VW Passat CC Rok 2009 2.0 tdi 170 Ps,Czy Warto kupic to Auto

29 Kwi 2013, 20:53

Witam Wszystkich Na Forum,Zastanawiam sie nad kupnem passata CC z roku 2009 ,silnik 2.0 170 koni przebieg 72 tys,czy mugl by mi ktos powiedziec jak jest z tymi silnikami czy sam nadal takie wadliwe jak wczesniej,i czy warto kupic ten model z tym silnikiem,Pozdrawiam
wojtek000
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 07 2005
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW
Silnik: 131
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2004

07 Maj 2013, 18:45

Czy Nikt niewie nic na temat tego silnika?? :(
wojtek000
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 07 2005
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW
Silnik: 131
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2004

07 Maj 2013, 21:05

Nie dziw się,że nikt nie odpowiada,bo sam pewnikiem nie wiesz o jaki,czyli ,który silnik chodzi,bo musisz wiedzieć ,że w tym roku występowały dwa silniki 2.0TDI o mocy 17O KM,jeden jeszcze na pompo-wtryskach a drugi już z common rail :D Więc napisz,o który silnik chodzi?Bo różnica między nimi prawie żadna,a kolosalna zarazem :mrgreen: różniły się tylko chadry ciśnieniem sprężania,oraz jeszcze pewnymi detalami tyczącymi wersji tych z CR(chodzi o momenty obrotowe) :mrgreen:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Maj 2013, 11:57

Ponieważ już wiem,że w Passatach CC montowano silniki CR,mogę co nieco o nich napisać.Wiadomo powszechnie o problemach z silnikami 2.0TDI (PD),VW modyfikując silniki PD zapewniał,że wyeliminował typowe problemy je trapiące,czas pokazał,że nie do końca.Wprowadzając system CR zmodyfikowano jednostkę tak,by w przyszłości nie przysparzała tylu problemów użytkownikowi,te silniki są lepsze od tych z pompo-wtryskiwaczami.Ogólnie jednak te silniki oceniane są jedynie dostatecznie.By przekonać się,co są one rzeczywiście warte,trzeba jeszcze poczekać.Ja bym nie ryzykował :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Maj 2013, 18:11

szkoda bo ten passat mi sie akurat podoba bede musial niestety poczekac,moze ulepsza jeszcze te silniki
wojtek000
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 07 2005
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW
Silnik: 131
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2013, 18:51

No i dobrze,że rezygnujesz,w teście na dyst.100 tyś km Passat ale jeszcze z PD(z 2006r) pokonał w żenującym stylu,raz nawet trzeba było lawety.Już po 10 tyś km zaczęły się z autem problemy,dwa razy wymieniano pompo wtryskiwacze :mrgreen: bez przesady :!: Co prawda korpus silnika i skrzynia DSG były w bdb stanie,ale eksperci dopatrzyli się niepokojących objawów początków degeneracji głowicy.Mało które auto tak fatalnie wypadło w teście.Poza tym elektronika fatalna.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, uważaj na pracowników drogowych
    Okazuje się, że bycie pracownikiem drogowym nie należy do najbezpieczniejszych sposobów zarobkowania. Poważne zagrożenie dla tych osób stanowią… kierowcy, którzy ignorują ostrzegawcze oznakowanie ...

08 Maj 2013, 19:41

A co sadzicie o vw Touranie 140 lub 170 koni w dieslu rok 2010 ,1,9 tdi mnie raczej nie interesuje,czy te auta tez som awaryjne???
wojtek000
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 07 2005
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW
Silnik: 131
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2013, 20:41

Aleś trafił z autkiem,co prawda testowany był Touran 2.0TDI z 2005r i 140 KM ale żadne z testowanych aut nie wypadło tak fatalnie,głowicę trzeba było wymieniać po 60 tyś km.To najgorsze auto w teście z pośród prawie 90 modeli różnych marek.Dzisiaj wziąłem do łapy wyniki awaryjności silników według Towarzystw Ubezpieczeniowych,wyniki są szokujące,silniki potraktowano ogólnie,bez rozróżniania na benzyny i Diesle.Najwięcej awarii zgłaszają użytkownicy niemieckich aut,przoduje AUDI,najwięcej awarii silników zdarza się pod maskami tych aut,Alfa Romeo też wypadła fatalnie.TU radzą tak,jeśli chcecie jeździć w miarę bezawaryjnie to kupujcie auta z dalekiego wschodu.HONDA numer jeden,TOYOTA ,Hyuindai ,Mercedes ,VOLVO,LEXUS ,KIA,Subaru,FIAT,FORD.Pod lupę wzięto auta max 5 letnie.TU puentują wyniki tak,---uważajcie na auta niemieckie---. Najbardziej awaryjne silniki w kolejności od najbardziej awaryjnych----AUDI,ALFA ROMEO,MINI(należący do BMW),SaaB,OPEL,PORSCHE,PEUGEOT,BMW,SEAT,RENAULT.AUDI zostało pogrążone przez silniki 2.0TDI oraz 1.4TSI
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Maj 2013, 21:24

