Fiat Tipo - funkcjonalność, prostota i charakter

26 Sty 2018, 13:51

Fiat Tipo kończy 30 lat, umocniony sukcesem w kluczowym segmencie C, w którym Fiat od zawsze był liderem, stanowi doskonałą odpowiedź na współczesne i przyszłe wyzwania rynku.

Premiera Fiata Tipo miała miejsce 26 stycznia 1988 roku. Model był spadkobiercą Fiata Ritmo, który z kolei zastąpił Fiata 128. Począwszy od modelu 1100, średniej wielkości samochody Fiata zmotoryzowały nie tylko włoskie rodziny, ale przyczyniły się także do rozwoju społecznego, gospodarczego i technologicznego we Włoszech i Europie. Od samego początku okazały się być idealnym wyborem dla wielu młodych przedsiębiorców oraz rodzin szukających praktycznego, nowoczesnego i eleganckiego produktu.
Fiat Tipo - funkcjonalność, prostota i charakterTrzydzieści lat temu, ówczesny Fiat Tipo był naprawdę innowacyjnym modelem. Inżynierowie Fiata zaprojektowali samochód świetny w prowadzeniu, oferujący bezkompromisowe osiągi, komfort i bezpieczeństwo, skupiając się, jak nigdy dotąd, na ergonomii. Tipo wyróżniało się precyzyjną konstrukcją, w której zastosowano innowacyjne technologie i wysokiej jakości materiały, gwarantujące niezawodność i jakość. Samochód został doceniony za swoją funkcjonalność, prostotę i charakter.

Współczesny Fiat Tipo przejął te cechy, podążając za duchem swojego poprzednika. Model stanowi jedyne w swoim rodzaju połączenie technologii, solidności i użyteczności, które podbiło segment C swoją praktycznością i funkcjonalnością. Tipo był jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w 2017 roku we Włoszech i liderem segmentu C z udziałem w rynku na poziomie 20,7%. Samochód wybrało ponad 180 000 kierowców w regionie EMEA. Ponadto, drugi rok z rzędu jest to model o największej dynamice wzrostu w Europie. Także w Polsce Fiat Tipo przebojem wdarł się na listy sprzedaży, stając się z miejsca najchętniej wybieranym modelem Fiata (8436 szt. w 2017 r.) i zdobywając serca polskich kierowców, plasując się na drugim stopniu podium na rynku w klasie aut kompaktowych wśród Klientów indywidualnych.

Funkcjonalność i innowacja
W dniu 30. urodzin modelu, możemy porównać charakterystyczne cechy Fiata Tipo z 1988 roku z tym współczesnym. Nieprzypadkowo, nowy Tipo dumnie nosi nazwę swojego pierwowzoru, z którym dzieli tego samego ducha i DNA. Jeśli chodzi stylistykę, Tipo jest wyrazisty, innowacyjny i dopracowany w szczegółach. Jest najlepszy w swojej klasie pod względem przestronności wnętrza, zapewniając komfort i funkcjonalność.

Fiat Tipo wyróżnia się wyrazistym wyglądem, dzięki czemu jest zauważalny na drodze. Charakteryzuje go design, który łączy poszczególne elementy za pośrednictwem naturalnych i płynnych linii wyrażających dynamikę, która jest wyraźnie widoczna we wszystkich trzech odmianach modelowych. Opływowa i aerodynamiczna linia jest cechą wspólną dla współczesnego modelu i jego poprzednika. Warto wspomnieć o wersji pięciodrzwiowej - tej, która od razu przywodzi na myśl Tipo z 1988 r. i wyróżnia się dużą klapą zapewniającą wygodny dostęp do pojemnego, 440-litrowego bagażnika (550-litrowego w wersji kombi). Tylna klapa stanowiła innowację również 30 lat temu i została wykonana ze specjalnego, lekkiego, odpornego na korozję tworzywa.

Zarówno wczoraj, jak i dziś, przyciągająca wzrok elegancka linia nadwozia została połączona ze stylowym wnętrzem zaprojektowanym tak, by zapewnić praktyczność, prostotę i funkcjonalność. Formuła ta, mocno zakorzeniona w DNA marki, zawsze wyróżniała samochody Fiata w segmencie C.

Kompletna rodzina w prostej gamie
Fiat Tipo z 1988 roku został wykonany na jednej z pierwszych platform modułowych, która wyprzedzała koncepcję rodziny wyrażoną przez dzisiejsze Tipo i jego trzy wersje. Jego podwozie było bazą dla innych modeli Fiata, takich jak na przykład Fiat Tempra, oferujący zarówno wersją sedan, jaki i kombi. Trzydzieści lat później, Fiat Tipo sedan, Fiat Tipo hatchback i Fiat Tipo kombi są odpowiedzią Fiata na nowe potrzeby Klientów i nowe trendy zakupowe oparte na świadomym i pragmatycznym wyborze. Wszystkie wersje Fiata Tipo mogą spełnić oczekiwania różnych nabywców: rodzin, par, osób w różnym wieku, i młodszych, i starszych.

Wyróżniający się oryginalnym wyglądem Fiat Tipo, we wszystkich jego wersjach cechuje się dynamicznym stylem i silnym charakterem. Prostota w wyborze oznacza dla Klienta przejrzystą gamę jednostek napędowych i poziomów wyposażenia, skierowanych do konkretnych odbiorców - także i tu, prosta i linearna logika gamy jest kolejnym podobieństwem do modelu sprzed 30 lat.

Fiat Tipo pierwszej generacji zadebiutował w 1988 roku z pięcioma silnikami benzynowymi i diesel mogącymi zaspokoić wszystkie potrzeby ówczesnego rynku i dwoma poziomami wyposażenia. Celowo zdecydowano, aby zrezygnować z wszystkich innych wyróżniających cech i podkreślić innowację i dojrzałość modelu za pomocą jego prostej nazwy: "Tipo".

Od Fiata Tipo "Digit" po UconnectTM 7"
W najlepszym włoskim stylu Fiata wszystkie warianty rodziny Tipo mają liczne, pomysłowe rozwiązania ułatwiające życie tym, którzy w nim zasiądą zarówno w roli kierowcy, jak i pasażera. Dowodem tego jest bogate wyposażenie standardowe - na przykład dostępność innowacyjnego systemu UconnectTM HD LIVE z dotykowym, 7" ekranem o wysokiej rozdzielczości oraz ekranem pojemnościowym, który umożliwia nawigowanie typu "pinch&swipe", czyli podobne do korzystania z nowoczesnych tabletów. Dostępny jest również Uconnect Link, czyli Apple CarPlayTM i Android AutoTM, umożliwiający kierowcy korzystanie w samochodzie ze swojego iPhone'a lub smartphone’a w sposób najbardziej intuicyjny Już w 1988 r. Tipo wywoływało entuzjazm swoimi nowoczesnymi i funkcjonalnymi innowacjami technologicznymi: elektroniczne wskaźniki cyfrowe w wersji wyposażenia "Digit" były wbudowane w specjalnie zaprojektowany zestaw wskaźników połączony z deską rozdzielczą. Cyfrowe wskaźniki oferowane w tym wyposażeniu były bardzo nowoczesne pod względem funkcjonalności i ergonomii oraz zapewniały doskonałą czytelność.

Zobacz zdjęcia » Fiat Tipo

Fiat Tipo został zaprojektowany przez międzynarodowy zespół składający się z ponad 2000 osób, który pracował ponad trzy lata, w trakcie których pokonano ponad 8,7 milionów kilometrów w najbardziej ekstremalnych warunkach klimatycznych i drogowych, aby zaoferować rodzinę samochodów gotowych do sprzedaży w ponad 50 krajach regionu EMEA. Wysiłki te zostały nagrodzone przez rynek wyjątkowymi wynikami sprzedaży modelu.

źródło: FCA
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept X6 2007
    BMW Concept X6 ten przedprodukcyjny samochód koncepcyjny jest pierwszym na świecie autem typu SAC (Sports Activity Coupé). Koncept prezentuje wizję BMW scalającą cechy modeli BMW X z atrybutami typowymi dla ...
    Wodór - ekologiczne paliwo przyszłości
    W dobie zanieczyszczeń i coraz większych problemów ekologicznych naszej planety, podjęto decyzję o elektryfikacji pojazdów. Ten proces już się zaczął, ale ogromnych trudności przysparza konstruktorom znaczna ...