1,8T Golf/A3 do oceny

01 Cze 2017, 20:24

Witam,
szukamy 1,8T w fajnym stanie co sądzicie o poniższych egzemplarzach? Najlepiej tylko kompakty bo boję się że takie A4, Passaty to będa wyjeżdzone auta na maksa.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2017, 20:28

Po zdjęciach możesz zweryfikować tak samo passata jak i a3. Generalnie te auta skierowane są do klientów którzy już przy bramie krzyczą że ma być tanio więc cudów się bym nie spodziewał. Chcesz być pewny umów się na hamowni sprawdź parametry serii + przegląd turbo/silnika + zawieszenie + blacharka itp.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Cze 2017, 20:52

No tak tylko że wg mnie taki Passat zrobił ze 150 tys więcej bo to jednak auto wygodniejsze, poza tym komplet wahaczy i ogarnięcie całego zawiasu to jak kupie auto za 10 tys to już 3 tys dokładam dalej.

P.S. a na hamowni stwierdzą czy silnik jest ok? Czy to trzeba jakoś komputerowo? może być taka opcja ze pokaże mniej więcej fabryczną moc ale turbo np ma jakieś pęknięcia? albo katalizator zatkany itd?
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2017, 21:26

Pikaczuu napisał(a):No tak tylko że wg mnie taki Passat zrobił ze 150 tys więcej bo to jednak auto wygodniejsze,
a więc wybierasz pomiędzy większym przebiegiem, a autami od wiejskich rajdowców, którzy woleli wstawić nowe głośniki, niż wymienić olej
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Cze 2017, 21:39

A dlaczego tak?
A do Passatów nie wkładają głośników? Każdy zawsze w Passacie po 10 tys wymienia olej? Wg mnie to zależy od użytkownika a nie od marki/modelu.
Moim zdaniem zarówno do Passata, Golfa jak i Fiata Stilo czy Dacii Sandero ktoś może ładować głośniki i nie wymieniać oleju jak i odwrotnie
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2017, 23:05

Był ostatnio na forum i gdzieś na fb mi się też przewinął.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Cze 2017, 23:19

Pikaczuu napisał(a):A dlaczego tak?
A do Passatów nie wkładają głośników? Każdy zawsze w Passacie po 10 tys wymienia olej? Wg mnie to zależy od użytkownika a nie od marki/modelu.
Moim zdaniem zarówno do Passata, Golfa jak i Fiata Stilo czy Dacii Sandero ktoś może ładować głośniki i nie wymieniać oleju jak i odwrotnie
oczywiście, że tak, ale a3/Gulf GTI to zazwyczaj target młodych ludzi. Poza tym odpowiedziałem niejako dennym argumentem na inny również z kosmosu :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Cze 2017, 00:01

Barol napisał(a):Był ostatnio na forum i gdzieś na fb mi się też przewinął.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... xtor=SEC-8

Ciekawe auto ale trochę bym się bał kupić, czy to jakiś niedokończony projekt? jak to jeździ? Nie wiem czy nie lepiej bardziej serię szukać zdrową?

mike napisał(a):oczywiście, że tak, ale a3/Gulf GTI to zazwyczaj target młodych ludzi. Poza tym odpowiedziałem niejako dennym argumentem na inny również z kosmosu
Czyli rozumiem że powątpiewasz iż 17-20 lat temu bogaty Niemiec, Szwajcar kupował Passaty, A6 czy nie wiem A8 żeby to jeździło jak autobus pks po autostradach i nabijało 60 tys rocznie? Poza tym sworznie czy drążki czy jakieś łączniki za 200 zł do A3 czy golfa to nie to samo co komplet wahaczy do Passata. Stąd postanowiłem że lepiej iść w kompakty, tańsze i realnie mają mniejsze naloty niż klasa wyższa A młodzi no cóż ale to samo jest z BMW E36 czy Civicami V/VI
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Cze 2017, 06:50

Pikaczuu napisał(a):Czyli rozumiem że powątpiewasz iż 17-20 lat temu bogaty Niemiec, Szwajcar kupował Passaty, A6 czy nie wiem A8 żeby to jeździło jak autobus pks po autostradach i nabijało 60 tys rocznie?

Ulegasz mitom satelitom :D ponieważ wiadomo że type-r będzie miał mniejszy przebieg ale może być zajechany bardziej niż passat... Co do szwajcarów tych bogatych to też muszę Cie zmartwić są to zwykli złomiarze którzy mają kasę ale podcierają dupę szkłem i jak mogliby lać do silnika słonecznikowy z polskiej Biedry to na 100% by to robili. Więc jak ktoś chciałby żeby motoryzacja wyginęła to Szwajcar jest jak najbardziej wskazany.

Pytałeś o hamownie... dobry stroiciel na hamce wychwyci Ci wszystkie usterki tylko nie wiem czy podołasz psychicznie bo przy 10tym przetestowanym aucie możesz się zdenerwować :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Cze 2017, 07:31

Pikaczuu napisał(a):Ciekawe auto ale trochę bym się bał kupić, czy to jakiś niedokończony projekt? jak to jeździ? Nie wiem czy nie lepiej bardziej serię szukać zdrową?


zawsze trzeba obejrzeć co i jak w trawie piszczy :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Cze 2017, 09:33

Pikaczuu napisał(a):Czyli rozumiem że powątpiewasz iż 17-20 lat temu bogaty Niemiec, Szwajcar kupował Passaty, A6 czy nie wiem A8 żeby to jeździło jak autobus pks po autostradach i nabijało 60 tys rocznie?
argument bogatego Niemca jest tutaj nie na miejscu, bo w międzyczasie auto miało kilku właścicieli typu Hassan, Wiesław, Mateusz, Sebastian, którzy niekoniecznie mieli kasę na jego odpowiednie serwisowanie (tyczy się również, a może i przede wszystkim a3 etc).
A więc te 17 lat temu może auto i było legitnie serwisowane, ale obecnie ma to minimalne znaczenie :D to mniej więcej tak jakbym napisał, że 17 lat temu byłeś okazem zdrowia, bo wpieprzałeś mleczko i zupki jarzynowe, a obecnie jesteś raczej jedną nogą na tamtym świecie, bo nie wyobrażasz sobie dnia bez paczki fajek i czteropaku :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Cze 2017, 09:44

Zacznijmy od tego, że bogaty Niemiec użytkował auto do gwarancji, a potem kupowali to młodziaki / ciapate, które o auta dbają nawet gorzej niż Polacy. Takie 1.8T jest po prostu masakrycznie zakatowane, tutaj znowu przytoczę hamowanie Audicy A6 z 1.8T, której zostało ledwo 100 koni.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Cze 2017, 23:39

Chyba nadal się nie rozumiemy.
Weźmy A3 1,8T a BMW E36 2,5L 170 KM...
Jeden i drugi zajechany ale, komplet naprawczy Lemfordera do A3 - 350 zł tuleje, sworznie, drążki a do BMW?
Komplet świeczek? rozrząd? nawet obawiam się zalecany akumulator będzie inny do 1,8 a inny do 2,5, 1,8 ruszy na 50 AH i 500 Amperach - takie aku do 2,5 to lekka przesada :D
a co tu mówić o uszczelce pod głowicą, uszczelnieniu silnika, remontach..

To jest tak że Seicento Sporting może być zakatowane, jakieś stożki, wydechy itd ale w stosunku do Passata TDI np. to i tak za 2 tys zrobi się 90% auta a Passat? kropla w morzu wydatków.

Ponadto E36/46 Passaty, Accordy, Mondeo one nie stały w garażach, jeździły sporo i naloty mogą mieć realnie większe niż kompakty nawet takie jak 1,8T

Chyba nikt mi nie powie że E46 320d jeździł mniej niż A3 1,8T.

szybki napisał(a):Pytałeś o hamownie... dobry stroiciel na hamce wychwyci Ci wszystkie usterki tylko nie wiem czy podołasz psychicznie bo przy 10tym przetestowanym aucie możesz się zdenerwować
No tak ale z kolei znam akcję z Saabem 9-3 2,0T który na hamowni pokazał chyba o ok 5 koni mniejszą moc od serii a potem nie wiem jak to się nazywa ale w realnym teście z komputerem miał problemy z paliwem i podobno pompa nie wyrabiała a na rolkach raptem 5 koni różnicy.

Dlatego tak pytałem bo mam wrażenie że hamownia to tak jak mierzenie ciśnienia przez pielęgniarkę w przychodni :D a problemy z krążeniem to dopiero konkretny lekarz specjalista i szereg badań
Pikaczuu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 06 07 2013
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1,9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Cze 2017, 08:54

Pikaczuu napisał(a):Jeden i drugi zajechany ale, komplet naprawczy Lemfordera do A3 - 350 zł tuleje, sworznie, drążki a do BMW?


Ale do czego teraz pijesz? Bo my chyba faktycznie nie rozumiemy Twojego przekazu :(
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Cze 2017, 09:18

Pikaczuu napisał(a):No tak ale z kolei znam akcję z Saabem 9-3 2,0T który na hamowni pokazał chyba o ok 5 koni mniejszą moc od serii a potem nie wiem jak to się nazywa ale w realnym teście z komputerem miał problemy z paliwem i podobno pompa nie wyrabiała a na rolkach raptem 5 koni różnicy.

Dlatego tak pytałem bo mam wrażenie że hamownia to tak jak mierzenie ciśnienia przez pielęgniarkę w przychodni :D a problemy z krążeniem to dopiero konkretny lekarz specjalista i szereg badań


Mój kolega jak spalił mi auto powiedział "to nie jest tak jak myślisz" :D
To samo ja Ci powiem...

Błąd na hamce 5km względem serii to nie jest błąd, do tego są często bardzo duże przekłamania w niutach, są różne hamownie tzw. optymistyczne czyli inercyjne i mniej optymistyczne obciążeniowe. Na dokładkę hamka nawet ta mniej optymistyczna może być źle skalibrowana i zawyżać wyniki a jeszcze obsługa może dać ciała... No i żeby Ci zagmatwać to pora dnia też będzie miała wpływ na pomiar :mrgreen:
Twoja akcja z saabem jest normą o której Ci pisałem wcześniej czyli silnik turbo oszukuje swoim Nm i kierownik często nie czuje że coś się dzieje, do tego seryjne ecu też sobie robi minimalne korekty paliwowo/powietrzno/zapłonowe więc pozornie jest ok. Dlatego sam wjazd na hamkę da tylko suchy wynik a stroiciel ten wynik zweryfikuje i podłączy się swoim kompem co da mu obraz sytuacji. Generalnie jak to będzie osoba ogarnięta to wszystko wychwyci nawet drobne sprawy które zwykły kierownik nie wychwyci.
No i niestety tu 90% aut z turbo (tych leciwych) polegnie bo pół biedy jak będą przedmuchy ale wystarczy że turbo będzie do roboty (chociaż jeszcze jest ciche i dmucha) + zaworki wokół turbo typu DV/aktuator i z prostego gówna robi nam się 2k bo trzeba np: olej wymienić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe