Silnik benzynowy 1.0 TCe 110 i TCe 100 LPG - Dacia Jogger

23 Lut 2022, 13:25

Dacia Jogger jest oferowana z gamą silników dostosowanych do potrzeb wszystkich rodzin, obejmującą nowy silnik benzynowy 1.0 TCe 110 i dwupaliwowy silnik benzyna/LPG TCe 100 LPG.

TCe 110 – nowy silnik
Dacia Jogger może być napędzana całkowicie nowym silnikiem benzynowym TCe 110 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Jest to 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik z układem bezpośredniego wtrysku, który rozwija moc 110 KM (81 kW). Aluminiowy korpus pozwolił obniżyć masę silnika. Jego moment obrotowy sięga 190 Nm przy 1750 obr./min, a maksymalną wartość 200 Nm osiąga przy 2 900 obr./min.
Układ zmiennych faz rozrządu, pompa oleju o zmiennej wydajności i zastosowanie nowoczesnych, efektywniejszych materiałów pozwalają poprawić osiągi oraz obniżyć zużycie paliwa. Natomiast wbudowany kolektor wydechowy, filtr cząstek stałych i centralny wtrysk przyczyniają się do obniżenia emisji CO2. W przypadku silnika TCe 110 zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP zaczyna się od 5,7 l/100 km(1).
Silnik benzynowy 1.0 TCe 110 i TCe 100 LPG - Dacia Jogger TCe 100 LPG: opracowany przez dacię dwupaliwowy silnik benzyna-lpg
Dacia jest jedynym producentem oferującym kompletną gamę samochodów wyposażonych w dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG). Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. Długość okresu gwarancyjnego, częstotliwość i koszty przeglądów, a także pojemność bagażnika są identyczne jak w przypadku wersji benzynowej (zbiornik LPG jest umieszczony we wnęce na koło zapasowe).
W przypadku silnika TCe 100 LPG zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP zaczyna się od 7,4 l/100 km(1) (i od 118 g CO2/km(1)). W trybie zasilania gazem Dacia Jogger emituje średnio o 10% CO2 mniej w porównaniu ze swoimi benzynowymi odpowiednikami. Ponadto ma zasięg ponad 1000 km dzięki dwóm zbiornikom: 40-litrowemu zbiornikowi LPG i 50-litrowemu zbiornikowi benzyny.

Wprowadzone w Daciach zasilanie LPG łączy łatwość użytkowania z przyjemnością z jazdy, zmniejszoną emisją CO2 i dużym zasięgiem. W zależności od kraju użytkownicy samochodów z silnikami dwupaliwowymi benzyna/LPG mogą korzystać z szeregu zachęt bądź ulg podatkowych, niskiej ceny paliw a na stacji czy braku opłat ekologicznych

źródło: (1) Dane mogą się różnić w zależności od wybranych opcji. Dane dla specyfikacji produktu na rynek francuski.; Renault Groupe | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3778
Zdjęcia: 13072
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

12 Paź 2022, 10:56

Redakcja napisał(a):Aluminiowy korpus pozwolił obniżyć masę silnika.
No to to na pewno na plus ale ciekawe jak z wibracjami tej jednostki bo jej poprzedniki pokazywały że jednak tam nie ma czterech cylindrów i kultura pracy na tym trochę traciła.

Tańsza jazda i tak pewnie wyjdzie w przypadku TCe 100 z LPG nawet jak spali więcej.
Redakcja napisał(a):Ponadto ma zasięg ponad 1000 km dzięki dwóm zbiornikom: 40-litrowemu zbiornikowi LPG i 50-litrowemu zbiornikowi benzyny.
No tak ale nikt tak nie jeździ bo jak kupujesz auto z LPG to nie po to żeby jeździć też na benzynie :wink: oczywiście w specyficznej sytuacji tak możemy przyjąć ale na co dzień auto będzie jeździło na zasięgu około 400km na zbiorniku LPG ponieważ 40 litrów to wartość brutto zbiornika i możemy tu przyjąć że zatankujemy jakieś 32 litry gazu na maksa.
Moskito
Początkujący
 
Posty: 189
Zdjęcia: 15

12 Paź 2022, 11:48

Redakcja napisał(a):Ponadto ma zasięg ponad 1000 km dzięki dwóm zbiornikom: 40-litrowemu zbiornikowi LPG i 50-litrowemu zbiornikowi benzyny.

Jak dla mnie nic sensacyjnego. Jak każde auto z LPG ma dwa zbiorniki. Inaczej być nie może... 80 litrów paliwa i 1000 km? Nic szczególnego... Do tego najdziwniejsze porównanie o jakim przeczytałem...Kto tankuje pełny bak benzyny, pełny bak LPG i oba baki wyjeżdża? Nie po to jest LPG, żeby jeździć na Pb...
No i silnik 3 cylindrowy, z pojemnością 1 litra...I do tego 110 KM...
Redakcja napisał(a):Układ zmiennych faz rozrządu, pompa oleju o zmiennej wydajności

Redakcja napisał(a):wbudowany kolektor wydechowy, filtr cząstek stałych i centralny wtrysk przyczyniają się do obniżenia emisji CO2.

