Jaki olej do Golf V 1.9 TDI 105 km BKC? norma 505.01

10 Wrz 2020, 15:05

SongMIRED napisał(a):Wiesz co, generalnie ten środek ma za zadanie zmniejszyć tarcie tak? mówimy o Luiqy Molly, słuchaj ale czy za jakiś czas on po prostu nie wyparuje?
Gdzieś czytałem, że powinien wystarczyć do max 40tkm i później można ponownie dodać. Ja myślę, że co drugą lub trzecią wymianę oleju jak zmieniasz co 10tkm będzie ok. Zresztą na opakowaniu powinno być napisane na ile mniej więcej wystarcza taka aplikacja tego MoS2 z puszki 300ml.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 1447
Zdjęcia: 5

10 Wrz 2020, 16:04

Rokiko napisał(a):Gdzieś czytałem, że powinien wystarczyć do max 40tkm i później można ponownie dodać. Ja myślę, że co drugą lub trzecią wymianę oleju jak zmieniasz co 10tkm będzie ok. Zresztą na opakowaniu powinno być napisane na ile mniej więcej wystarcza taka aplikacja tego MoS2 z puszki 300ml.


Trochę zepsułem chyba, bo mam olej nalany pod całą miarkę w sensie pod MAX i jak wleje te 300 ml to obawiam się, że coś sknocę :unsure:

Może poczekać ze kilka dni i jak trochę tego oleju wciągnie i dopiero zaleje?

I czy w ogóle warto dopłacać do wymiany oleju i dokupić tę puszkę co wymianę? bo wiecie ja wiem o serwisie jego *golfa od 2 lat gdy go mam, a reszte? to ciezko ocenic, czy ten srodek cos bedzie pomagal przy przebiegu 200 k przebiegu bo wczesniej nie wiem jak o niego dbali i wiecie o co chodzi.
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 36

10 Wrz 2020, 17:10

Rokiko,wypłukiwanie miedzi z panewek to proces,który nie przebiega szybko,jest rozciągnięty w czasie,te związki to chloroestry,Militec ,Motorlife na bank je zawierają,kiedyś ok.20 lat temu Czesi wprowadzili do sprzedaży Metabont(jakoś tak) ,na początku fajerwerki,rewelacja,silniki żwawiej kręciły podczas rozruchu,szybko wycofano,panewki szlag trafiał ,preparat był przełdowany chloroestrami.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7844
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2020, 20:39

Dobry wieczór... albo i nie taki dobry. Panowie może macie wiedzę na temat tego co mi się dzisiaj przydarzyło ch...a jasna znowu coś z tym moim samochodem się dzieje.. Zalany nowy olej (jeszcze nie wlewałem tego Luiqt Molly dodatku) ale nie o tym..

Jade normalnie samochodem no i co? zaczyna przerywać podczas jazdy! normalnie tak jakby się "dusił" albo nie wiem co mu jest. Normalnie jeszcze rano było ok, a teraz? jade, jade i zaczyna go przerywać. Teraz nawet zgasł ze 3 razy na podwórku na sprzęgle.

Juz nie mam sily do tego samochodu :/
nowy filtr paliwa zalozony, tak samo powietrza i paliwa :(
co tu z nim zrobic? w jedna strone jechalo sie elegancko, pozniej zgasilem odpalilem i takie rzeczy. ah

Problem opisany szerzej w nowym wątku golf-1-9-tdi-bkc-przerywa-podczas-jazdy-vt122311.htm
SongMIRED
Nowicjusz
 
Posty: 36

11 Wrz 2020, 07:46

PhantomASA1 napisał(a):wypłukiwanie miedzi z panewek to proces,który nie przebiega szybko,jest rozciągnięty w czasie,te związki to chloroestry,Militec ,Motorlife na bank je zawierają
Kurcze o tym nie wiedziałem, zmartwiłeś mnie trochę tym. W jednym z samochodów olej miałem wymieniany co 10tkm i za każdym razem szedł motor-life do oleju i żadnych złych oznak nie było. Samochód tak w moich rekach przejechał ponad 100tkm, a ogólnie miał prawie 250tkm.

SongMIRED napisał(a):Trochę zepsułem chyba, bo mam olej nalany pod całą miarkę w sensie pod MAX i jak wleje te 300 ml to obawiam się, że coś sknocę
Możesz pojeździć aż będzie miejsce na dolanie takiej ilości, a w twoim przypadku może to być jakieś 5tkm, wnioskuję z tego co pisałeś o braniu oleju. Druga opcja kawałek wężyka silikonowego z dużą strzykawką, wężyk wkładasz przez bagnet i wyciągasz tyle oleju ile ci potrzeba czyli jakieś 300ml jak masz nalane na MAXa. Dolewasz dodatek i po sprawie :)
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 1447
Zdjęcia: 5

12 Wrz 2020, 08:34

W tym wątku piszemy o informacjach związanych z doborem oleju. Problemy z silnikiem proszę opisywać w drugim temacie autora pod tym adresem golf-1-9-tdi-bkc-przerywa-podczas-jazdy-vt122311.htm
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4840
Zdjęcia: 11303
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux Chinook 4×4 – kamper przepustką do przygody
    Kamper zbudowany na terenówce to marzenie wielu podróżników. Nie musi być nowy – wystarczy funkcjonalna aranżacja części mieszkalnej opartej na niezawodnym samochodzie, który poradzi sobie ...
    Audi Q3 z silnikami 35 TFSI i 35 TDI
    Na polskim rynku dostępne są już nowe wersje kompaktowego SUV’ Audi Q3. Na początek oferowane jest w trzech wersjach silnikowych: 35 TFSI z manualną skrzynią biegów, 35 TFSI ze skrzynią automatyczną S tronic ...

  • 18 Wrz 2020, 19:09

    Następcą juz nie produkowanego TXT jest obecnie Castrol SLX Professional 5W40,jest jeszcze Castrol EDGE Professional 5W40,myślę,ze gdyby wysłać zapytanie do któregokolwiek sprzedawcy na Allegro o olej 505.01 full saps,byliby w stanie taki olej ściągnąć,nie ma ich w ofercie gdyż podejrzewam popyt jest mizerny,gdyż wszyscy biorą te z normą C
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7844
    Miejscowość: Z prawdy :)

    23 Wrz 2020, 08:36

    Znalazłem olej ,jest nawet na Allegro ,5 lt. 112 zł plus k.w.lub w Hurtoils .pl 106 zł Olej VW Group 5W40 Special D 505.01 do siln.bez dpf-u,szukałem i w końcu znalazłem,tylko ten jeden,inne wszystkie niestety z normą C.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7844
    Miejscowość: Z prawdy :)
     
    • Warto przeczytać