Samochód do 30+ tys benzyna

05 Paź 2016, 12:24

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Z racji tego, że obnoszę się z zakupem samochodu już od jakiegoś czasu, bacznie obserwuje forum z które otwarło mi oczy na niektóre kwestie. Jestem mocno niezdecydowany i moje preferencje co do marki czy modelu zmieniają się bardzo często :P Jednak w końcu udało mi się zawęzić kandydatów do kilku i chciałbym dowiedzieć się o nich trochę więcej. Oczywiście czytając forum jak również wszelakie opinie odnośnie tych aut wyrobiłem sobie jakąś tam opinię jednak nie jestem zbyt wielkim znawcą a zdania zazwyczaj są mocno podzielone, nie rzadko wręcz sprzeczne, może pomożecie mi rozwiać moje wątpliwości. Do rzeczy :

- Budżet : do 30 tys. jeżeli będzie warto mogę rozszerzyć max do 33 tys
- Rejon : Jestem z województwa Śląskiego okolice Częstochowy
- Użytkowanie : Codzienny dojazd do pracy 10km w obie strony prosta droga w niewielkiej miejscowości, raz na tydzień/dwa tygodnie może jakiś dłuższy wyjazd 50-100km.
Własne potrzeby :
- nadwozie : hatchback, sedan
- Jestem wzrokowcem, więc wygląd ma dla mnie spore znaczenie.
- Min. 2008 rok.
- Nie potrzebuje demona szybkości, fajnie żeby był w miarę możliwości ekonomiczny, spalanie tak poniżej 10l, ale na tyle żwawy żeby chociaż dało się sprawnie wykonać manewr wyprzedzania
- nie musi być napakowany elektronicznymi bajerami ale jakieś podstawy jak elektryczne szyby z przód/tył, fabryczne radio itd.
- benzyna max 2.0
- może być z gazem ale niekoniecznie nie wiem czy jest mi to potrzebne przy moich raczej w większości krótkich trasach
- Jestem dość wysoki 195 cm wzrostu, więc fajnie jak by wnętrze było przestronne za kierownicą bo za mną i tak nikt już nie siądzie nawet jak by to był kombi :P W Citroenie c4 II rodziców mieszczę się w miarę komfortowo, mogło by być trochę więcej miejsca ale nie jest źle.

Kandydaci :

Opel Astra J :
- z tym autem jest taki problem, że na rynku wtórnym dostępność jest bardzo szeroka tylko 90% z tego to szroty z Niemiec, a krajówek od prywatnych właścicieli jest raczej mało a jak już są to bieda edition. Czy jest sens rozważenia kupna tego samochodu z zagranicy ?
- jeżeli chodzi o silniki to nie mam żadnego typu jest tego strasznie dużo, proszę o polecenie który byłby najlepszy, najmniej awaryjny i w stanie poruszać się trochę lepiej niż wóz z węglem.

Ford Focus mk3 :
- tutaj bardzo podobnie jak przy astrze aut krajowych od prywatnych właścicieli jest dość mało i w większości bieda edition, to samo pytanie czy jest sens rozważać zakup samochodu sprowadzonego z zagranicy?
- co do silnika to chyba 1.6 Duratec 125KM będzie najrozsądniejszy co o tym sądzicie?

Mazda 3 II :
- tutaj już jest dość spory wybór aut krajowych od prywatnych właścicieli, więc spory plus
- z drugiej strony gama silnikowa jest strasznie biedna, na rynku wtórnym przeważają 1.6 MZR 105KM i tutaj pytanie czy ta jednostka jest wystarczająca ? wydaje mi się, że nie. Do tego krążą dość sprzeczne informacje odnośnie spalania, niektórzy mówią, że auto spokojnie jest w stanie łyknąć 10-11l co jest dla mnie wielkim szokiem przy tak niskiej mocy, z kolei inni twierdzą, że spala 6-7l i jest bardzo ekonomiczne, więc kto ma racje, może ktoś będzie w stanie to rozstrzygnąć. I pytanie o silnik 2.0 MZR 150KM który wydaje się już mocarzem ale jak ze spalaniem chyba by mnie nie zadowoliło :P?
- podobno ta mazda ma kiepskie zawieszenie no i jak każda mazda lubi rdzę, czy jest to jakiś bardzo duży problem i czy to w ogóle prawda czy tylko powielanie stereotypów ?

Teraz trochę z innej beczki. Chociaż przeraża mnie spalanie w tych autach biorę je też pod uwagę co o tym sądzicie.

