VW Passat B6 - Palące się kontrolki i oznaczenia na wyświetlaczu

03 Lut 2018, 19:22

Witam Wszystkim ,
Mam do was 2 pytania może wy będziecie umieli mi na nie odpowiedzieć lub nakierować na to co może być tego przyczyną lub co wymienić. Miesiąc temu kupiłem auto - Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM .
1. Na wyświetlaczu pojawiły mi się 2 Kontrolki (Zdjęcia są niżej) jedna coś od ręcznego elektrycznego a druga od żarówki. Zaznaczam ze wszystkie żarówki wszędzie działają, świecą , mają się dobrze. Niektóre były wymieniane . Żarówka dalej miga i nie wiem co to jest . Pojechałem do mechanika który podpiął mi pod komputer auto . Powiedział mi że tylko co znalazł to ,to że te dwie palące się lampki są niby ze sobą powiązane i chodzi chyba o ten elektryczny ręczny ale do końca sam nie wie. (Coś w tym jest ,ponieważ zawsze zapalają się w tym samym momencie. Tylko raz zdarzyło mi się że żarówka się nie paliła ale jak ujechałem z kilometr to znowu się włączyła . (P) przekreślone świeci się a żarówka miga) Wystąpiły mu 2 błędy : 02443 i 02844
Czy ktoś miał podobny problem lub wie co wymienić lub jak naprawić?

2. Drugie moje pytanie jest z ciekawości chciałbym dowiedzieć się co oznaczają te skróty które również mi się wyświetlają w czasie jazdy i się zmieniają . (Strzałka W) Czy AW ASW A0 coś w tym stylu. (Zdjęcia są również) A na Google nie znalazłem tego .

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i starania

P.S Nie wiem czy w dobrym dziale to napisałem jak nie w tym to przepraszam , jestem nowy tutaj .
Mola1996Si
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 22 05 2015
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen Passat B6
Silnik: 2.0 TDI 140 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • 06 Lut 2018, 13:23

    Mola1996Si napisał(a):Drugie moje pytanie jest z ciekawości chciałbym dowiedzieć się co oznaczają te skróty które również mi się wyświetlają w czasie jazdy i się zmieniają . (Strzałka W) Czy AW ASW A0 coś w tym stylu. (Zdjęcia są również) A na Google nie znalazłem tego
    Masz komputer po niemiecku i to jest kompas wskazujący kierunek świata w którym aktualnie jedziesz.

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Mola1996Si napisał(a):Tylko raz zdarzyło mi się że żarówka się nie paliła ale jak ujechałem z kilometr to znowu się włączyła
    Która to była żarówka sprawdź ją bo może być uszkodzona lub źle wsadzona i czasem nie styka stąd ten problem.

    Mola1996Si napisał(a):Wystąpiły mu 2 błędy : 02443 i 02844
    Ten pierwszy oznacza błąd hamulca ręcznego i wskazuje bezpośrednio na problem z włącznikiem. Jeżeli chodzi o drugi błąd to sprawdź w sterowniku hamulca postojowego jaką masz wartość jak masz 12 z autohold to zmień na 11 bez autohold i sprawdź czy problem będzie dalej występował.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    06 Lut 2018, 18:30

    Okej dziękuję Ci bardzo za odpowiedz, czyli jeśli dobrze rozumiem to ten włącznik od elektrycznego ręcznego jest walnięty albo coś nie styka i trzeba byłoby spróbować go wymienić zeby to znikło , a jak to zmienić to ustawienie na 11 bez autohold ? Umiałbyś mi to wytłumaczyć ,bo ja troszkę zielony jestem, da się to zrobić samemu ?
    Pozdrawiam
    Mola1996Si
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Prawo jazdy: 22 05 2015
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Volkswagen Passat B6
    Silnik: 2.0 TDI 140 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    07 Lut 2018, 01:03

    Masz osobny przycisk Auto Hold? Jeżeli tak to wyłącz go i sprawdź czy problem będzie dalej występował.

    VCDSem można sprawdzić działanie ręcznego i zrobić kodowanie.

    Nie wiem czy wiesz jak działa funkcja auto hold? Jeżeli jest ona włączona to przy każdym zatrzymaniu auta zaciąga się automatycznie ręczny. Jak dodasz gazu to dopiero wtedy zwolni się automatycznie.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    07 Lut 2018, 11:39

    W tym modelu auta z rocznika 2006 nie ma przycisku autohold, teraz juz wiem, domyslalem sie ze to to. Ok poprobòje mam nadzieje ze sie uda i cos to da.
    Mola1996Si
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Prawo jazdy: 22 05 2015
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Volkswagen Passat B6
    Silnik: 2.0 TDI 140 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    07 Lut 2018, 12:20

    Ok, daj znać jak coś zrobisz i czy problem ustąpi.

    Wiem że niektórzy użytkownicy Passatów B6 z manualną skrzynią mieli domyślnie ustawioną funkcję z auto hold tak jak to może być u ciebie. Po zmianie którą opisałem problem ustępował i więcej nie wracał.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999