REKLAMA
Byłem dzisiaj oglądać OPEL MONTEREY 3.1D
Oględziny auta – optycznie jak na swój wiek dobry – rdza na drzwiach tylnych przy szybie + rdza na „progu” w narożu po otwarciu drzwi tylnych + rdza podwozia z przodu + wyciek z układu kierowniczego + pogięte orurowanie przednie (zgodnie w wypowiedzią sprzedającego orurowanie kupione używane w tym stanie, z wgnieceniami i zamontowane do auta) + wilgo w jednym miejscu pod wykładziną w bagażniku.
Samochód w kraju od 2005r. wymieniany błotnik (nadkole) przednie od strony kierowcy wraz z kierunkowskazem (ponoć po sprowadzeniu do kraju) + malowane drzwi przednie i tylne od strony kierowcy (ponoć miały zadrapania – zamalowane zaraz po sprowadzeniu).
W czasie przejażdżki nie słychać żadnych dziwnych (przynajmniej dla takiego laika jak ja) odgłosów. Świeci się kontrolka awarii ABS.
Sprawdzono napędy: 1. Wjazd na stromą skarpę obrośniętą trawą (nie udał się wjechać z napędem na tylną oś, przy załączeniu na 4x4 (L) udało się wjechać. 2. Samochód zapięty liną o hak o busa na trawniku i sprawdzone boksowanie przy napędzie na jedna os tylko kół przednich przy załączonym napędzie na dwie osie ślizganie się po trawie wszystkich 4 kół.
Byliśmy autem w serwisie Opla (PORAŻKA).
W serwisie – komputer stwierdził iż poduszki nie zgłaszają błędów więc prawdopodobnie są OK., - usterka ABS dotyczy pompy, - komputerowi nie udało się połączy z silnikiem i napędem i nie wiadomo czy są jeskieś usterki – dodatkowo warsztat nie miał możliwości wykonania pomiaru kompresji silnika. Mechanik stwierdził iż na słuch silnik powinien byc dobry (nie kopci, z chłodnicy nie śmierdzi olejem).
W serwisie na podnośniku – rama ostukana młotkiem jako dobra – stwierdzono wyciek z układy kierowniczego – stwierdzono do wymiany łożyska (luzy) obydwu kół przednich – stwierdzono do wymiany (luz) krzyżak.
W serwisie na stanowisku diagnostycznym stwierdzono – przedni hamulec i zawieszenia dobre, - tylne amortyzatory, jeden 37%, drugi 42% - tylne hamulce słabe (od biedy przeszłyby coroczne badanie techniczne) – do naprawy bardzo słaby hamulec ręczny.
Proszę o opinię o aucie.
We wtorek/środę obiecałem da sprzedającemu odpowiedź dotyczącą zakupu auta.
Jeśli się zdecyduję to zakup auta nastąpi w sobotę. Nie ma może ktoś ochoty na przejażdżkę celem wsparcia początkującego amatora terenówek i zapobieżeniu kupienia rzęcha.
Dodatkowe pytania (proszę się z nich nie śmiać) :
1. Czy zmieniając w tych autach napęd z czterech na sam tył należy to wykona wraz z cofaniem ayta do tyłu (czytałem o takiej konieczności przy innych terenówkach) czy też można to wykona (tak jak sprzedający) w takcie jazdy do przodu.
2. Czy "świszczący" rozrusznik w tych samochodach jest "standardem". Sprzedający stwierdziła iż w tych Oplach są nietypowe rozruszniki wydające dziwny, gwiżdżący (świszczący) dźwięk przy uruchamianiu silnika.
Przepraszam że się tak rozpisałem - ale nie znam się na samochodach - serwisy jakie są takie są - a nie chciałbym złoma którym nie będę mógł jeździc.