Wysokie obroty silnika

03 Mar 2015, 16:59

Witam Wszystkich. Mój samochód to Opel Astra G 1.6 8V z 1998 roku. Mam problem z wysokimi obrotami silnika na luzie podczas jazdy tzn. gdy wciskam sprzęgło podczas jazdy obroty rosną i pozostają na ok. 2000 czasami 1500. Dzieje się tak tylko podczas jazdy. Podczas postoju obroty są normalne. Czytałem już wszystkie fora na ten temat i nie znalazłem rozwiązania. Silnik krokowy wymieniony, egr i przepustnica czyszczona, lambda sprawdzona. Komputer nie pokazuje błędu. W serwisie wszystko na komputerze sprawdzone. Mechanicy nie wiedzą od czego to może być. Jedyny trop to bezpiecznik od ABSu. Jak się go wypnie i nie działa abs, prędkościomierz i wspomaganie kierownicy obroty są normalne i problem nie występuje ale po ponownym podpięciu bezpiecznika problem powraca. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu tej usterki.
Astrag1998
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 12 06 1989
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Mar 2015, 09:19

Próbuję to nalogikę wziąć,co ma układ ABS do obrotów silnika? Ano chyba nic.Ale jeśli miałbym łączyyć te objawy razem to tylko przychodzi mi na myśl,że coś nie jest tak z prądem.Sprawdź ładowanie a potem masę silnika a wcześniej akumulatora.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Mar 2015, 10:21

A mnie się wydaje to normalne - spotkałem wiele aut, gdzie jeżeli podczas jazdy włączy się luz, to obroty silnika są na pozimie 1500. I jak się auto zatrzyma, to dopiero w ciągu sekundy spadają do norlamych. Mam tak nawet w mojej Nubirce :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2015, 11:12

Tak,tylko,że tutaj gdy się wypnie bezpiecznik obsługujący pewne układy prądożerne ,to tego efektu nie ma,dlatego podejrzewam,iż coś nie jest tak z prądem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Mar 2015, 14:46

Pomiar ładowania zrobiony. 14,35 v przy światłach, 14,40 bez świateł, 13,05 w spoczynku. Masa sprawdzona. Dodam jeszcze, że czasami obroty falują. Na tym filmie to widać.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Szczelność układu też sprawdzona więc to nie to.
Astrag1998
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 12 06 1989
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Mar 2015, 15:21

To w takim raie musi być tak,sterownik silnika zwiększa ilość wtryskiwanego paliwa niepotrzebnie aż tyle,coś może nie być tak w komunikowaniu się zaworu wolnych obrotów ze sterownikiem silnika,czy na pewno siłownik elektromechaniczny sterujący zaworem wolnych obrotów jest sprawny?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kamperem na wakacje - poradnik dla początkujących
    Podróż kamperem jest porównywana do żeglowania na pokładzie jachtu. Przez wielu jest to uznawane za jeden z najlepszych sposobów na spędzenie wakacji. Na szczęście nie trzeba być właścicielem dobrze wyposażonego ...
    Czy baterie to słaby punkt samochodów elektrycznych?
    Czemu kierowcy boją się samochodów elektrycznych? Głównie z uwagi na baterie. Obawiają się ich trwałości, ograniczonej pojemności i czasu ładowania. Choć problemy te bez wątpienia są realne, z biegiem rozwoju ...

05 Mar 2015, 17:47

Tak silniczek krokowy jest na 100% sprawny. Podmieniłem nawet na chwilę silniczek z innego auta dobrego i dalej to samo. Zresztą jak już mówiłem po wypięciu bezpiecznika od absu wszystko jest ok., a gdyby to było od krokowego to raczej dalej byłoby to samo.
Astrag1998
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 12 06 1989
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

05 Mar 2015, 18:12

Więc tak,kiedyś gdzieś czytałem o przypadkach podobnych,tylko silników i aut nie pamiętam,też mechanicy zgłupieli,w końcu jeden użytkownik wpadł na pomysł by podmienić przepływkę i falowanie ustąpiło gdy włączał z kolei klimę,drugi natomiast pisał,że trafił w końcu na mechanika,który z kolei odpowietrzył układ chłodzenia i falowanie obrotów ustąpiło,sam przyznał,że wcześniej przy mechaniku pukał się po głowie ,jaki to miało wpływ na pracę silnika?! A jednak.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Mar 2015, 19:42

Astrag1998 napisał(a):Zresztą jak już mówiłem po wypięciu bezpiecznika od absu wszystko jest ok.
Z ABS-su komputer silnika może pobierać informację o prędkości pojazdu. Po wyjęciu tego bezpiecznika tak jak pisałeś prędkościomierz umiera więc wtedy z dużą dozą prawdopodobieństwa ECU silnika widzi że pojazd się nie porusza. Być może masz gdzieś lewe powietrze. Niewykluczone że uszczelka pod monowtryskiem prosi się wymianę ( Ty masz chyba motor na wtrysku jednopunktowym)
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2015, 18:40

A być może coś nie jest tak ,z którymś czujnikiem ABS?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Mar 2015, 14:30

Uszczelkę wymieniłem i nic nie pomogło. Z czujnikiem absu chyba wszystko ok. Nie pali się kontrolka i na komputerze błędu nie ma. Jeździłem wraz z diagnostą z podpiętym komputerem i oprócz wysokich obrotów wszystko było w normie.
Astrag1998
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 12 06 1989
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998