Zamiana samochodu. Budżet 7000

11 Lut 2019, 12:22

Dzień dobry. Od razu zaznaczę, że jestem kobietą i na samochodach nie znam się wcale :(
Moim obecnym, w dodatku pierwszy samochodem jest Citroen Xsara Picasso 1.6 HDI. Przebieg szacuje na 10000-15000 rocznie. Od zawsze byłam zakochana w cytrynie, więc rodzice przystali na jego zakup. Teraz uznali że już się nim nacieszyłam, a części są za drogie i narzucają kupno innego auta.

Tu zaczyna się prośba do forumowiczów, a nawet dwie
1. Jakie marki samochodów polecacie.
- nie starszy niż 2006r
- mało palący (obecny 6l/100km i nie chciałabym iść wyżej)
- części zamienne tanie
- na silnikach się nie znam ale dobrze byłoby móc spokojnie wyprzedzać tiry
- koniecznie 5drzwiowy
- budżet skromy, do 7tys
- elektryczne szyby
- szeroka regulacja siedzenia kierowcy - przy moim 1.54m np w fiacie punto z 94r nic nie widziałam a i dostać do pedałów było trudno
- jesteśmy z Zagłębia Dąbrowskiego
- samochodu używam głównie do jazdy po mieście, ale i też na dłuższe wycieczki gdzie jednak autostradę trzeba pokonać

Spodziewam się komentarzy w stylu - w takim budżecie bierz wszystko co w dobrym stanie, ale tata na to nie pójdzie. Nie zgadza się na fiata, francuza i forda.

2. Tata chce znaleźć komis w którym dostępna jest wymiana obecnego auta na nowy - Czy to dobre rozwiązanie? Czy może jednak lepiej cytrynę sprzedać i szukać prywatnych okazji. Jakieś argumenty do rozmów z ojcem.

Pozdrawiam :)
Lenzu
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Citroen Xsara Picasso
Silnik: 1.6 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

11 Lut 2019, 13:39

Lenzu napisał(a):Spodziewam się komentarzy w stylu - w takim budżecie bierz wszystko co w dobrym stanie
otóż to, zwłaszcza, że mamy dość absurdalne wymagania typu
Lenzu napisał(a):nie starszy niż 2006r
Lenzu napisał(a):budżet skromy, do 7tys