Citroen C5 III :
- bardzo mi się podoba, ogólnie lubię cytryny, rodzice przez wiele lat mieli saxo bez żadnych poważnych usterek teraz od jakiegoś czasu mają c4 też jest spoko, więc francuzów się nie boje :D
- dostępność na rynku wtórnym, dość niska ale coś się powinno udać znaleźć
- o zawieszeniu hydro dużo czytałem i raczej jest więcej opinii przychylnych, ale może być problem ze znalezieniem kogoś kompetentnego do serwisowania
- co do silników najbardziej podoba mi się 1.6 THP 156KM bo jest w miarę ekonomiczny a moc też niczego sobie ale dość rzadko spotykana. Z kolei 2.0i 16V 140KM jest najbardziej popularny i chyba mało awaryjny ale spalanie trochę mnie przeraża. O 1.8i 16V 125KM nie ma raczej co brać pod uwagę bo do tej budy za słaby ?

Renault Laguna III :
- dostępność jak w przypadku C5 tez dość niska ale chyba jest trochę lepiej
- wcześniej w ogóle nie brałem tego auta pod uwagę ale podobno jest mało awaryjne i ma dobry stosunek jakości do ceny ze względu na złą sławę poprzedniej przedliftowej generacji
- silnik to chyba tylko jeden rozsądny dla mnie czyli 2.0 16v 140KM chociaż spalanie też raczej nie małe, poniżej 10l chyba się nie zamknie
- największa bolączka to dwumasa czy jest się czego bać ?

Trochę mnie poniosło z długością tego posta :P Proszę o opinie, może polecacie coś innego. Wszelka pomoc będzie bardzo mile widziana.
Limel
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 20 05 2008
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

06 Paź 2016, 20:53

Naprawdę nikt się nie wypowie ? no cóż trudno...
Limel
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 20 05 2008
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

06 Paź 2016, 21:04

Na Mazdę 3 II 30k to trochę mało (bezwypadkowy, pewny egzemplarz, z przebiegiem poniżej 100k), może po nowym roku będzie przystępniej.
Jak jeździsz w pojedynkę i nie gazujesz ostro to 1.6 starczy, średnia spalania z trasy Dania - Polska przy prędkości autostradowej 140 km/h - taką wbijałem na tempomat, czasami 145 ... (według gps, nie licznika) miałem 8,2l.
Przy dojazdach do pracy poza teren zabudowany latem do jednej siedziby mam 6,5l, do drugiej 7,3 (tutaj trochę dojazdu autostradą), zimą 7,5-8.
W mieście 8,5-9, zależy też jakie odcinki.
Z miejscem nie jest tak źle, koniecznie jak będziesz testował sprawdź zagłówek! - jest tylko w jednej pozycji (bez regulacji) i głowa może mocno cierpnąć - drętwieć.
Z rdzą nie jest tak źle.
tomekdk
 

06 Paź 2016, 21:07

Z typów które wymieniłeś ja rozglądałbym się za C5 albo laguna. Auta o klase wyższe od pozostałych, wygodniejsze i posiadające dobre opinie. Laguna III to juz nie królowa lawet, z awaryjnością nie jest źle, silnik 2.0 dobrze znosi gaz w razie potrzeby :) Z kompaktów może jeszcze Civic ufo Cie zainteresuje?
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

07 Paź 2016, 17:46

Ufo jest chyba trochę zbyt futurystyczny jak dla mnie no i mocno trzyma cenę za około 30 tys to raczej nic ciekawego powyżej początku produkcji się nie dostanie, a wolałbym raczej coś świeższego. Co do laguny to ktoś wypowie się na temat dwumasy, ile kosztuje naprawa ? jest to element którym trzeba się przejmować czy raczej mało awaryjny ?
Limel
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 20 05 2008
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

09 Gru 2016, 21:40

Proszę o ocenę ogłoszenia : [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Coś chyba trochę tanio.
Limel
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 20 05 2008
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX - crossover, który jeździ jak hatchback
    Zaprezentowany w 2018 roku model UX jest najnowszym i najmniejszym, kompaktowym crossoverem w gamie Lexusa. Jego opracowanie zajęło japońskim inżynierom 5 lat. Wyróżnia się przestronnym wnętrzem i wzorowym prowadzeniem, ...
    Jak rozkodować radio w samochodzie Renault?
    Bardzo często podczas chwilowej utraty zasilania radio w samochodach marki Renault jak i Dacii będzie wymagało wpisania kodu do jego uruchomienia. Problem ten może się pojawić np. po chwilowym odłączeniu akumulatora bez podtrzymania ...