Zakup Opla Signum maks do 18tyś

12 Kwi 2018, 13:08

No hej koledzy. Planuje kupić Opla Signum . Ogólnie auto mi się podoba niby to jest kombi niby to jest hatchback.
Słyszałem różne opinie że auto jest bardzo dobre oraz że jest bardzo wadliwy.
Oczywiście szukam auta w miarę dynamicznego , trzymającego się dobrze drogi i już w miarę dobrze wyposażonego .
Teraz chcę zapytać się was o jaką jednostkę kupić

Z Diesel to fajne są te 1.9 120km oraz 1.9 150km czy one różnią się tylko mocą czy czymś innym jeszcze.
Jak te jednostki i ogólnie te auto znosi skrzynię w automacie ?

Z benzyny to 2.0 175 albo 1.8 ponieważ planował bym instalacje gazową od razu.
Budzet to do 18tyś ..
Czy to auto jest w miarę tanie w utrzymaniu czy jednak nie ?
Chcę trochę więcej opini na temat tego samochodu ponieważ podoba mi się i chcę niedługo zacząć coś oglądać juz .
Ziomek343
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 05 05 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Kwi 2018, 15:40

Ziomek343 napisał(a):Słyszałem różne opinie że auto jest bardzo dobre oraz że jest bardzo wadliwy.


Tak samo wadliwy (czyli w ogóle) jak vectra, fiat croma, AR159 i ssab 9-3 bo technicznie wszystkie są baaaardzo podobne

Ziomek343 napisał(a):Z Diesel to fajne są te 1.9 120km oraz 1.9 150km czy one różnią się tylko mocą czy czymś innym jeszcze.


Te silniki, to znane z fiata (stilo też) i ar jtd, to samo co masz teraz.
120 to 8 zaworowa głowica, brak klap wirowych w kolektorze, dwumasę posiada a dpf chyba tylko niektóre. Przy okazji wcale nie jedzie bo signum to kawał ciężkiej krowy.
150 ma 16v, zmienną geometrię łopatek, egr, dpf, dwumasę i klapki w kolektorze dolotowych, ogólnie jest nowocześniejszy
IMO jeśli robisz te 12k z profilu to nie ma sensu myśleć o dieslu

Ziomek343 napisał(a):Z benzyny to 2.0 175 albo 1.8 ponieważ planował bym instalacje gazową od razu.


Spoko jeśli dynamika 1.8 Ci nie będzie przeszkadzać

Ziomek343 napisał(a):Czy to auto jest w miarę tanie w utrzymaniu czy jednak nie ?


Jeśli bierzesz pod uwagę benzyniaka 1.8 to będzie tanio jak na ten segment.
W przypadku diesli lub 2.0T może być różnie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Kwi 2018, 17:15

To skupił bym się na 1.8 i 2.0 benzyna. Czy one będę dobre pod gaz?
Dejv9090
Początkujący
 
Posty: 54
Prawo jazdy: 09 07 2016
Auto: Mitsubishi
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

13 Kwi 2018, 08:08

Taki, będą dobre pod gaz.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2018, 09:07

Silniki 1.8 wychodziły w dwóch wersjach tj. 122 konie i 140 koni. Z tego mi wiadomo to są dwa różne silniki. W wersji 122 konnej na pewno były problemy z poborem oleju, nie wiem jak ma się to w wersji 140 konnej, ta posiada na pewno koła zmiennych faz rozrządu i brak hydraulicznej regulacji zaworów.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007