VW Polo IV 1.4 80 KM - słabe i mocne strony modelu

30 Lip 2023, 17:14

Witajcie,
Oglądając samochody w pobliskim komisie w oczy rzucił mi sie Volkswagen Polo z 2007 roku. W skrócie 5 drzwi, silnik 1.4 80 KM, elektryczne 4 szyby, lusterka, grzane fotele, koła 15", radio CD oraz klimatyzacja automatyczna. Biorąc pod uwagę ogledziny jestem poważnie zainteresowany zakupem. Mam czas do namysłu do czwartku/piątku i staram się zbierać informacje o tym konkretnym samochodzie, jak i o słabych i mocnych stronach modelu. Mam numer vin, ale nie wiem gdzie warto zamówić raport o samochodzie (czy w ogóle warto). Słyszałem, że czasem w raporcie można trafić na zdjęcia z przeszłości oraz adnotacje o przebiegu i ewentualnych kolizjach. Nie wiem też gdzie można rozkodować kody wyposażenia z naklejki z bagażnika. Przeczytałem kilka artykułów o Polo IV, ale chciałbym zasięgnąć waszej opini czy warto kupić ten samochód jeśli priorytetami jest wysoka bezawaryjność, tania eksploatacja oraz względna prostota konstrukcji. Zastanawiam się nawet nad montażem instalacji gazowej, tylko pojawia się pytanie jak silnik ten znosi zasilanie LPG. Wiecie może czy wyeliminowano problem z zamarzającą odmą (i na czym on wogole polegał). Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś odpowie na moje pytania.
Astec
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

30 Lip 2023, 19:19

Ja osobiście poszukałbym 1,6 na dzisiejsze czasy, ale co kto lubi
Silnik ogólnie spoko ale miewa problemy z elektryką cewki/kable, świruje przepustnica, czujnik wału, do tego dość drogi rozrząd (ok 1000 zł z robocizną)

Ciężko coś powiedzieć nie widząc auta.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

30 Lip 2023, 19:27

Astec napisał(a):Przeczytałem kilka artykułów o Polo IV, ale chciałbym zasięgnąć waszej opini czy warto kupić ten samochód jeśli priorytetami jest wysoka bezawaryjność, tania eksploatacja oraz względna prostota konstrukcji.


Wobec tego kup mazdę 2 1,3/1,5, Yaris 1/2 1,3 , jazz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Lip 2023, 04:25

Trevor napisał(a):dość drogi rozrząd (ok 1000 zł z robocizną)
Potwierdzam. Mnie kosztował 1300, rozrząd INA, tyle że w dobrym warsztacie, więc nie najtańszym. Wymienionych usterek jeszcze nie doświadczyłem :)
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Lip 2023, 06:27

Henk napisał(a):Potwierdzam. Mnie kosztował 1300, rozrząd INA, tyle że w dobrym warsztacie, więc nie najtańszym. Wymienionych usterek jeszcze nie doświadczyłem :)

Co winduje koszty wymiany rozrządu do takiego poziomu? Robocizna czy części?
Astec
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

31 Lip 2023, 07:43

Daj spokój z tym silnikiem, nie ma znaczenia dlaczego tyle kosztuje rozrząd (swoją drogą dzisiaj 1000 zł za serwis auta to trzeba się cieszyć) skoro cały silnik jest mocno średni.

Albo 1.6 albo coś od konkurencji.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota SA 1949 rok
    Pierwszy powojenny samochód Toyoty to właśnie niewielki SA. Model istotny, ponieważ przez następne 15 lat Toyota była znana właśnie z tego rodzaju aut. Toyota SA to jeden z pierwszych niewielkich samochodów, ...

31 Lip 2023, 09:03

galakty napisał(a):nie ma znaczenia dlaczego tyle kosztuje rozrząd (swoją drogą dzisiaj 1000 zł za serwis auta to trzeba się cieszyć) skoro cały silnik jest mocno średni.

Dokładnie tak co to jest 1k w dzisiejszych czasach wydać na serwis ?

Temat jest prosty to auto nie spełnia wymoówi wysokiej bezawaryjności w klasie mikrusów.

To nie oznacza że będzie się nie wiadomo jak sypać albo drogo kosztować.

Ja teraz mam zlecenie na auto o bezwzględnej bezawaryjności klasy micro i europejskich aut nie biorę pod uwagę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Lip 2023, 09:15

Astec napisał(a):Mam numer vin, ale nie wiem gdzie warto zamówić raport o samochodzie

Tu masz darmową historię pojazdu, tyle że często niekompletną:
https://historiapojazdu.gov.pl/
szybki napisał(a):Ja teraz mam zlecenie na auto o bezwzględnej bezawaryjności klasy micro i europejskich aut nie biorę pod uwagę.

A jakie bierzesz?
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Lip 2023, 09:34

Henk napisał(a):jakie bierzesz?

Mazdy2 II mzr.

Był yaris2 1,3 ale po 5latach się znudził i zardzewiał. Napraw 0 dosłownie 0.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Lip 2023, 09:37

galakty napisał(a):Daj spokój z tym silnikiem, nie ma znaczenia dlaczego tyle kosztuje rozrząd (swoją drogą dzisiaj 1000 zł za serwis auta to trzeba się cieszyć)


Niby tak ale tyle samo kosztuje np do 1,9 tdi arl, no to jednak porównanie Leona Top Sport czy Golfa IV mającego 150 koni i 320 Nm a benzyna 80 koni w szarym Polo to jednak różnica.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

31 Lip 2023, 09:45

Trevor napisał(a):Niby tak ale tyle samo kosztuje np do 1,9 tdi arl, no to jednak porównanie Leona Top Sport czy Golfa IV mającego 150 koni i 320 Nm a benzyna 80 koni w szarym Polo to jednak różnica.


Ależ ja nie o tym, tylko samej kwocie na serwis.

Jak porównamy do konkurencji to faktycznie takie Polo nie ma żadnej wartości. Wręcz nawet z tej samej stajni wszystko inne okazuje się lepsze.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Sie 2023, 19:58

Henk napisał(a): Trevor napisał(a):
dość drogi rozrząd (ok 1000 zł z robocizną)

Potwierdzam. Mnie kosztował 1300, rozrząd INA, tyle że w dobrym warsztacie, więc nie najtańszym
Rozrząd w tym motorze wymienia się na spokojnie w trzy godzinki . Blokad nie potrzeba , wystarczą dwa ,,gwożdzie'' fi 8 mm. W zasadzie każdy amator mechaniki może sobie sam wymienić . Narzędzia podstawowe . Jedynie niestandardowy klucz nasadowy dwunastokątny 21 do odkręcenia śruby wału korbowego . Zestaw z pompą wody INY można kupić coś około 500 zł . Robocizna ???? A można windować bo to i tamto :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sie 2023, 04:59

bonifacy napisał(a):Zestaw z pompą wody INY można kupić coś około 500 zł . Robocizna ???? A można windować bo to i tamto
Może warsztaty doliczają sobie za naprawę prestiżowej marki :naughty: Działki budowlane pod Licheniem są droższe, jeśli widać z nich bazylikę, a z Volkswagena widać potęgę umysłu austriackiego malarza :mrgreen: W przeciwieństwie do np. Kia, z której nic nie widać, więc rozrząd jest tańszy :yes:
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007