Xsara I 1.4 2000 kilka pytań młodego posiadacza

14 Mar 2013, 16:20

Witam!

Tak jak w tytule posiadam Citroena Xsare I 1.4 75KM rok 2000 i mam kilka pytań dotyczących właśnie go.
Jeżeli taki temat już był to z góry przepraszam i proszę o poprawę ale jestem tu nowy.

Cytrynę kupiłem dość tanio, więc liczyłem się z tym że czeka mnie trochę pracy i stąd właśnie pytania.

Zauważyłem że tylne koła się lekko pochylają ( chodzi mi o coś takiego /-----\) mam nadzieje, ze to rozumiecie ale nie wiedziałem jak to wytłumaczyć. Czy to jest wina tylnej belki? Jeżeli tak to jaki koszt jest jej regeneracji. Przeglądałem mnóstwo ofert w internecie ale te ceny się od siebie bardzo różnią i dlatego to pytanie kieruję do was.

Kolejnym pytaniem jest to czy wymiana sprzęgła w tym aucie jest dość prosta czy nie ma sensu się bawić i oddać cytrynę do warsztatu?

Ostatnie pytanie: Zauważyłem, że jadąc troszkę szybciej (ok 100-110 km/h) szybko wzrasta temperatura. Rozumiem, że to mały silnik ale czy to normalne?

Proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ciesiek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 20 08 2012
Auto: Citroen Xsara I
Silnik: 1.4 i 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • 15 Mar 2013, 07:55

    Z geometrią kół jest tak, że trzeba pomierzyć i sprawdzić czy nie odbiega od normy - dopiero wtedy naprawiac.. Na oko ... to wiesz co ..
    Ciesiek napisał(a):szybko wzrasta temperatura.

    Jak bardzo, kiedy się zatrzymuje ??
    silvo44
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2893
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy: 01 09 1983
    Auto: TOYOT YARIS III
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    15 Mar 2013, 16:11

    Z tą geometrią to dziwnie coś, ponieważ kupiłem ją w październiku a we wrześniu miała przegląd i przeszła ją bez problemu "podobno".

    A z temp. to dokładnie nie wiem bo do 90 idzie normalnie i jeżeli jeżdżę spokojnie to się utrzymuje ale jak ja przycisnę troszkę mocniej to tak do 100 doszło no i dalej jej nie cisnąłem bo się trochę bałem.

    A już w dzień zakupu miałem problem bo wiadomo pierwsze próby każdy sprawdza itp. to ponad 100 miała to dolałem płynu bo mało było i się ustatkowało było ok. Dodam że w zbiorniku płynu osadza się taki jakby kamień?

    Może ta temperatura dlatego, że układ jest zapowietrzony?
    Ciesiek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 20 08 2012
    Auto: Citroen Xsara I
    Silnik: 1.4 i 75KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    15 Mar 2013, 16:22

    Nie wiem czy akurat w Twoim autku jest odpowietrznik, ale nawet jesli nie ma - na postoju zagrzej motor aż do włączenia się wentylatora - nie bój się, że na zegarze będzie 110.. Problem będzie jesli wentylator się nie włączy, bo powinien - wtedy jest wszystko dobrze.. Acha - korek odkręć i dolej płynu w razie potrzeby.. I śmigaj..
    silvo44
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2893
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy: 01 09 1983
    Auto: TOYOT YARIS III
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    15 Mar 2013, 17:26

    tak też zrobię w wolnym czasie:D Dzięki wielkie za pomoc i pozdrawiam:D
    Ciesiek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 20 08 2012
    Auto: Citroen Xsara I
    Silnik: 1.4 i 75KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    16 Mar 2013, 23:19

    W tym silniku normalne jest jak wskazówka wyjdzie minimalnie ponad jedną kreskę ponad połowę i właśnie wtedy powinien włączyć się wentylator tak było przynajmniej u mnie a śruba do odpowietrzania znajduje się na wężu od nagrzewnicy między silnikiem a ścianą grodziową.Temperatura powinna tylko wyjść poza połowę w korkach w mieście ,sprawdź czy wentylator się załancza . Jak masz pojęcie co i jak to sprzęgło łatwo można zmienić niema żadnych udziwnień zrobione najprościej jak to możliwe.
    ak83
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 337
    Miejscowość: Wejherowo
    Prawo jazdy: 01 04 2001
    Auto: honda civic Type-r
    Silnik: k20a2
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Volkswagen Caddy 4MOTION
      Volkswagen Caddy z napędem na cztery koła oferowany jest od 2009 roku. W 2010 roku marka zaprezentowała nową wersję tego najbardziej popularnego samochodu dostawczego Volkswagena w Polsce. Samochód został udoskonalony ...
      Kierowco, nie bądź drogowym recydywistą
      Ryzykowne zachowania użytkowników dróg mają negatywny wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego i powodują wypadki ze skutkiem śmiertelnym. Jednak wciąż się zdarzają, często świadomie popełniane wielokrotnie. ...

    22 Mar 2013, 18:21

    Jeżeli chodzi o ten odpowietrznik to zajrzę do niego jak się poprawi pogoda. A co do sprzęgła to ja pojęcia nie mam ale będę robił z kumplem on mechanikiem jest, więc chyba sobie poradzimy:)
    Ciesiek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 20 08 2012
    Auto: Citroen Xsara I
    Silnik: 1.4 i 75KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    23 Mar 2013, 09:55

    Ciesiek napisał(a):chyba sobie poradzimy:)

    Na pewno - będziesz mistrzem w podawaniu kluczy.. :lol: :yes:
    A tak na poważnie - jeśli kolega ma pojęcie, podglądaj i ucz się.. Przyda się na pewno..
    silvo44
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2893
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy: 01 09 1983
    Auto: TOYOT YARIS III
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    24 Mar 2013, 11:38

    Heh:D masz pewnie i racje:D a uczyć to się bardzo chcę, bo mnie do tego po prostu bardzo ciągnie:) Dzięki za pomoc:) Pozdrawiam:)
    Ciesiek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 20 08 2012
    Auto: Citroen Xsara I
    Silnik: 1.4 i 75KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    28 Mar 2013, 06:11

    Minęło już trochę czasu,więc może napiszesz czy udało się Wam poradzić z problemem i jeśli tak to co było przyczyną? To może pomóc również w przyszłości pozostałym Użytkownikom na forum:)
    Dabtuner
    Aktywny
     
    Posty: 295

    28 Mar 2013, 11:21

    No własnie minęło a z naprawami nic sie nie ruszyło...:/ będziemy to robić prawdopodobnie na świeżym powietrzu, więc czekamy na ładną pogodę... ale obiecuję, że po naprawach zdam tu sprawozdanie:)
    Ciesiek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 20 08 2012
    Auto: Citroen Xsara I
    Silnik: 1.4 i 75KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000