Wygodna alternatywa do Focusa ST MK2 za 30-50 tysięcy PLN.

08 Lis 2024, 11:57

Dzień dobry,
ostatnie 2 lata jeździłem 3 drzwiowym Fordem Focusem ST drugiej generacji, samochodzik dosyć zwinny do codziennej jazdy, niestety niedługo po zakupie zauważyłem bolączki tego auta:
- twarde zawieszenie (niby logiczne bo auto "sportowe" ale po dłuższym czasie nie jest to komfortowe)
- brak tempomatu
- no i najgorsze na koniec, rdza, samochód był zjadany z każdej strony przez rdze.

Po za spalaniem ponad przeciętnym to samochód sprawował się super, niestety rdza była tragiczna.

Jeżdzę głównie krótkie trasy autostradą do 100km w jedną stronę co parę tygodni oraz raz na jakiś czas zakupy standardowo, zdarza się przewieść coś większego raz na ruski rok (ostatnio fotel biurowy).

I teraz, pytanie do was, jakie auto polecacie co będzie porównywalnie zwinne i szybkie jak Focus lecz bardziej wygodne i praktyczne a przede wszystkich gdzie rdza nie tańczy na prawo i lewo?

Nie mam za dużych wymogów:
- klimatyzacja automatycza
- grzane fotele
- 5 drzwi, może być i 3 byle praktyczny "w miare"
- koniecznie benzyna, robię brzebiegu rzędu 10 tysięcy kilometrów rocznie
- jakakolwiek pojemność byle nie było to 1.6L lub mniejsza
- koniecznie manual 6 biegów
- nie halogeny, mogą być xenony, bixenony, LED'y cokolwiek byle nie halogeny
- tempomat
- fajnie jakby to nie była skóra, jak już musi być skóra w środku to fajnie jakby to nie była jasna skóra :)
- wysokie spalanie mi nie straszne
- w miarę dobra antykorozja czy ocynk
- w miarę prosty czy tam "tani" w utrzymaniu pod względem eksploatacji, większość napraw robie sam

Z obecnych kandydatów znalazłem:
- Volvo S60/V70 2.3L T5 lub 2.4L T5 niestety ciężko znaleźć taki z pełnym wyposażeniem a co dopiero z manualem
- Volvo S40/V50 2.5 T5 AWD (niby to samo co focus ale ma tempomat, nie wiem jak rdza)
- Laguna III 2.0T
- Audi A4 B7 2.0 TFSI (EA113 silnik)
- Skoda Octavia II RS 2.0 Turbo FSI (EA113 silnik)
- Subary legacy 3.0 H6? (tutaj mam pewnie wątpliwośći)

Na tym się lista kończy, budżet powiedzmy do 50 tys złotych, wiadomo im mniej tym lepiej.
Z góry dziękuje za wszelkie rady czy polecenia :)
ufoludek2137
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Lis 2024, 18:27

Masz mondeo 2.5T z dokładnie tym samym silnikiem jaki masz w focusie a wychodziły wyłącznie w manualu.

ufoludek2137 napisał(a):- Laguna III 2.0T


Powiedziałbym, że najrozsądniejszy wybór.


Gdzieś w górnej granicy budżetu megane gt220, takie rs w kombiaku
Ooooo takie np. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/renault-megane-gt220-2-0tce-220km-rlink-aso-serwis-ID6GSxtT.html


A dla
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2656
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Lis 2024, 19:37

Pytanie czy nie warto iść w coś świeższego, bo te wszystkie auta, może ciut większe, ale też starocie sprzed niemal 20 lat w budżecie 30k

Ja bym poszedł w coś np takiego
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/v ... GSTo4.html
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 771
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

09 Lis 2024, 09:40

ufoludek2137 napisał(a):Subary legacy 3.0 H6? (tutaj mam pewnie wątpliwośći)

To nie będzie substytut foki no i upoluj manual. Ogólnie fajne auto, rewelka w prowadzeniu tylko rdza.
ufoludek2137 napisał(a):Laguna III 2.0T

Zwinnie jadące auto które znudzi Ci się po kilku miesiącach o ile ma zastąpić st.
Tak jak przedmówca napisał zastąpić go meg3 gt220 które jest takim trochę wilkiem w owczej skórze.
ufoludek2137 napisał(a):udi A4 B7 2.0 TFSI (EA113 silnik)
- Skoda Octavia II RS 2.0 Turbo FSI (EA113 silnik)

Dwa różne auta.

