Zmiana oleju na 10W..

27 Lip 2020, 09:35

Witam, mam pytanko, posiadam astre h 2.0t z20ler, która przepala dosyć spore ilości oleju bo około litr na 1k km. Aktualnie mam zalany olej 5w50 valvoline, silnik miał 20-30k km temu wymieniane uszczelniacze i pierścienie i myślałem nad zmiana na np. 10w50/60 . Czy taka operacja może przynieść choć małą różnice w ilości palonego tego oleju? Tak wiem że silnik się nadaje do generalnego remontu no ale czy taka operacja ma prawo coś poprawić oraz czy warto przed taką zmianą zastosować płukankę a może i nawet wlać ceramizer do świeżego oleju. Przebieg 190k km. Dziękuje i pozdrawiam
Karol24
Nowicjusz
 
Posty: 19

27 Lip 2020, 09:49

Karol24 napisał(a):silnik miał 20-30k km temu wymieniane uszczelniacze i pierścienie
Zmiana coś przyniosła? Bo to co podajesz to spore wartości 1litr oleju na 1000km.

Sprawdzałeś kompresję silnika?
Wymieniane były wszystkie pierścienie czy tylko te olejowe?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

27 Lip 2020, 10:01

Nie za mojej kadencji to było, ale trochę te spalanie spadło, nie mam pojęcia czy wszystkie czy olejowe, ale myśle że wszystkie. Kompresja mierzona na zimnym silniku 10,5 bar każdy cylinder
Karol24
Nowicjusz
 
Posty: 19

27 Lip 2020, 14:15

Zaglądałeś do turbiny czy to czasem nie jej sprawka z tym olejem? Jak bym nie przechodził na 10W. Jak chcesz zrobić płukankę to zostań przy pełnym syntetyku i sprawdź czy 5W50 który masz spełnia wymagania producenta co do jakości oleju.
Ceramizer sobie odpuść na razie bo szkoda kosztów, a na pewno takiego brania oleju nie uleczy.
Czy jak dajesz mocniej gazu to puszcza dymek z rury?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

28 Lip 2020, 07:25

Turbina świeżo po regeneracji. Chmurkę puszcza w większości przypadków(albo wtedy jest po prostu największa) gdy silnik się rozgrzeje do temperatury roboczej i wystarczy postać te pół minutki-minutę na światłach, ruszyć i się pokazuje ładna chmurka, tak samo gdy zgaszę rozgrzany silnik oraz go uruchomię po jakichś np. 20 minutach to wtedy wystarczy delikatnie gaz musknąc i chmurka wyskakuje. Gdy samochód postoi z 8h tej chmurki raczej nie widzę po uruchomieniu. Najbardziej niestety boli właśnie ta chmurka bo same palone ilości oleju nie przeszkadzają mi gdyż robie dosyć mało kilometrów i żeby remont się zwrócił to bym musiał chyba 10 lat jeździć :D dodam że auto ma wycięte katalizatory co myśle że może mieć wpływ że ta chmurka się pojawia lub jest dzięki temu większa
Karol24
Nowicjusz
 
Posty: 19

29 Lip 2020, 11:26

Karol24 napisał(a):auto ma wycięte katalizatory co myśle że może mieć wpływ że ta chmurka się pojawia lub jest dzięki temu większa
ale puszka jest w środku pusta czy zamiast kata jest rurka wspawana? bo jeżeli zostałaby puszka pusta w środku od kata to jest szansa że tam pojawia się jakieś zjawisko które potęguje taki objaw.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

29 Lip 2020, 11:33

Jest rurka, katów nie ma całkowicie
Karol24
Nowicjusz
 
Posty: 19

29 Lip 2020, 11:40

Karol24 napisał(a):Jest rurka, katów nie ma całkowicie
Pozostaje jedynie możliwość skraplania się wody gdzieś w wydechu/tłumiku i jak jedziesz nic się nie pokazuje ale jak się zatrzymasz zaczyna ona parować stąd biała chmura dymu a jak dodasz gazu to szybciej wylatuje z wydechu. Czy pojawiają się też krople wody wylatujące z rury wydechowej przy przy zwiększeniu obrotów silnika?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

29 Lip 2020, 14:14

No ale mi puszcza niebieską chmurę-pali olej a nie białą :sly: a to że nie mam katów napisałem tylko informacyjnie, dużo to różnicy nie robi bo problem w spalanym oleju :/ ale pewnie jakbym teraz wsadził nowki katy to by chmurki może i nie było, ale wciąż olej by paliło i szybko taki kat zostałby zasyfiony
Karol24
Nowicjusz
 
Posty: 19

30 Lip 2020, 18:26

Zauważyłem,że oleje,które zawierają długołańcuchowy alkarosulfonian wapnia(np.ELF,GULF)są b.odporne na zdolności przenikania do komory spalania,przy wyborze oleju zawsze patrzę czy ten warunek jest spełniony,ceramizery jakoś mnie nie przekonują,są oleje,które zawierają molibdenowy amid(Mannol,Amsoil)dwusiarczek molibdenu zdecydowanie wycisza pracę silnika,wpływa na doszczelnienie par tłok,pierścień,cylinder,czyli co ja bym zrobił? Wybrał taki olej a potem zaaplikował dwusiarczek molibdenu,naturalnie tylko w silniku,który wykazuje objawy zużycia,w tym wypadku płukanka uwalniająca zapieczone pierścienie nie ma sensu.Wybór 5W50 to dobry pomysł,zaaplikuj dwusiarczek molibdenu,powinno pomóc,pozostaje jeszcze przejście na 10W60.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)