Pokładowe systemy bezpieczeństwa i nowoczesna platforma - Dacia Jogger

23 Lut 2022, 13:42

Dacia Jogger jest zbudowana na nowoczesnej platformie, posiada wzmocnioną konstrukcję nadwozia, sześć poduszek powietrznych i przydatne systemy wspomagania prowadzenia.

Pokładowe systemy bezpieczeństwa i nowoczesna platforma - Dacia Jogger Platforma nowej generacji w modelach Dacii
Zastosowana po raz pierwszy przez Dacię w Nowym Sandero i Nowym Loganie platforma CMF-B jest kluczowym elementem strategii produktowej Dacii dla modeli marki z segmentów B i C. W Dacii Jogger platforma jest uzupełniona o specyficzny tylny moduł, umożliwiający jej wydłużenie do 4,55 m, by uzyskać wygodę i wszechstronność właściwą dla pojazdów z segmentu C.

Wzmocniona konstrukcja nadwozia
Dacia Jogger zbudowana na nowoczesnej platformie zapewnia skuteczniejszą ochronę w przypadku zderzenia dzięki wzmocnionej konstrukcji nadwozia w obrębie komory silnika (podłużnice i rama podsilnikowa) oraz kabiny. Obecność nowych czujników nacisku w drzwiach i przyspieszeniomierza umożliwia wcześniejsze wykrywanie bocznych zderzeń, a w konsekwencji szybsze napełnianie się nowych bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych chroniących jamę brzuszną, klatkę piersiową i głowę.

System wspomagania nagłego hamowania
System, aktywny w zakresie od 7 do 170 km/h, kontroluje, dzięki przedniemu radarowi, odległość od poprzedzającego pojazdu (wykrywanie pojazdów zatrzymanych w zakresie od 7 do 80 km/h). Podczas przejazdu przez skrzyżowanie system wykrywa samochody nadjeżdżające z przeciwnego kierunku z prędkością od 30 do 55 km/h, pod warunkiem, że Jogger porusza się z prędkością od 7 do 25 km/h i ma włączony kierunkowskaz.
W przypadku wykrycia ryzyka kolizji system ostrzega o tym kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi, a następnie:
- zwiększa siłę działania układu hamulcowego, jeśli kierowca hamuje, ale nadal istnieje ryzyko kolizji
- automatycznie uruchamia hamulce lub wzmacnia siły hamowania, jeśli kierowca nie hamuje lub hamuje zbyt słabo.

System monitorowania martwego pola
System, aktywny w zakresie od 30 do 140 km/h, ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu poruszającego się z boku lub z tyłu auta. Cztery czujniki ultradźwiękowe (dwa umieszczone z tyłu i dwa z przodu auta) wykrywają obecność pojazdów (również dwukołowych) poruszających się w martwym polu widzenia. Kontrolka LED umieszczona w danym lusterku bocznym zapala się w razie wykrycia pojazdu w martwym polu.

System wspomagania parkowania
System złożony z czterech czujników ultradźwiękowych z przodu i czterech z tyłu oraz tylnej kamery i wyświetlanych na ekranie linii naprowadzania umożliwia bezproblemowe wykonywanie manewrów dzięki wizualnym i dźwiękowym sygnałom ostrzegawczym.

Wspomaganie ruszania pod górę
System na dwie sekundy unieruchamia samochód, by zapobiec staczaniu się przy ponownym ruszaniu z miejsca podczas jazdy pod górę, gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału hamulca w celu wciśnięcia pedału przyspieszenia.

POLECAMY Za kierownicą w Dacia Jogger

Dacia Jogger, w zależności od wersji, jest też wyposażona w standardzie w ogranicznik prędkości i system ESC najnowszej generacji oraz w automatycznie włączane światła. W zależności od wersji lub opcji może również mieć regulator prędkości z przyciskami sterowania w kierownicy i automatycznie włączane wycieraczki.

źródło: Renault Groupe | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3607
Zdjęcia: 12826
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

12 Paź 2022, 10:41

Ciekawe ile z tych systemów zostało w wersji podstawowej :) Swoją drogą zastanawiam się jak ten samochód będzie się prowadził na drodze i jak z wyciszeniem wnętrza? Te plastikowe nakładki do spory plus jak koś parkuje na parkingach pod sklepami, a nawet pod szkołą odwożąc/odbierając dzieci :mrgreen:
Moskito
Początkujący
 
Posty: 71
Zdjęcia: 2

12 Paź 2022, 12:20

Moskito napisał(a):Te plastikowe nakładki do spory plus jak koś parkuje na parkingach pod sklepami, a nawet pod szkołą odwożąc/odbierając dzieci :mrgreen:

Będziesz je miał, jak zapłacisz za nie 670 zł.... :D
Redakcja napisał(a):System wspomagania nagłego hamowania

Jest w wersji podstawowej, ponieważ jest obowiązkowy od 2011 roku. Ma go więc każdy samochód wyprodukowany od 2011 roku...Żadna nowość...
Redakcja napisał(a):System monitorowania martwego pola

Redakcja napisał(a):System wspomagania parkowania

Te dwa systemy są tylko dla wersji Expression po dopłacie 1900 zł. Do tego w tym pakiecie jest jeszcze kamera cofania. Nie dostępne w wersji podstawowej nawet za dopłatą.
Redakcja napisał(a):Wspomaganie ruszania pod górę

W wersji podstawowej i expression niedostępne nawet za dopłatą. Dostępne tylko w wersji SL Extreme za dopłatą 2500 zł. Do tego w tej wersji jest system kontroli martwego pola i system wspomagania parkowania przodem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 19070
Zdjęcia: 1207
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Paź 2022, 20:10

Moskito napisał(a):Swoją drogą zastanawiam się jak ten samochód będzie się prowadził na drodze i jak z wyciszeniem wnętrza?

Jeżdżę Dusterem, jeździłem nowym Sandero Stepway(Jogger to Sandero Stepway kombi).
Prowadzi się jak większość francuzów- mocno wspomagany układ kierowniczy nie sprzyja "czuciu" auta, zawieszenie też miękkie-wychyla się w ciasnych, szybkich zakrętach. Dacie to raczej auta dla tych spokojniejszych kierowców, sportowej nutki na pewno nie ma co tu szukać.
Sandero Stepway jest dużo gorzej wyciszone niż Duster.
Czy w Joggerze dołożyli lepsze wygłuszenie :?: Nie wiem, ale wątpię.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3486
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster 2021, Courier 2020
Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy SUV-y zdetronizują kombi?
    Rynek samochodowy w Polsce od kilku lat przechodzi prawdziwą transformację. Istotny staje się nie tylko rodzaj silnika poszukiwanego auta, zmieniają się także preferencje dotyczące jego typu. Jak wynika z raportu serwisu ...
    Akcesoria zimowe - przewiduj i bądź zawsze przygotowany
    Zwykły wyjazd do niedalekich miejscowości może w wyniku zmiany warunków atmosferycznych zmienić się w wielogodzinną szkołę przetrwania. Szczególnie zimą, gdy dopadnie nas śnieżyca lub utkniemy zablokowani na ...