VW Golf VI GTI czy warto interesować się takim modelem - wady, zalety?

20 Cze 2021, 14:14

Cześć. Chodzi mi po głowie Golf VI GTI, a konkretnie ten egzemplarz:
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... DRFr1.html

Z tego co czytam auto dofinansowane, przebieg też nie za wysoki - zastanawia mnie skąd ta stosunkowo niska cena - z czego może wynikać? Jakiś haczyk?

Widziałem, że Golf GTI został już na tym forum zrównany z piachem jako auto nudne i awaryjne - czytałem, że są problemy z rozrządem i olejem, ale w tym ezgemplarzu, z opisu wynika, że jest ok - auto i tak bym oczywiście sprawdził przed zakupem.
Zastanawiałem się też nad Focusem ST mk3, ale trochę przekracza mój budżet i ma jedną wadę, której nie mógłbym przeboleć - dźwięk "wydechu" emitowany z głośników. Poza tym nie szukam auta typowo sportowego, ale raczej kompromisu między sporem komfortem i praktycznością. Chciałbym czasami trochę szybciej pojechać i posłuchać choć odrobiny mruczenia, ale chcę też od czasu do czasu pojechać komfortowo gdzieś dalej, nad morze, za granicę itp. Golf wydaje mi się odpowiedni. A przy odpowiednim serwisowaniu chyba nie powinno być źle?
pazday
Początkujący
 
Posty: 108

20 Cze 2021, 15:07

Ja bym odpuścił sa dwie opcje albo szukasz wersji Edition 35 GTI na pasku albo GTD 2,0 TDI 170 + chip (wyjdzie na to samo)
Inna opcja to poszukać S3 8P/|A3 8P 2,0 tfsi/ Golfa V GTI czyli te starsze

W tym egzemplarzu nie masz opcji bezwypadek, do tego 150 tys przebiegu nie wiadomo czy prawdziwe, niby nie posiada wady olejowej tzn? ma jakieś papiery że robił silnik kompletny?
Jak chcesz to bierz ale może się zdarzyć że bezproblemowej eksploatacji ten egzemplarz Ci nie zapewni.

Osobiście dlatego wolałbym GTD albo dorzucić kasę i wtedy to już iść na całość i szukać "R" 4x4 270 koni (to są dwa różne silniki)
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 735
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Cze 2021, 19:32

Edition 35 widzę, że ceny ma sporo wyższe - niestety poza mój budżet 40 tys. Diesla nie chcę, więc GTD też odpada. Audi A3 nigdy mi się nie podobało szczerze mówiąc, poza tym z tego co czytam to w Audi 2.0 TFSI też występują problemy z olejem i rozrządem. Pytanie czy to aż tak bardzo boli? Brałem też pod uwagę kupno auta w Niemczech - sporo tam tych golfów i też pewnie lepiej utrzymane? Warto tam kupić auto?
pazday
Początkujący
 
Posty: 108

20 Cze 2021, 19:46

Warto, w Niemczech jest lepszy serwis, inna mentalność.
quel
Początkujący
 
Posty: 165
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

20 Cze 2021, 20:19

Ale dobre auta tam (i takie w całości) są droższe niż w PL
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13793
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Cze 2021, 21:28

Na logikę właśnie będą droższe. :D Ciekawe dlaczego auto z Niemiec w Polsce potrafi być takie tanie i jeszcze handlarz na nim zarabia, magia. :naughty:
quel
Początkujący
 
Posty: 165
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować bezpieczny wyjazd na urlop?
    Rozpoczął się czas wakacyjnych wyjazdów, a więc i zwiększonego natężenia ruchu. Wiąże się z tym niestety duża liczba wypadków drogowych, do których w ubiegłym roku najczęściej dochodziło w sierpniu, a ...
    System car-sharingu we Wrocławiu - 200 elektrycznych Nissanów
    Nissan, lider globalnego rynku samochodów elektrycznych oraz producent najpopularniejszego pojazdu elektrycznego na świecie – Nissana LEAF – został wybrany przez operatora systemu, firmę Enigma, dostawcą ...

  • 20 Cze 2021, 22:22

    pazday napisał(a):z tego co czytam to w Audi 2.0 TFSI też występują problemy z olejem i rozrządem.

    Niestety nie, tzn zalezy jakie Ea113 nie ma typowej wady olejowej a rozrząd jest na pasku + wariator, jest różnica FSI-turbo a TSI
    stare 200 koni to są inne silniki niż nowsze 211
    Rób jak uważasz, ale 1,8 tsi i 2,0 tsi te pierwsze zapoczątkowane w 2008- EA888 to są bardzo kiepskie silniki.

    W każdym razie "dobre" 2-litrówki TSI w Golfie VI to albo GTI 35 Edition albo "Rka"
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 735
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    20 Cze 2021, 22:25

    quel napisał(a):Ciekawe dlaczego auto z Niemiec w Polsce potrafi być takie tanie i jeszcze handlarz na nim zarabia, magia.
    to jest bardzo rozległy temat, od mentalności poprzez przepisy az do dysponowanego majątku, nie ma tu żadnej magii
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12952
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    21 Cze 2021, 03:12

    quel napisał(a): logikę właśnie będą droższe. Ciekawe dlaczego auto z Niemiec w Polsce potrafi być takie tanie i jeszcze handlarz na nim zarabia, magia


    Temat jest rozległy tak jak @Kao napisał. Generalnie Im większy śmieć tym taniej będzie w krajach gdzie każde przykręcenie śrubki kosztuje x5 i w dodatku nie ma kto tego robić.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7783
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe