Wymiana podpory wału

04 Lut 2012, 12:40

Witam!!!!!
Dzisiaj wróciłem od mechanika bo robiłem regeneracje reduktora, ale zauważyłem wracając, że jadąc ok 80km/h słychać dudnienie przerażony pojechałem do mechanika by zapytać co jest odpowiedział, że podpory wału do wymiany koszt jednej podpory to 70zł a są dwie. Moje pytanie brzmi jak wymienić te podpory czy jest to trudne? Prosiłbym o dokładną instrukcję jak to zrobić! Czy trzeba zdejmować krzyżaki, aby zdjąć podporę?
doonn
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 12 01 2006
Auto: Land Rover Freelander

04 Lut 2012, 14:57

Radzę ci dobrze wybrać podpory, ja mam chyba za miękkie i dlatego mam wibracje na wale około 2k obrotów. Może ktoś z forumowiczów wie jakie będą dobre? Ja kupowałem chyba z Britpart.
Ja Szczupak, ja Szczupak! Do wszystkich, do wszystkich! Zaciągamy sieć! Można zaczynać!
Fabutek
Początkujący
 
Posty: 72
Miejscowość: mazury

05 Lut 2012, 13:52

Dokładnie tak jak pisze przedmówca. W sprzedaży jest wiele tanich zamienników są także podpory od transita. Wszystko to szmelc. Z zamiennika sprzedaje na Allegro Almakes kosztują 90 zł ale to najtańsze rozwiązanie z dostępnych zamienników. Proponuje dobrze sprawdzić stan sprzęgla wizkosowego. One maja określoną liczbe km ktrą mogą przejechać. Jest to normalna część eksploatacyjna okolo 140 tys potem sie zaciera i jest mega problem np z reduktorem podporami półosiami
LANDER2
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Discovery

20 Lut 2012, 20:42

Trzeba odkręcić krzyżaki od wisko ale nie trzeba ich rozbierać. Operacja bardzo łatwa. Potem po dwie dość długie śruby, które trzymają podpory. Najlepiej robic to w dwie osoby - jedna przytrzyma wisko, druga odkręci podpory i wtedy ładnie się krzyżaki zejdą. Potem już tylko mlotek i wybijanie starych podpór. Potem operacja dokładnie odwrotna. Na spokojnie godzinka roboty.
Ostatnio przerabiałem to u siebie bo frelek właśnie dostawał wibracji przy 80km/h bo jedna podpora zaczęła szumieć i rzegotać.
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX L 450h - test spalania
    Ten bogato wyposażony, luksusowy SUV imponuje niskim zużyciem paliwa. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że testom poddano największego SUV-a w gamie japońskiej marki na europejskim rynku – do tego w dłuższej i wyższej ...