Wypalanie DPF przez ELM 327

05 Lut 2020, 16:17

Witam.
Dokładnie mowiac mam problem z wyborem urządzenia. Bo kupiłem sobie samochód z dpf dokładnie forda galaxy z 2006 roku 2.0 tdci. I jest uzywany w cyklu mieszanym. To jest to urządzenie [link wygasł]
I chciałbym sie zapytać czy znajde opragramowanie nsjlepiej na Androida zeby wymusic wypalenie dpf. Jak bede na autostradzie. Bo w samym komputerze to szwankuje samochodu.
Juz drugi raz wyswietlil mi check silnika bo dpf sie nie wypadlil a samochod byl na autostradzie ponad 500 km i sie nie wypalil.
Wiec bym chciał sam decydować kiedy ma sie wypalic
Pozdrawiam
Dziuby1989
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Lut 2020, 11:55

Program na komputerze jest bogatszy w funkcje i tu na pewno da się uruchomić wypalanie DPFa ale jest też aplikacja taka jak FORScan Lite i jest duże prawdopodobieństwo że nią również ogarniesz tą procedurę.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5118
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

06 Lut 2020, 12:32

Co do ELM-a to najlepiej zapytać sprzedawcę. Z tego co ja wiem, to ELM-em można odczytywać informacje, błędy, kasować błędy ale tylko silnika ( np. ABS-u, poduszek itp już nie ). Na pewno można tym ELM-em kontrolować poziom napełnienia filtra, ale o wypalaniu nie słyszałem. Warto więc dopytać sprzedawcę. Nawet jak w jakiejś aplikacji na smartfona znajdziesz taką opcję jak "wypalanie DPF" to warto dopytać się, czy samo urządzenie, czyli ten ELM ma taką funkcję.
Co do samego wypalania filtra - jeżeli sterownik samochodu informuje o wypalaniu DPF-a, a ten nadal jest nie wypalony, to wymuszanie wypalania raczej nie pomoże. W tym przypadku podejrzewam, że potrzebna będzie regeneracja mechaniczna ( w specjalnej maszynie ). Zresztą w Fordach Galaxy z tym silnikiem filtr DPF bardzo szybko potrafi się zapchać i procedura wypalania systemowego nie daje niestety rezultatów.
Co do kontrolki check - nie wiadomo mi nic o tym, aby check informował o jakimkolwiek stopniu zapełnienia/wypalania filtra. Check świecący się ciągle oznacza problem ze sterowaniem oprzyrządowaniem silnika i wówczas należy odczytać błędy. Z tego co pamiętam, to w spisie błędów nie ma nic związanego z DPF-em. A z kolei migająca check informuje o problemie z układem wydechowym, jednakże nie informuje ani o wypalaniu ani o zapełnieniu DPF-a.
Tak więc skoro świeci ci się check to podłącz się pod komputer i odczytaj błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16218
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lut 2020, 19:26

Dpf zostal 3 miesiace temu wymieniony na nowy. I po wymianie chcial sie wypalić dokładnie dwa razy. I po próbie wypalania przy ktorym ja wyłączyłem silnik. I chcialbym wiedziec poprostu ze sie wypala lub wiedząc ze jade w trase sam wymusić. A kontrolka check u mnie nie miga. Tylko sie świeci przy nie udanej próbie wypalania.
A jak bym mial z obsluga telefonu to bylo by mi duzo łatwiej
Dziuby1989
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Lut 2020, 22:11

No to dopytaj po prostu sprzedawcę czy jest taka funkcja.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16218
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lut 2020, 22:48

W programie który poleciłem na androida na pewno podejrzysz temperaturę DPF podczas jazdy.
Jak nie będzie opcji wypalania w tej apce to zabierzesz raz laptopa w trasę i uruchomisz wypalanie w ten sposób.

Jednak warto napisać do producenta tej aplikacji i zapytać czy ma taką funkcję na której Ci zależy tak jak napisał @MotoAlbercik.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5118
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Demontaż klamki Porsche Cayenne Demontaż klamki Porsche Cayenne
    Jak wymontować klamkę/wkładkę kierowcy w Porsche Cayenne II gen. Może wydawać się to proste a jednak wielu ma z tym problem. Należy zdemontować zaślepkę wewnątrz drzwi. Należy przygotować torx 20 i w pierwszej kolejności ...
    Hybrydowa Toyota Auris debiutuje w Polsce Hybrydowa Toyota Auris debiutuje w Polsce
    Toyota Auris drugiej generacji zadebiutowała w Polsce w styczniu 2013 roku. Samochód otrzymał zupełnie nowy wygląd nadwozia i wnętrza niż poprzednik, zyskując sobie sympatię klientów zarówno w całej Europie, ...

  • 07 Lut 2020, 00:22

    Szczerze mowiac to nawet nie pomyslalem zeby napisac do producenta.
    A moze ktos z was ma do polecania jakies urządzenie ktore spełni moje wysrubowane wymagania?
    Dziuby1989
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    07 Lut 2020, 11:36

    Z tego co ja wiem, to wymuszenie wypalnia DPF-a jest tylko i wyłącznie w interfejsie przeznaczonym do danej grupy samochodów. Np dla grupy PSA jest to interfejs Lexia i oprogramowanie Diagbox. Dla grupy VW był to VAG, obecnie VCDS. Dla Forda jest to jak się nie mylę VCM. Warsztaty mają interfejsy uniwersalne ( za kilkadziesiąt tysięcy zł ) które obsługują większość marek. Ale i tak nie mają wszystkich funkcji.
    Jak chcesz mieć coś takiego jak piszesz, to ja mogę polecić ci np. interfejs MaxiEcu. Wejdź na ich stronę i poczytaj i wybierz co ci pasuje. Wg mnie to najtańsza opcja dla ciebie i twoich problemów. O ELM327 zapomnij, bo jak pisałem z tego co wiem ten interfejs służy tylko i wyłącznie do odczytu danych z różnych czujników silnika oraz do odczytu i kasowania błędów, ale tylko silnika. Filtra tym raczej nie wypalisz. Ale żeby się upewnić najlepiej zapytać producenta.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16218
    Zdjęcia: 1185
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000