Instalacja gazowa a automatyczna skrzynia biegow (pytanie)

Instalacja gazowa a automatyczna skrzynia biegow (pytanie)

16 Lut 2009, 18:16

Witam,mam pytanie odnosnie instalacji gazowej w aucie z automatyczna skrzynia biegow.Posiadam Honde civic 89r silnik 1.4 dwugaznikowa.Na temat instalacji gazowej w autach z automatyczna skrzynia biegow znalazlem pare zeczy,ale nie wszystko jest dla mnie jasne a konkretnie to jedna zecz.Skopiowalem z jednej strony:

" Większość układów elektronicznych sterujących składem mieszanki gazowej przeznaczonych do monowtrysku i zaadaptowanych do pracy w układzie silnika z wtryskiem wielopunktowym posiłkuje się sygnałem pochodzącym z TPS sygnalizującego kąt otwarcia przepustnicy. W wielu skrzyniach sterowanych elektronicznie TPS współpracuje również z komputerem skrzyni zmieniając wartość ciśnienia liniowego w skrzyni przez sterowanie pracą elektrozaworu modulacji ciśnienia.

Jeżeli w określonym modelu samochodu występuje podwójny układ TPS, gdzie jedna sekcja współpracuje tylko z komputerem silnika, a druga tylko z komputerem skrzyni, to podłączenie układu sterującego składem mieszanki gazowej do sekcji współpracującej z komputerem silnika nie będzie miało absolutnie żadnego znaczenia dla pracy skrzyni biegów. ( Uwaga: w tym miejscu pomijam oczywiście pewne przesunięcie charakterystyki mocy silnika związane z zasilaniem paliwem o innych właściwościach energetycznych i tym samym nieznaczną zmianę charakterystyki punktów zmiany biegów).

Jeżeli w określonym modelu samochodu występuje układ TPS współpracujący wyłącznie z komputerem silnika to podłączenie układu sterującego składem mieszanki gazowej do sekcji współpracującej z komputerem silnika nie będzie miało absolutnie żadnego znaczenia dla pracy skrzyni biegów. (przy uwzględnieniu uwagi jak wyżej).

Jeżeli w określonym modelu samochodu występuje układ TPS pojedynczy współpracujący jednocześnie z komputerem silnika i skrzyni ( przy czym kolejność współpracy nie ma znaczenia tzn. TPS podłączony do komputera silnika, a sygnał TPS podawany jest do komputera skrzyni z komputera silnika lub: TPS podłączony do komputera skrzyni, a sygnał TPS podawany jest do komputera silnika z komputera skrzyni), to podłączenie niektórych układów elektronicznych sterujących składem mieszanki gazowej może wpływać na wartość ciśnienia liniowego skrzyni.

Wskutek nieprawidłowej współpracy układów elektronicznych sterujących pracą skrzyni z układem sterującym składem mieszanki gazowej podczas zmiany biegów może występować nadmierne szarpanie lub poślizgi. Każdy z tych objawów przyczyni się do szybkiego zużycia elementów skrzyni biegów. Przy układzie wspólnego TPS dla komputerów silnika i skrzyni należy stosować takie elektroniczne sterowniki mieszanki gazowej, w których układ wejściowy podłączenia sygnału z TPS jest elektronicznie separowany. Ponieważ układ wejściowy do sterownika gazu jest podłączany równolegle z TPS , separacja ma zabezpieczać przed zmianą rezystancji TPS. O dobraniu konkretnego układu musi zadecydować specjalista zajmujący się instalacją gazowych układów zasilania.


I tu mam pytanie,jak moge sprawdzic jaki uklad TPS wystepuje w mojej hondzie?Dodam tylko ze ona ma juz instalacje gazowa tylko ma wymontowana butle i jej nie uzywam,ale chce ja reaktywowac jesli to mozliwe.
Maro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 09 Lis 2006, 18:29

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa jakość aut poflotowych * Nowa jakość aut poflotowych *
    Zmienia się rynek aut poflotowych i poleasingowych. I są to widoczne zmiany na lepsze. Coraz łatwiej znaleźć wśród takich aut oferty atrakcyjne pod każdym względem. Jeszcze nie tak dawno oferta samochodów pokontraktowych ...
    Nowoczesny i pełen charakteru - Citroen SpaceTourer Nowoczesny i pełen charakteru - Citroen SpaceTourer
    Nowoczesny i pełen charakteru – taki jest nowy CITROËN SpaceTourer. Z nadwoziem dostępnym w trzech wariantach i różnymi konfiguracjami wnętrza doskonale wpisuje się w nowoczesny styl życia – dla rodziny, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili