Opel Astra I 95r 1.4 benzyna, grzeje się, wiatrak nie odpala

10 Lip 2014, 13:04

Witam!
Mój ojciec posiada Astrę I z 1995 roku w silniku 1.4 tylko benzyna, od pewnego czasu występuje problem przegrzewania się silnika, tata pokonuje autem małe odległości tyle co na działkę parę razy w tygodniu, auto w naszej rodzinie od nowości uchowało się z przebiegiem 164 tyś km, nigdy nie katowane.

Po przejechaniu kilku minut po mieście w korku (dosłownie kilku) wskazówka od temperatury zapierdziela groźnie nad 90 stopni, wiatrak się nie włącza nie wiem dlaczego podłączaliśmy go do zasilania na krótko z pominięciem włączania auta i jest on sprawny, wymieniliśmy z tatą czujnik temp który znajduje się na szczycie chłodnicy, spuscilismy cały płyn zalany został nowy niestety nic to nie pomogło, jedynym sposobem na zbicie tej cholernej temperatury jest odkręcenie ogrzewania gorącego na 5-kę co jest nie do wytrzymania przy obecnych temperaturach,
moje pytanie co może być przyczyną tego stanu rzeczy ??
Mój znajomy stwierdził ostatnio, że przyczyną grzania może być zapowietrzony układ chłodzenia ale w takim razie dlaczego nie odpala wiatrak ?
Proszę o rady bo już nie mogę wytrzymać jeżdżenia w ten sposób a wizja zakupu własnego auta jest dość odległa.
pozdrawiam, pejot92
pejot92
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 06 2011
Auto: Opel Astra I
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

10 Lip 2014, 22:12

Prawdopodobnie termostat do wymiany. Celem sprawdzenia tego, najlepiej jest go wogóle wymontować i pojeździć na dużym obiegu. Jak będzie ok, a nawet silnik będzie miał się cieżko zagrzać, to winny jest termostat.
Co do wentylatora - sprawdz bezpiecznik. Zmostkuj dwa przewody na wtyczce do czujnika, kóry jest wkręcony w chłodnicy - też powinien się włączyć wentylator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lip 2014, 00:25

pejot92 napisał(a): wskazówka od temperatury zapierdziela groźnie nad 90 stopni,

I co się dzieje?
Chłodnica jest gorąca?
Wyrzuca płyn?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

12 Lip 2014, 18:46

Chłodnica gorąca, jak odkręcałem lekko korek od zbiorniczka to plyn syczy i bulgotać potrafi..
pejot92
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 06 2011
Auto: Opel Astra I
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

13 Lip 2014, 02:41

A do jakiej najwyższej temperatury doszła wskazówka..? Ja miałem taką Astrę z 95 przez 6 lat i pamiętam,że wentylator włączał się przy 100 st. Wychładzał się płyn do ok 95 i wentylator stawał. W innej mi znanej Astrze było tak samo. W zbiorniczku zawsze przy nagrzanym płynie bulgoce i nie tylko. Potrafi wykipieć na zewnątrz po odkręceniu korka. W zasadzie nie powinno się odkręcać korka w takich warunkach,bo można się poparzyć. :yes:
MotoAlbercik dałeś pomysł na jazdę na próbę bez termostatu i fajnie ale...nie z tym silnikiem. Tutaj termostat jest z boku silnika pod obudową rozrządu i trzeba zdjąć pasek ,żeby zdjąć obudowę i wtedy dojdzie się do termostatu. Czy warto zdejmować 2 razy rozrząd by sprawdzić termostat..? Raczej nie. trzeba wykluczyć wszystkie inne przyczyny jak czujniki termiczne np a wtedy zabrać się za termostat ale wymieniając przy okazji za jedną robotą rozrząd ! :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5808
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna