[B] GP 1,4 / Rio II 1,4 / Clio III 1,4 / Yaris II 1,3 / Polo IV 1,4

[B] GP 1,4 / Rio II 1,4 / Clio III 1,4 / Yaris II 1,3 / Polo IV 1,4

16 Sie 2016, 19:42

Image

Podstawowe kryteria zestawienia:
- hatchback segmentu B
- silnik benzynowy o mocy ok. 90KM
- manualna skrzynia biegów
- modele z ok. 2006r.

Wytypowane modele do zestawienia:
- Fiat Grande Punto 1,4 16V - 95KM
- Kia Rio II 1,4 - 97KM
- Renault Clio III 1,4 - 98KM
- Toyota Yaris II 1,3 - 86KM
- VW Polo IV 1,4 - 80KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Wszystkie modele z wyjątkiem Toyoty posiadają pasek rozrządu. W przypadku Toyoty źródła podają moc 86 lub 87KM dla tej wersji silnikowej. Filtr paliwa w Fiacie zintegrowany z pompą paliwa. W przypadku Kii i Toyoty jest to element wymienny pompy paliwa. Fiat i Toyota w tej wersji były wyposażane w hamulce bębnowe tylnej osi.
Należy zwrócić uwagę na wysokie ceny łożysk przednich kół (SKF) w VW i Toyocie, przewodów zapłonowych (NGK) w Kii i termostatu (Gates) w Renault.

Najdroższe usterki dotyczą układu wspomagania o zwiększonej sile w Fiacie i elektrohydraulicznym w VW.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
Ostatnio edytowany przez dzida 12 Paź 2016, 18:06, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12358
Zdjęcia: 56
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [B] GP 1,4 / Rio II 1,4 / Clio III 1,4 / Yaris II 1,3 / Polo IV 1,4

23 Sie 2016, 10:24

Tu jedyne co rzuca mi się w oczy to koszt kupna danego auta, gdzie np. GP można kupić zadbane i niesprawiające problemów od 13 tys. zł (znajomi kupili dwa lata temu, silnik 1.3 JTD 90 KM) a Yaris II gen. to już większy wydatek, zapewne o te 2-3 tys. zł.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1152
Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: Honda Accord VI
Silnik: 1.8 136 KM VTEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [B] GP 1,4 / Rio II 1,4 / Clio III 1,4 / Yaris II 1,3 / Polo IV 1,4

23 Sie 2016, 19:28

Brakuje mi Jazz'a w zestawieniu :P
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 207
Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia? Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia?
    Wjazd na ośnieżone i oblodzone wzniesienie może być niebezpieczny. Ostrożność jest jak najbardziej wskazana, ale wielu kierowców rozumie to jako wolne podjeżdżanie pod górę. Jednak w tym przypadku przy zbyt ...
    Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie? Jak dbać o turbosprężarkę w naszym samochodzie?
    Obecnie rośnie zainteresowanie kierowców samochodami o dużej mocy i małym zużyciu paliwa. Aby sprostać tym oczekiwaniom rynku, wiodący producenci samochodów więcej uwagi poświęcają projektowaniu modeli wyposażonych ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili