Warto zamienić Mondeo Mk3 na Mk4?

23 Lip 2014, 23:43

Witam, w mojej rodzinie jeździ Mondeo Mk3 z 2004 r, 2.0 TDCI 130KM - słynny silnik okrzyknięty przez Was najgorszym do tego samochodu. Faktycznie, nie jest to motor bezproblemowy i turbo było wymieniane, podobnie jak pompa. Generalnie naprawy już dawno przekroczyły wartość auta, mimo że jest ono od pierwszego właściciela, garażowane, bez rdzy.

Właściciel dojrzał do zmiany owego samochodu. Czy warto zamienić ten samochód na Mondeo Mk4 2.0 140KM? Z tego co się orientuję to jest to bardzo dobry silnik Citroena/Peugeota.
Nie chcę rozwijać dyskusji ile km rocznie, jaki budżet itd, w grę wchodzi tylko i wyłącznie diesel.

Mk4 byłoby z rocznika 2010-2012, brane od dealera/ASO Forda używanych, stare pozostawilibyśmy w rozliczeniu.
piotrek96
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 06 2014
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Aktualnie brak
Paliwo: Benzyna

24 Lip 2014, 06:58

Zależy jaki budżet... bo jak Ci wcisną jakiegoś trupa po flocie to też dobry nie będzie.
Poza tym lepiej spróbować go sprzedać bo dostaniesz więcej niż w rozliczeniu. Wystaw go za 16.5 do negocjacji
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Lip 2014, 07:16

Koniu to nie oni będą wciskać, jeśli będzie coś ładnego w innym mieście niż Wrocław to nie ma przeszkód żeby się tam wybrać. Pytałem raczej czy warto brać Mondeo po lifcie z tym silnikiem? Budżet to ok 55-60 tys na rocznik 2010-12, w zależności od stanu, jak najbardziej liftback i wyposażenie prawdopodobnie gold bo najłatwiej je dostać. Co sadzisz?
piotrek96
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 06 2014
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Aktualnie brak
Paliwo: Benzyna

24 Lip 2014, 07:19

Pewnie że warto, ja bym się nie zastanawiał nawet. Nie ograniczajcie się tylko do rocznika bo tym się nie jeździ :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Lip 2014, 07:26

Mogłoby być auto nawet starsze ale w 2010 był lift i poprawili jakość plastików na desce rozdzielczej, co w Mk3 również jest tragedią.
Faktycznie ten 2.0 140KM od PSA jest taki dobry? Podobno FAP jest lepszy od zwykłego DPF?
piotrek96
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 06 2014
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Aktualnie brak
Paliwo: Benzyna

24 Lip 2014, 07:57

Jest dobry choć moim zdanem lepszy jest 1.8 TDCI bo nie ma DPF-u.
FAP jest ponoć lepszy ale ile w tym prawdy to nie wiem.
W Mk3 słabe plastki? Dziwne :shock:
W Mk4 były dobrej jakości plastiki od początku, w Insigni były gorsze ale też nie trzeszczały :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Lip 2014, 08:35

Po lifcie to auto też również lepiej wygląda, a na 1.8 użytkownik się nie zgodzi bo to będzie wg niego za mały silnik.
W takim razie czy można się decydować na omówionego przeze mnie diesla? Auto i tak idzie na firmę więc wszystko wliczamy w koszty.
piotrek96
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 06 2014
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Aktualnie brak
Paliwo: Benzyna

24 Lip 2014, 13:03

Tak, możecie go spokojnie kupić. A jakby kupić 1.8 i wstawić chipa na 20 KM więcej? To by było 145 :yes: Tylko nie wiem ile ta usługa kosztuje w tym silniku ale myślę że koło 1k zł więc tragedii strasznej nie ma. Choć ten 2.0 też jest dobry, tylko trzeba go czasem przegonić żeby się filtr nie zapchał. A jak się w końcu zepsuje to można go wyciąć, ponoć to też ulga dla auta.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Lip 2014, 13:07

Koniu dzięki za odpowiedzi, sam jeździsz Fordem więc na pewno masz pojęcie o tej marce :)

Będzie problem ze sprzedażą Mk3 z tym silnikiem?
piotrek96
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 04 06 2014
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Aktualnie brak
Paliwo: Benzyna

24 Lip 2014, 13:25

Ludzie mogą kręcić nosem na początku ale jeśli auto jest bez rdzy, dodatkowo jak masz faktury na pompę i turbo to powinien się sprzedać, Najlepiej mieć pole manerwu w razie negocjacji więc nie wystawaij pełnej ceny tylko z końcówką np. 500/600 czy 900 zł.
Poza tym auto jest z Polskiego Salonu więc warto to zaznaczyć w nagłówku, takie auta ludzie lubią :ok:
Tak samo opis powinien być czytelny ale również nie za długi bo ludzie nie lubią czytać bajek.
Jak robisz zdjęcie wybierz jakieś ustronne miejsce np. duży parking czy też jakieś puste miejsce gdzie jest jakiś asfalt lub kamienie. Nie takie gdzie jest dużo innych punktów zaczepienia.
No i oczywiście zrób duzo tyh zdjęć :ok:
Te rady myślę że się przydadzą :wink:
A no i nie myj silnika
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

24 Lip 2014, 18:08

różnica między FAPem a DPFem jest taka, że FAP to tzw filtr mokry i nie trzeba jechać ze stałą prędkością aby go wypalić tylko wypala się za pomocą specjalnego płynu który trzeba uzupełniać co jakiś czas
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010