Ford Maverick 2.7TD 95r nie odpala po postoju

18 Lut 2015, 16:50

Witam wszystkich, mam problem z Maverickiem. W niedziele po wyjsciu z domu nie moglem odpalic samochodu, paliwo bylo. Samochod stal dwoma prawymi kolami na krawezniku.
Cudowalem i na koncu na lince na zaciag odpalil. Jeden obrót i zapalil. Bylo dobrze 2 dni. Wymienilem filtr paliwa. Dzis rano jak probowalem odpalic na rozruszniku to nic nie dalo. Probowalem odpalic go na krotko wsadzajac wezyk idacy do pompy do banki z paliwem, nic nie dalo, sprawdzilem swiece, wszystkie dzialaja. Odpala tylko i wylacznie po pryskaniu plaka do filtra, oraz wtedy gdy chwile wczesniej go zgasze. Nie mam juz pojecia, nie znam sie ale to wyglada tak jak by zaworek nie puszczal paliwa. Pomozecie???
tabaluga1310
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Koszalin
Prawo jazdy: 10 02 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Maverick 2.7Td
Silnik: 2,7 TD 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

20 Lut 2015, 09:06

zawór nie puszcza paliwa tylko wtedy jeśli nie ma na nim napęcia, jeśli odpala na plaku i chodzi potem to podaje paliwo, świece działają ale czy działa moduł grzania?? sprawdzałęś spinając na krótko? czy na wiązce samochodowej? po przekręceniu kluczyka w momencie gaśnięcia kontrolki świec powinno być słychać stuknięcie przekaźnika.. słychać?
no i na koniec kiedy zmieniałeś olej w silniku i jaki jest zalany :?: :mrgreen: wbrew pozorom to bardzo ważne pytanie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Lut 2015, 10:17

Sprawdzałem podpinając żarówkę pod listwę od świec i żarówka zapalała się w monecie włączenia grzania świec i gasła jak przestawały świecić po stuknięciu przekaźnika, świece grzeją, olej nie mam pojęcia kiedy był zmieniany bo mam to auto dopiero od miesiąca i najpierw robię pilniejsze rzeczy za które mógłbym stracić dowód
tabaluga1310
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Koszalin
Prawo jazdy: 10 02 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Maverick 2.7Td
Silnik: 2,7 TD 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Lut 2015, 12:48

zawór nie puszcza paliwa tylko wtedy jeśli nie ma na nim napęcia, jeśli odpala na plaku i chodzi potem to podaje paliwo,

Gdzie znajduje sie ten zawór? moze ktos wrzuci jakas fote jak wyglada, bo odebralem samochod od mechanika. Wymienil podstawe filtra i zalozyl drugi zaworek zwrotny na powrot a cyrki z odalaniem auta dalej sie dzieja. Raz pali raz nie pali, tez mi sie wydaje ze to ten zaworek ale nie wiem gdzie go szukac itd
tabaluga1310
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Koszalin
Prawo jazdy: 10 02 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Maverick 2.7Td
Silnik: 2,7 TD 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

27 Lut 2015, 20:21

w pompie wtryskowej, nie zrobisz tego sam bez pompiarza :no:
pompe tam masz rotacyjną? czy stara wersja z rzędówką?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Mar 2015, 19:05

stara wersja z rzedówka
tabaluga1310
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Koszalin
Prawo jazdy: 10 02 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Maverick 2.7Td
Silnik: 2,7 TD 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Škoda Kodiaq SPORTLINE i Škoda Kodiaq Scout
    Modele KODIAQ SPORTLINE i KODIAQ SCOUT stawiają kolejny krok w ofensywie czeskiej marki w segmencie SUV. ŠKODA KODIAQ SPORTLINE Elegancki i dynamiczny SUV, który szczególnie przypadnie do gustu entuzjastom ...
    Aston Martin Vanquish Vision
    Ten zupełnie nowy model Astona Martina będzie się wyróżniał centralnie umieszczonym silnikiem z tyłu Jest to całkowicie nowa konstrukcja która została zbudowana od podstaw i nie bazuje na żadnym z poprzednich ...

01 Mar 2015, 21:16

A ja bym się zainteresował, czy czasem układ paliwa się nie zapowietrza gdzieś.
Nie jest to zawór paliwa, ponieważ
pocieszny napisał(a):zawór nie puszcza paliwa tylko wtedy jeśli nie ma na nim napęcia, jeśli odpala na plaku i chodzi potem to podaje paliwo
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Mar 2015, 23:03

Wszystkie zaciski wymienione, przewody szczelne, nowa podstawa filtra paliwa wraz z filtrem paliwowym, dwa zaworki zwrotne z czego jeden założony przed pompą paliwa, drugi założony na powrocie zaraz na przewodzie wychodzącym z pompy paliwowej. Do którego warsztatu nie pojadę to bez otwierania maski mówią ze to pompa wtryskowa siada, a na 100 odpaleń nie odpali z rozrusznika może z 2-3 razy.
tabaluga1310
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Koszalin
Prawo jazdy: 10 02 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Maverick 2.7Td
Silnik: 2,7 TD 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Mar 2015, 00:14

tez mysle ze sie zapowietrza, niedokrecona srubka i sie robi ,a zaworki zwrotne pomagaja doraznie
BADURIX
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 05 10 1993
Auto: opel corsa
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Mar 2015, 01:17

stara wersja z rzedówka

pompa może siadać, to prawda, jeszcze możesz wyczyścić sitko w pompie (ta duża śrubka to pompka ręczna, ma na dole sitko) jeśłi nie chce odpalić z kluczyka a popompiujesz mu chwilę tą pompką i zapali to się zapowietrza na 100%

co do zaworu paliwa w rzędówce to obok pompy masz zawór paliwa, dochodzi do niego taki kawałek "pręta" z nastawnika (gdyby padł problem byłby zawsze, i silnik też nie chciał by gasnąć)
jeśli chcesz sprawdzić czy to on, to zdejmij zawleczke, zdejmij pręt i spróbuj odpalić, jeśli odpala bez problemu to masz winowajce (silniczek nastawnika z czasem się zużywa) pamiętaj tylko że jak tak zrobisz nie zgasisz silnika z kluczyka tylko przez popchnięcie zawora ręcznie :wink:


w pompie rzędowej po wypięciu nastawnika zawór nie działa i odpalisz auto nawet bez elektryki ale też nie zgasisz bez popchnięcia ręką zaworu ;) ogólnie rzędówka działa zawsze, w niej nie potrzebne jest napięcie (bo zawór zawsze jest otwarty, przestawia się tylko do wyłączenia silnika)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Mar 2015, 22:36

a czy samochod stoi lekko pod gorke ? bo jesli tak na 99% sie zapowietrza
BADURIX
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 05 10 1993
Auto: opel corsa
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997