Wyciek wody chłodniczej Peugeot 307 HDi SW 110 Premium

23 Lip 2014, 12:53

Witam mam prośbę czy może ktoś spotkał już sie z czymś takim i wie gdzie może byc przyczyna.. :cry: Rozumiem ze przyczyn może być wiele,ale każda wskazówka,rada jest dla mnie cenna,aby móc samemu sprawdzić i znaleźc wstępną przyczynę tej utraty płynu. Otóż kupiliśmy auto Peugeot 307 HDi SW 110 Premium ,i jest wyciek płynu chłodniczego tzn generalnie z tego co mówił poprzedni właściciel,płynu musiał dolewać 2 litry na 1000km. Wczoraj go odbieraliśmy i wracaliśmy do domu 65 km,temperatura od początku do końca pokazywała 80- dobrze czy źle?Co jeszcze nas zaniepokoiło,sprzęgło ciężko chodzi-tak jakby była nowa spręzyna ( to jest normalne w tym aucie?) i kiedy zjeżdżaliśmy z górki,przy hamowaniu silnikiem,auto zaczęło nie wiem jak to okreslić gwizdać (piszczeć? ) tak nawet dość głośno. Z góry dziękuję za pomoc
stolek6
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 05 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 307 HDi SW 110 Premium
Silnik: 2.0 HDi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lip 2014, 16:16

Czy jest jakiś widoczny wyciek pod autem lub czy w komorze silnika widać jakieś mokre plamy?
Sprzęgło jak jest nowe powinno chodzić lekko.

Czy samochód czasem nie puszcza białego dymka z rury?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Lip 2014, 16:39

Nigdzie nie widać żadnej wody, dymka też białego nie puszcza,olej czysty na normalnym poziomie
stolek6
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 05 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 307 HDi SW 110 Premium
Silnik: 2.0 HDi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lip 2014, 20:50

może teraz troszkę rozjaśnie,dziś zauważyliśmy ,że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego pojawiła sie maź koloru grafitowego,i na wolnych obrotach widoczne są bąbelki w tym zbiorniku-czy o czymś to świadczy? I jaki to mógłby być koszt naprawy :oops: ? z góry dziękuję za odpowiedź
stolek6
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 05 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 307 HDi SW 110 Premium
Silnik: 2.0 HDi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Lip 2014, 08:28

stolek6 napisał(a):maź koloru grafitowego,i na wolnych obrotach widoczne są bąbelki w tym zbiorniku-czy o czymś to świadczy?

Wydaje mi się że to początek siadania uszczelki pod głowicą tym bardziej że masz problem z ubywającym płynem z którym nie wiadomo co się dzieje.
Sprawdź jeszcze jak silnik osiągnie swoją prawidłową temperaturę pracy czy będą widoczne te bąbelki tylko nie otwieraj wtedy korka od zbiorniczka bo tam jest podciśnienie i gorący płyn!
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Lip 2014, 09:42

JA powiem tak - jak silnik będzie zimny, to odkręć korek od zbiorniczka, odpal auto i obserwuj płyn w zbiorniczku - czy lecą nadal bąbelki. Powąchaj ten płyn w zbiorniczku, czy czasem nie czuć z niego delikatnego zapachu spalin. Zwróć też uwagę jak urucchamia się zimny silnik po np. całonocnym postoju - czy łapie od razu, czy trzeba troszkę dłużej kręcić, bo to świadczyłoby o tym, że płyn zbiera się powolutku w komorach spalania i podczas próby uruchomienia silnika miesza się on z paliwem i jest utrudniony rozruch silnika. Podczas uruchamiania silnika, druga osoba niech patrzy, czy wtedy z rury nie wyleci białawy dym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOP 5 - modele segmentu A czyli mistrzowie w miastach
    Małe samochody o długości do 3,5 metra, z niewielkim promieniem zawracania i małymi silnikami o mocy ok. 70 KM. To właśnie one najlepiej nadają się do jazdy po mieście. Są chętnie wybierane zarówno przez nabywców ...
    Lexus zwycięża w stolicy elektromobilności
    Po raz 8. z rzędu Lexus zwyciężył w norweskiej edycji badania satysfakcji klientów Autoindex. Mieszkańcy tego europejskiego kraju, który w największym stopniu postawił na elektromobilność najlepiej ocenili samochody ...

24 Lip 2014, 09:48

ok dziękuję,sprawdzimy to wszystko jak mąż wróci z pracy czyli wieczorem,i najszybciej jak to możliwe napiszę co i jak. Martwi mnie to że my mieszkamy w Niemczech i pewnie ceny naprawy tej uszczelki będą kosmiczne :( :cry: :cry: :cry: Dziękuję że odezwaliście sie w ogóle w mojej srawie :D
stolek6
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 05 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 307 HDi SW 110 Premium
Silnik: 2.0 HDi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Lip 2014, 09:51

Artek a jak inaczej sprawdzić te babelki,bez otwierania zbiorniczka? będzie widać to z zewnątrz przez plastik?
stolek6
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 05 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 307 HDi SW 110 Premium
Silnik: 2.0 HDi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Lip 2014, 13:55

Ja kiedyś sprawdzałem jak odpaliłem zimy silnik i nie zamykałem zbiorniczka aż do osiągnięcia odpowiedniej stałej temperatury przez auto. Oczywiście cały czas trzeba monitorować stan płynu i uważać bo jest gorący.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Lip 2014, 18:56

Artek tych bąbelków nie było widać ,ale widac coś innego. jechaliśmy szybko (ok150 km/h) pare km i zapalił nam sie niski stan wody. Staneliśmy ,i okazało się że wypluło płyn na zbiorniczek. Dolaliśmy wody,przegazowałam go kilka razy i stało sie to samo,nie widać było jakich takich bąbelków,ale auto drżało przy włączonym silniku,także na 100 procent nie wiem..
stolek6
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 05 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 307 HDi SW 110 Premium
Silnik: 2.0 HDi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003