Wymiana rozrządu Megane I 1,6 16V

18 Cze 2016, 21:44

Witam

Kupiłem parę dni temu Megane I Classic 1,6 z 2000 roku. Poprzedni właściciel od wymiany rozrządu zrobił 50 tys. km w 5 lat. Warto już teraz go wymienić czy pojeżdżę jeszcze trochę bez obawy o zerwanie paska? Różne opinie słyszałem. Raz że jeszcze 30 tys. na spokojnie przejadę, raz że co 5 lat warto wymienić jeśli było dużo jazdy miejskiej.
seban
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 27 02 1990
Auto: Nie mam

19 Cze 2016, 11:32

seban napisał(a):Poprzedni właściciel od wymiany rozrządu zrobił 50 tys. km

Są dwie szkoły w przypadku jezeli pasek juz był wymieniany a mianowicie:
1/Jezeli nie osiągnął przebiegu to co 5 lat
2/W przypadku przebiegu co 60000 km...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5930
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

02 Lis 2016, 11:53

Jeden i drugi czynnik zbliża się do granicy. Wymień i miej spokój.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6861
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Lis 2016, 12:57

Każdy producent pasków określa na jak długo on wystarczy. Jeżeli rozrząd nie jest fabryczny, to nie należy trzymać się tego, co pisze w instrukcji, a tego, co pisze producent paska. Jeżeli więc nie wiesz, jakiego producenta pasek jest obecnie założony, to należałoby go wymienić, tym bardziej, że jak powiedział kolega wyżej zbliżają się i tak "terminy" ich wymiany sugerowane przez całą rzeszę mechaników.
Komplet rozrządu razem z pompą kosztuje około 300 zł ( oryginalny, a pompa Magneti Marelli ) a więc z wymianą nie powinieneś zapłacić więcej jak 450 - 500 zł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16507
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Marki samochodowe, które mają najbardziej przywiązanych klientów
    Słynna amerykańska firma analityczna J.D. Power przedstawiła wyniki najnowszego badania 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, które ukazuje poziom przywiązania klientów do poszczególnych marek samochodowych. ...
    Test Volvo V90 2018r. D4 190KM Inscription
    Udostępniono mi, w celu przetestowania, Volvo V90 z 2018 r. Samochód ten był w bogatej wersji wyposażenia Inscription oraz posiadał kilka istotnych dodatków. Atutem był dwulitrowy, czterocylindrowy silnik diesla, ...

  •  
    • Warto przeczytać