Golf IV 1,9 arl czy 1,8t jaką wersję wybrać?

06 Sie 2023, 15:39

Witam,
planuje zakup Golfa 4 w mocniejszej wersji, tylko nie wiem czy lepiej dziś pójść w mocnego diesla 1,9 150 koni czy 1,8 turbo w benzynie?
Jaką wersję znajdę szybciej w lepszym stanie?
Jaruś27
Nowicjusz
 
Posty: 15
0

06 Sie 2023, 15:45

Obstawiam że łatwiej znajdziesz 1,9 tdi, poza tym bardziej ekonomiczny, odporny na spore przebiegi i droższy kiedyś, 1,8t szybko taniało, ARL był drogi długi czas
Poza tym ARL będzie miał więcej momentu i mocy (przeważnie o ile nie jest totalnie zarżnięty to ma ok 160 koni) = przyjemniej jedzie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna
0

06 Sie 2023, 18:23

Zależy jaki masz budżet? Ja bym szukał zadbanego 1.9 90/110km i zrobił chipa.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

06 Sie 2023, 18:35

a ja bym szukał zadbanego ARL i zrobił czipa :lol:
ktoś inny zrobił by inaczej
a jeszcze ktoś inny jeszcze inaczej
a ty też zrobisz inaczej

to też zależy do czego ma Ci służyć auto ?

Kiedyś szukałem taniego gruza z większą mocą i kupiłem...to

240KM mam za grosze
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
0

06 Sie 2023, 20:03

Barol napisał(a):Zależy jaki masz budżet? Ja bym szukał zadbanego 1.9 90/110km i zrobił chipa.

Budżet 12 tys
tylko że takie 90 koni po chipie to pewnie nawet 130 nie będzie to jednak inaczej pojedzie niż ARL.
Ale ogólnie 1,9 tdi lepsze niż 1,8T?
Jaruś27
Nowicjusz
 
Posty: 15
0

07 Sie 2023, 05:02

Nie jeździłem, ale wydaje mi się, że moc, moment obrotowy, czy co tam innego, będzie podobna w obu tych wersjach silnikowych. Bardziej bym się skupił na konsekwencjach wynikających z różnicy w rodzaju paliwa i awaryjności.
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawdzić auto przed zakupem?
    Kupno używanego samochodu to inwestycja, która wymaga szczególnej uwagi. Przed dokonaniem zakupu należy dokładnie skontrolować wiele elementów. Zaniedbanie któregoś kroku może skończyć się przykrą ...

07 Sie 2023, 07:31

1.8T nie trzymają fabryki, doprowadzić do stanu to naprawdę kupa kasy.
Lepiej 1.9 TDI, bo nawet jak trzeba będzie naprawić to wyjdzie taniej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Sie 2023, 13:54

Jaruś27 napisał(a):Budżet 12 tys
tylko że takie 90 koni po chipie to pewnie nawet 130 nie będzie to jednak inaczej pojedzie niż ARL.
Ale ogólnie 1,9 tdi lepsze niż 1,8T?


Dorzucisz parę modów i 130km spokojnie osiągniesz.
Ja bym wybrał 90/110km bo będzie trochę mniej awaryjne niż 150km ale to tylko moje zdanie i kwestia znalezienia zadbanego egzemplarz,do 12k spokojnie znajdziesz uszanowanego ARL.
1.8T w tym budżecie też znajdziesz ale sporo egzemplarzy zajeżdzone przez młodych gniewnych którzy wołają chore ceny bo przecież to 1.8T..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

07 Sie 2023, 14:10

Jak dla mnie wręcz przeciwnie 1,9 tdi od zawsze symbol kopa i niskiego spalania, nic nie trzeba przy nim robić tylko lać ropę.
Mało kto kupuje 1,8T bo pali sporo, na ulicach też prędzej 1,9 zobaczysz niż taką benzynę turbo.
Golf w "tedeiku" to klasyka gatunku.

Ja bym szukał 1,8T bez gazu bo jeśli ktoś akceptował spalanie to był bardziej świadomym użytkownikiem i jest szansa że będzie ogarnięty.
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007
0

07 Sie 2023, 15:01

Arl już w serii fajnie jeździ i nic tam nie trzeba grzebać do sprawnego poruszania się, ba nawet asv fajnie jeździ No i jeszcze jedna kwestia wartości bo o ile się nie mylę to arl było tylko w gti a wiadomo jak coś ma gti to bazowo już jest droższe i bardziej poszukiwane.
1.8t dzieli się na wiele odmian i to też trzeba je rozróżniać bo te pierwsze to tylko na papierku fajnie wyglądają.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

08 Sie 2023, 12:17

Panowie, a co powiecie na wersję 1,9 tdi 130 koni? Też widzę że sporo w ofertach i ceny jakby lepsze, a pewnie można by też zachipować?
Wiem, że ARL jest takim klasykiem i najmocniejszą odmianą ale 130 koni to tak na prawdę tylko trochę mniej.

Generalnie chodzi o to że śmigam Vectrą C rodziców - 140 koni, nie chce nic słabszego wyraźnie, raczej coś co nawet powiedziałbym zapewni lepszą dynamikę.
Jaruś27
Nowicjusz
 
Posty: 15
0

08 Sie 2023, 13:01

Chłopie, szukasz 20+ letniego gruza. Ty nie myśl o chipowaniu tylko żeby się to kupy trzymało

Aż mi się jeden odcinków "samochodu marzeń" przypomniał, gdzie gość chciał robić detailing i moc podnosić w audi tt a budżetu zabrakło żeby mechanikę ogarnąć :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km
0

08 Sie 2023, 13:40

Ale ja nie szukam gruza, tylko zadbany stan, poza tym młodsze też mogą być gruzami to akurat żaden wyznacznik (wiek), dlatego pytam czy warto rozglądać się za 130tką tdi
Jaruś27
Nowicjusz
 
Posty: 15
0

08 Sie 2023, 13:46

To jest silnik ASZ, taki słabszy brat ARL-a, z tego się podobne mocy uzyskuje 170 około koni
Można też modzić, zmieniać graty.
w Ibizie to było "FR/sport", w golfie 4 to był normalny 1,9 mocniejszy.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna
0

08 Sie 2023, 15:08

Najpierw to znajdź tunera który dotknie tego auta, bo wielu na starcie powie "Nie" :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0