałych które zostały wymienione.


    Ale to chyba Valvoline i ten GULF to HC? czyli łączone mineralny i coś tam jeszcze tak?
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    07 Wrz 2020, 15:50

    Taki pobór oleju,to b.dobrze dobrany index,zapamiętaj sobie,jeśli oleju w ogóle nie ubywa,to znak,że olej jest żle dobrany,natomiast piszesz,że silnik ma duzy przebieg,duży przebieg w przypadku tego silnika to 800 tyś km,nawet z przebiegiem 400 tyś km takie auto mozna brać bez obaw,tylko pytanie,czy jesteś pewien tego przebiegu na 100%.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    07 Wrz 2020, 16:14

    PhantomASA1 napisał(a):Taki pobór oleju,to b.dobrze dobrany index,zapamiętaj sobie,jeśli oleju w ogóle nie ubywa,to znak,że olej jest żle dobrany,natomiast piszesz,że silnik ma duzy przebieg,duży przebieg w przypadku tego silnika to 800 tyś km,nawet z przebiegiem 400 tyś km takie auto mozna brać bez obaw,tylko pytanie,czy jesteś pewien tego przebiegu na 100%.


    Dziękuje za odpowiedź. Słuchaj wziąłem olej do mojego Golfa taki: VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W40 - będzie pasował? nic tam się nie stanie z nim? Golf 1.9 TDI 77kW z oznaczeniem BKC 2004 rok.

    Druga sprawa, panowie z tego co wiem, przebieg jest (BYĆ) może realny, mam ogólnie wszystkie dokumenty od tego, co by wskazywało że jest oryginał, ale to wiecie sam jak to może być.

    Co do przebiegów nie miałem pojęcia, że te silniki wykręcają takie przebiegi.

    Co do oleju to KLASA JAKOŚCI: ACEA C3 i norma dla golfa 505.01 i on właśnie ją spełnia, czyli można rzecz, że okej?
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    07 Wrz 2020, 16:50

    SongMIRED napisał(a):Słuchaj wziąłem olej do mojego Golfa taki: VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W40 - będzie pasował?
    Będzie ok, pisałem o nim wyżej. Spełnia normę 505.01. Musisz obserwować jak zachowuje się silnik i czy pobór oleju będzie na takim samym poziomie co obecnie.

    A na jakim oleju wcześniej jeździłeś tzn. teraz jest zalany silnik?
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3136
    Zdjęcia: 12

    07 Wrz 2020, 17:04

    Masz dpf?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    07 Wrz 2020, 17:59

    Rokiko napisał(a):Będzie ok, pisałem o nim wyżej. Spełnia normę 505.01. Musisz obserwować jak zachowuje się silnik i czy pobór oleju będzie na takim samym poziomie co obecnie.

    A na jakim oleju wcześniej jeździłeś tzn. teraz jest zalany silnik?


    Total Quartz, ale szczerze mówiąc nic specjalnie po tej firmie, być może słabo się znam, ale jakoś wolałem coś innego "sprawdzonego"

    Obecnie zrobiłem na tym Totalu 8,5 tys, jednak już zaraz podchodzi rok od wymiany (za miesiąc) więc wole wymienić.

    PhantomASA1 napisał(a):Masz dpf?


    Nie, nie - to jest wersja z 2004 roku, tutaj chyba nie montowali DPF'ów. A co zły olej wziąłem? czy przepłaciłem za tego Valvoline i mogłem wziąć coś tańszego?
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 37

    07 Wrz 2020, 18:26

    Oczywiście,że zły,on jest ,,uszyty,,pod materiały,z których są robione elementy silnika bardziej wytrzymałe na słabsze własności smarne oleju,wymaga tego DPF ,który z kolei zapychają szybciej(teoretycznie)związki ,które poprawiają zdecydowanie własności smarne oleju,nigdy tego nie rób więcej,w takim wypadku może pomóc ,pisałem już to w podobnym przypadku,molibdenowy amid Liqui Moly(dwusiarczek molibdenu,i będzie OK.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    07 Wrz 2020, 18:46

    PhantomASA1 napisał(a):Oczywiście,że zły,on jest ,,uszyty,,pod materiały,z których są robione elementy silnika bardziej wytrzymałe na słabsze własności smarne oleju,wymaga tego DPF ,który z kolei zapychają szybciej(teoretycznie)związki ,które poprawiają zdecydowanie własności smarne oleju,nigdy tego nie rób więcej,w takim wypadku może pomóc ,pisałem już to w podobnym przypadku,molibdenowy amid Liqui Moly(dwusiarczek molibdenu,i będzie OK.


    O matko... no to ładnie mnie tutaj jedna osoba naprowadziła.. To co nie wlewać tego oleju? i oddać go? Ale to po ten olej Valvoline MST C3 SYNPOWER ma norme 505.01? ja myślałem, że jak spełnia normę 505.01 to można go brać i normalnie wlewać, boże co człowiek zrobił. Ale gdzie nie dzwoniłem to każdy właśnie mówił o tym Valvoline... Nawet na stronie Valvoline podaje producent ten olej (SynPower MST C3 5W-40)
    Ale dlaczego on nie pasuje? proszę wytłumacz mi, bo ja zielony jestem, a myślałem, że skoro nawet producent na stronie i dzwoniłem do 10 sklepów z olejami i tutaj na forum mi użytkownik pisał, to właśnie ten będzie dobry...

    Jeżeli jest zły to serio odeślę go do allegro i jaki mam wziąć olej do tego golfa mojego bez DPF rzecz jasna.

    Może być? MOTUL SPECIFIC 5W40 5L 505.01?? ale tutaj wyczytałem, że on nie do PD bez pompowtryskiwaczy.. To który? w miarę podobny cenowo do tych :/
    SongMIRED
    Nowicjusz
     
    Posty: 37