Centrum Testowania Silników Audi w Neckarsulm

Centrum Testowania Silników Audi w Neckarsulm

02 Lis 2012, 15:04

Uruchomienie nowego Centrum Testowania Silników w fabryce Audi w Neckarsulm oznacza oddanie do użytku najnowocześniejszych na świecie i najbardziej wydajnych urządzeń do badania jednostek napędowych. Centrum wyznacza również nowe standardy w oszczędnym korzystaniu z zasobów naturalnych. W uroczystości otwarcia udział wzięło blisko 300 osób, w tym goście ze świata gospodarki i polityki, a także przedstawiciele Audi AG.

Image

Zbudowane kosztem 100 mln euro Centrum Testowania Silników w Neckarsulm jest najnowocześniejszym ośrodkiem badawczym tego typu na świecie.

Minister Spraw Wewnętrznych Badenii-Wirtembergii Reinhold Gall podkreślił: "Inwestycja ta oznacza wzmocnienie tutejszych zakładów. Jest to jedna z najważniejszych decyzji dla rozwoju branży motoryzacyjnej w Badenii-Wirtembergii. Uruchomienie neutralnego pod względem emisji CO2 połączenia towarowego z portem przeładunkowym w Emden i rozpoczęcie działalności Centrum Testowania Silników to nie tylko ważne etapy w rozwoju technologicznym, stanowiące wizytówkę dla całego kraju, ale również istotny przyczynek do rozwoju mobilności przyjaznej dla środowiska."

"Dzięki swojej obszernej wiedzy z zakresu wysoce efektywnych silników TFSI i TDI, zakłady w Neckarsulm odgrywają kluczową rolę w strukturach koncernu Volkswagen" - powiedział Wolfgang Dürheimer, członek Zarządu Audi AG ds. Rozwoju Technologicznego. "Nowe centrum testowe sprawi, że zachowamy wiodącą pozycję we wszystkich znaczących technologiach przyszłości."

Image

Silniki, wraz z wszystkimi innymi podzespołami samochodu mogą być montowane i badane na tym samym stanowisku testowym. Ponadto, Audi analizuje tu także nowatorskie rodzaje napędu korzystające z alternatywnych paliw pozyskiwanych z odnawialnych źródeł energii. "Sportowy duch i efektywność stanowią dla nas nierozłączną parę" – dodał Wolfgang Dürheimer. Najnowszym tego przykładem jest stworzony w Neckarsulm silnik 4.0 TFSI, montowany w produkowanych tu modelach Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback, A8 i S8. W jednostce tej zastosowano wszystkie rozwiązania oferowane w ramach Modułowego Systemu Efektywności, począwszy od technologii odłączania cylindrów cylinder on demand, poprzez sposoby zmniejszenia tarcia wewnętrznego, system Start-Stop, system rekuperacji aż po innowacyjny system zarządzania temperaturą. Nowa, regulowana pompa olejowa dostosowuje ciśnienie oleju w dwóch zakresach, a chłodzenie tłoków przez natrysk oleju na spód denka, inicjowane jest zależnie od mapy charakterystyk.

Ta różnorodność rozwiązań technicznych ma również wpływ na stanowiska testowe. W nowym Centrum, bez jakichkolwiek przestojów potrzebnych do odpowiedniego przygotowania stanowisk i bez konieczności dokonywania zmian w ich konstrukcji, można badać zarówno układy napędowe z poprzecznie montowanym silnikiem, jak i z silnikiem ułożonym podłużnie. To nowość na skalę światową.

Na pięćdziesięciu siedmiu różnych stanowiskach badawczych, w ciągu roku można przeprowadzić ok. 1600 testów silników. Do tego dochodzą warsztaty do analizy mechaniki, elektroniki i elektryki. W celu zapewniania optymalnej komunikacji pomiędzy stanowiskami i laboratorium rozwojowym, pracownie zatrudnionych tu inżynierów połączono ze sobą. Silniki diesla i jednostki o zapłonie iskrowym są badane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, spełniających kryterium dokładnej powtarzalności, a następnie optymalizowane pod względem takich parametrów jak moc, moment obrotowy, dynamika, zużycie paliwa, emisja spalin i żywotność. Każdy silnik testowany jest w identycznych warunkach, dlatego też wyniki są porównywalne. W trakcie „testu długotrwałej pracy i testu przyspieszonego“, jednostki napędowe są poddawane próbom nawet przez 1500 godzin. Sterowanie i kalibrowanie wszystkich urządzeń technicznych odbywa się z centralnej dyspozytorni.

Image

Zapewnienie cennych miejsc pracy
"Audi konsekwentnie kroczy wyznaczoną drogą, a jej nieodłącznym elementem jest wzmocnienie kompetencji naszych zakładów w zakresie konstruowania nowych jednostek napędowych. Centrum Testowania Silników oferuje naszym wysoko wykwalifikowanym pracownikom pewne, wymagające i innowacyjne miejsca pracy" – stwierdził Norbert Rank, przewodniczący Rady Zakładowej fabryki Audi w Neckarsulm. W Centrum pracuje 230 konstruktorów i 120 pracowników obsługi stanowisk testowych.

Wzorcowa ochrona środowiska
Budynek Centrum spełnia najwyższe wymagania pod względem ochrony przed hałasem. Dzięki temu, znacznie obniżono emisję hałasu do pobliskich osiedli mieszkalnych. Nowy budynek posiada nowoczesną instalację wentylacyjną połączoną ze zintegrowanym systemem odzyskiwania ciepła. Podczas pracy na stanowisku badawczym, moc silnika zamieniana jest w energię elektryczną i ponownie przekazywana do budynku. Dzięki temu można odzyskać 86 procent energii kinetycznej. Silniki na stanowiskach testowych są wyposażone w katalizatory, a jednostki diesla dodatkowo w filtry sadzy. Ciecz chłodząca dla silników i klimatyzacji w budynku krąży w obiegu zamkniętym, dzięki czemu musi być uzupełniana jedynie o niewielkie ilości wynikające z naturalnego parowania. Centralna dyspozytornia steruje instalacją wentylacyjną w oszczędny sposób, zależnie od bieżących potrzeb.

POLECAMY Audi Design - nowe koncepcje i kreatywne idee przyszłości

Dane i fakty – Centrum Testowania Silników w skrócie
Łączna wartość inwestycji: blisko 100 mln €
I faza budowy – 20 stanowisk testowych, czas trwania prac budowlanych: 10.2003 - 03.2007
II faza budowy – 37 stanowisk testowych, czas trwania prac budowlanych: 03.2008 - 04.2012
Wymiary budynku: długość - 135,7 m, szerokość - 42,3 m, wysokość - 28,2 m
Liczba testów silników rocznie: blisko 1600
Liczba miejsc pracy dla pracowników biurowych: 230
Liczba miejsc pracy w warsztatach i na stanowiskach testowych: 120

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9 [C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu C - silnik diesla o mocy ok. 100KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 1999r. Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Marea Weekend 1,9 JTD - 105KM - Ford ...
    BMW Concept Z4 Coupé 2005 BMW Concept Z4 Coupé 2005
    BMW Concept Z4 Coupé zostało stworzone z myślą o kierowcach ze sportowym "zacięciem", którzy cenią wysokie osiągi, dlatego samochód zapewnia podróżującym uczucie przebywania tuż nad nawierzchnią, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Infiniti Q50
      GTP Light