:happy: :happy: :happy:
Redakcja napisał(a):Długość okresu gwarancyjnego, częstotliwość i koszty przeglądów, a także pojemność bagażnika są identyczne jak w przypadku wersji benzynowej (zbiornik LPG jest umieszczony we wnęce na koło zapasowe).

Hmmm...A od kiedy to koszt przeglądu auta bez LPG i z LPG jest taki sam :?: A ja głupi płacę więcej za przegląd bo mam LPG...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Paź 2022, 19:55

MotoAlbercik napisał(a):Hmmm...A od kiedy to koszt przeglądu auta bez LPG i z LPG jest taki sam A ja głupi płacę więcej za przegląd bo mam LPG...

Czy tak trudno zrozumieć, że chodzi o przeglądy gwarancyjne :?:
Masz chyba jakiś kompleks Dacii :mrgreen:
Z tego co zauważyłem, to Dacia nie jest w kręgu Twoich zainteresowań, a udzielasz się w każdym temacie o Dacii :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3668
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Paź 2022, 11:22

yeti65 napisał(a):Z tego co zauważyłem, to Dacia nie jest w kręgu Twoich zainteresowań

No teraz już nie :)
yeti65 napisał(a):a udzielasz się w każdym temacie o Dacii

Nie przesadzaj - nie tylko w każdym temacie o Dacii. We wszystkich tematach. A że mam uraz do tej firmy, to nie bez powodu. I piszę to, co wiem. Bo jak czegoś nie wiem to nie piszę, albo zaznaczam, ze nie jestem pewny :)
yeti65 napisał(a):Czy tak trudno zrozumieć, że chodzi o przeglądy gwarancyjne

To akurat się domyśliłem. Drażni mnie tylko to, że wypisują takie rzeczy i ktoś może zrozumieć to tak, że cały czas będzie miał przegląd LPG w cenie bez LPG...A to jest tylko jak wspomniałeś na przeglądzie gwarancyjnym. A ile tych przeglądów jest?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Paź 2022, 17:58

Wszystkie rozwiązania mają swoje plusy i minusy.
Na przykład nowe auta pierwszy przegląd techniczny mają dopiero po trzech latach, ale nowe auta z LPG już po roku muszą się stawić na SKP.
Dacia to nie jest samochód marzeń, ale jeśli dla kogoś ważne są koszty, to nie widzę tańszej alternatywy. I nie chodzi tu jedynie o cenę zakupu, ale całkowite koszty eksploatacji. Ja do Dustera też podchodziłem z wielkimi obawami, ale rachunek ekonomiczny mnie przekonał. Na zamianie benzynowego Outlandera na Dustera w gazie, przez 3 lata miałem zaoszczędzić 30 tys. Do tego premia 20 tys za samą zamianę- 2 letniego Outka sprzedałem 20 tys drożej, niż cena nowego Dustera na wypasie.
Ale te wyliczenia okazały się błędne, ceny paliw tak skoczyły w górę(ale LPG najmniej), że te 30 tys zaoszczędzę w 2 lata.
Może dla kogoś to grosze, ale dla mnie to spora sumka, warta pewnych wyrzeczeń. Bo nie da się ukryć, że Outlander to jednak lepsze auto.
A jakby tego było mało, to Dacia miała(teraz nie wiem) leasing na stałym oprocentowaniu, co przy obecnej inflacji jest nie do pogardzenia.
A i jeszcze zamówiłem Dustera przed największymi podwyżkami, teraz moja wersja jest droższa o 15 tys :mrgreen:
I jak tu nie kochać Dacii :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3668
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...

14 Paź 2022, 14:03

yeti65 napisał(a):Dacia to nie jest samochód marzeń, ale jeśli dla kogoś ważne są koszty, to nie widzę tańszej alternatywy.

Tu się zgadzam. Ale tylko jeżeli ktoś ma parcie na nowe auto. Jest to poprostu zwykła budżetówka i tak jak piszesz, wymaga wyrzeczeń. No i zależy kto co woli - jedni wolą nówka auto, inni wolą za te same pieniądze kupić 2,3 latka z jakimś innym, lepszym wyposażeniem, fajniejszym wyglądem itd. Z gustami się nie dyskutuje :) Mnie osobiście po prostu "odrzuca" na widok plastików w aucie. Kiedyś jechałem w Fiacie chyba Dablo, to masakra - też same plastiki. No ale innym te plastiki mogą nie przeszkadzać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000