Wibracje i stukot powyżej 100 km\h wv passat b6.

02 Wrz 2012, 20:33

Mam problem w moim passacie. Jadąc powyżej 100 km\h dodając gazu lub zwalniając gaz następują wibracje i stukot pochodzący z układu jezdnego. Przy każdej kontrze kierownicą w prawo lub w lewo problem także się pojawia. Przy jeździe ze stałą prędkością nie chałasuje. Drgania czuć na dźwigni zmiany biegów. Nie przechodzą na kierownicę, ani nie czuć drgań przy hamowaniu. Przy jeździe z mniejszą prędkością wszystko jest w porządku.
Jest to passat B6 2.0 TDI 103 KW 2005r. sedan.
Przedstawiałem problem kilku osobom ale tylko rozkładały ręce.
Podejrzewam przegub wewnętrzny z prawej strony, ponieważ ma lekki luz.

Proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję.

Pozdrawiam Daniel.
daniel13
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 2001

19 Sty 2013, 14:28

Szkoda przyjacielu że nikt Ci nie odpowiedział bo mam to samo ze swoim Paskiem. Może tym razem ktoś się odezwie i pomoże mi ustalic usterkę..... Mariusz P. :x
MPatoka
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 17 08 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Vw Passat b6
Silnik: 2.0 tdi 100kw
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Sty 2013, 14:41

Wyeliminować tą usterkę jest bardzo prosto - nie jeździć powyżej 100 km/h :D
A tak na poważnie - może to luz na kołach? Sprawdzcie łożyska.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2013, 16:33

Dużo informacji o passacie B6
http://vwszrot.pl/
Dziwne że drgania nie przechodzą na kierownicę, przy probleamch z przegubami czuć to na kierownicy. Obajwy swiadczą o przegubie wewnętrznym.
Czy miałeś ostatnio zmienianą osłonę przegubu zewnętrzengo ??
Ważne: do przegubów nie dajemy smaru który jest w komplecie np z osłonami tylko kupujemy
smar FIRMOWY.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

21 Sty 2013, 15:17

Witam ponownie.Przy okazji wymiany pompowtryskiwacza poprosiłem mechanika aby zerknął co może byc przyczyną owych stuków. Po wejściu pod auto stwierdził rozerwaną osłonę przegubu zewn.
WAŻNE ! !Dodam jeszcze że przy jeździe na wprost (ok 90-100km) na 5 albo 6 biegu popuszczając pedał przyspieszenia , nie hamując jeszcze silnikiem słychac jakby głośne chrobotanie, buczenie z przodu pojazdu. Przy przyspieszaniu bądź hamowaniu silnikiem milknie, lecz cały czas słychac w prawym kole tuk tuk tuk......im prędzej, tym szybciej tuk tuk tuk .
Zdaję sobie sprawę z tego ,że fachowcom może pojawic się w tym momencie uśmiech na twarzy .Co robic jak nie stac na serwis. Proszę o pomoc w diagnozie.
Ps
Koła z przodu wyważone.
Dziękuję bardzo i pozdrawiam - Mariusz z Koszalina
MPatoka
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 17 08 1992
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Vw Passat b6
Silnik: 2.0 tdi 100kw
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi e-Evolution Concept
    MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który odzwierciedla strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. Łączy atuty samochodów typu SUV, ...