szkoda ze volkswagen juz nierobi takich diesli jak wczesniej,a co sadzisz o audi a4 tez w dieslu 2,0 czy to te same silniki co vw?rok 2009-170 konne,bo japonce zabardzo sie mi nie podobaja.
wojtek000
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 07 2005
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW
Silnik: 131
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2004

09 Maj 2013, 08:57

To wszystko jedna ,,kicha,, jednym słowem.Po prostu od silników 2.0 TDI należy trzymać się z daleka :!:Naszemu sąsiadowi 2.0 TDI w AUDI A4 silnik rozleciał się wraz ze skrzynią,podczas ostrego ruszania z miejsca,a z kolei koledze mego brata PASSAT z takim silnikiem odmówił posłuszeństwa na drodze, nagła awaria wtryskiwacza spowodowała reakcję ze strony elektroniki taką,że silnik zgasł,i laweta,bez przesady,auto ledwo umyte. Trzeba by zwrócić uwagę na benzynki,z Dieslami dać sobie spokój,no chyba ,że nowe z salonu,na gwarancji.Wybierz sobie model autka,rocznik,wybierzemy udany silnik.Problem jest taki z tymi silnikami VW-ena,że f-ma nowe rozwiązania testuje na kierowcach,poza tym postanowili podobnie jak w BMW oszczędzać na materiałach,duże moce a materiałowo silniki mierne.Ja ogólnie gdybym miał kupować autko,Diesla nie brałbym pod uwagę,a benzynkę tylko taką,która nadaje się do zagazowania,nawet gdybym tego nie zamierzał czynić.Silniki,które nadają się do LPG od strony wytrzymałości materiałowej,zazwyczaj nie sprawiają problemów eksploatacyjnych.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Maj 2013, 11:34

Rozumie jesli chodzi o silniki 2,0 tdi,ja mieszkam akurat na stale w niemczech tutaj jezdza niemcy 70 procent w dieslu a tylko 30 prozent na benzynie,jeszcze mam ostatnie pytanie a co sadzisz o silnikach 2,7 tdi lub 3,0 tdi czy te silniki som wytszymylsze ,mniej awaryjne od 2,0 tdi.Pozdrawiam
wojtek000
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 01 07 2005
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW
Silnik: 131
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2004

09 Maj 2013, 12:27

Te silniki to już zupełnie inna bajka,2.7TDI pokonał 100 tyś km bez kaszlnięcia,niestety trzeba było z kolei po 14 tyś km wymieniać skrzynię biegów(AUDI A6) :x ,poza tym pojawiały się problemy ze sterownikami szyb,nawigacji.Potem już z następną skrzynią nic się nie działo.Testujący ocenili to auto z tym silnikiem dość pochlebnie---warte wysokiej ceny----Silnik ponadto ma bezobsługowy łańcuch rozrządu,co prawda skomplikowane i drogie rozwiązanie, ale zapewniające spokój.Podobnie silnik 3.0TDI CR ale ten 233KM ,bardzo dobry,jednym słowem te silniki to inna bajeczka,ale?Gdy mojemu znajomemu padł wtryskiwacz przy silniku 3.0 TDI ,gdy usłyszał o koszcie jego wymiany,tylko tego jednego,to już nie pamiętam,czy osiwiał, czy włosy mu wypadły,a jak wiadomo wtryskiwacze powinno się wymieniać kompletami :D To było kilka lat temu,być może teraz jest już lepiej z tym .Jedno pewne,gdy przytrafi się awaria wszystkie oszczędności zyskane na paliwie szlag trafia.Tym czym jeżdżą Niemcy,ja bym się nie sugerował,kupują nówki w salonie ,gwarancja itd.Ty masz sobie wybrać takie autko,by niepotrzebnie nie pakować kasy w kosztowne naprawy.Ja tak uczyniłem,dobrze przemyślałem wszystko,poza tym,najbardziej stresujące są sytuacje gdy auto zawiedzie nagle na drodze,i nie można nim jechać,niestety niemieckie auta takie bywają.Jeśli chcesz porządne autko b.wysokiej jakości ,to celuj w Mercedesa z silnikiem benzynowym,np.C klasy.Czapy z głów :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)