A Volvo jak Volvo taki dziadeczkowóz, brałbym tylko manual.

Pomyśl też bo była mowa o mondeo 2,5t.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10804
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lis 2024, 17:04

Jest jakaś kosmiczna różnica pomiędzy Laguna III a tą Megane 220?

Jak na razie szukam Octavi RS i zrobić lekki tuning (downpipe + mapa), 250/260 koni raczej da radę wyciągnąć spokojnie.

Podobnie planowałem z Laguna III, downpipe + mapa.

Ogólnie jestem otwarty na inne propozycje niż to co wymieniłem.

Z góry dziękuję.
ufoludek2137
Nowicjusz
 
Posty: 4

10 Lis 2024, 19:39

ufoludek2137 napisał(a):Jest jakaś kosmiczna różnica pomiędzy Laguna III a tą Megane 220?

Jest kosmiczna różnica i widać to po cenie.
Meg220 mechanikę ma z Rs do tego zawias który ogarnia przyrosty. Program to około 300km i 450nm.
Laga3 po sofcie ma mikro przyrosty, inna mechanika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10804
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW M1 Hommage 2008
    Koncept zbudowany w celu uczczenia dwóch protoplastów: BMW M1 (1978) oraz BMW Turbo (1972). BMW M1 Hommage potwierdza zatem przywiązanie marki do historii i demonstruje sposób, w jaki dziedzictwo BMW ...

10 Lis 2024, 20:59

ufoludek2137 napisał(a):Jak na razie szukam Octavi RS i zrobić lekki tuning (downpipe + mapa), 250/260 koni raczej da radę wyciągnąć spokojnie.

Możesz też iść krok dalej, turbo K04-064, wtryski S3 to powinno paść 3xx z przodu.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 771
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

10 Lis 2024, 22:21

Do 15 letniej skody za 30k?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2656
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lis 2024, 23:35

A co myślicie o Insigni?

Mowa o tej generacji:
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/o ... GSP4r.html

Samochód wygląda przyjemnie, wiadomo osiągi zdecydowanie inne ze względu na sporą wagę.
ufoludek2137
Nowicjusz
 
Posty: 4

11 Lis 2024, 08:47

ufoludek2137 napisał(a):A co myślicie o Insigni?
badziewie.
Nie prowadzi się, nie resoruje (już w zwykłych wersjach), na dziurawych drogach całe wnętrze wydaje szereg dźwięków, które do tego jest ciasne. Za te panele klimatyzacji poprzetrącałbym łapy. Spalanie już w zwykłych wersjach jest kosmiczne.
Nie załatwiłbym żadnej potrzeby fizjologicznej na to auto, nie mówiąc już o jego kupnie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14191
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Lis 2024, 13:57

Czyli tak, suma sumarum do wyboru zostaje mi się:
- Laguna III (ofert jest dosyć sporo)
- Megane GT220 (nie mogę znaleźć nic z xenonami)
- Octavia 2 RS (praktycznie wszystkie oferty bez VIN itp, jakaś januszerka totalna na OtoMoto)
- Volvo V50 (auto akurat dobrze znam, pod maską to samo co Focus)
- Subaru znalazłem jedno tylko, martwi mnie rdza

I to byłoby na tyle, chyba że polecacie coś innego, ten golf 1.4 turbo odpada, prędzej bym kupił 3L niż 1.4T
ufoludek2137
Nowicjusz
 
Posty: 4

11 Lis 2024, 18:12

Jest jeszcze coś takiego
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/f ... GotxM.html

Ew gdyby zrezygnować z przewożenia foteli biurowych raz na rok
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/l ... GPv5x.html

Wprawdzie taki Lexus po 2.5T będzie mieć zupełnie inne osiągi, ale za to masz RWD, więc zupełnie inne prowadzenie niż Twoje typy (były też AWD). Na 350 niestety za mały budżet (i tak jest rzadko spotykany). Nie spełnia Twojego wymagania manuala, ale akurat te w Lexusie to padaka

linki przykładowe
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14191
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004