1,9 tdi vs 1,8T jaki dynamiczny samochód VW

23 Paź 2019, 15:08

Witam,
posiadam poczciwego Renault Megane po rodzicach - 1 generacja.
Ale czas chyba zmienić na coś innego, po głowie chodzi mi auto Volkswagena lub Audi, Seat czyli Golf 4, A3, Leon

i teraz pytanie bo chciałbym coś dynamiczniejszego - wybrać 1,9 tdi 130/150 czy 1,8 turbo?

opinie są różne
1,9 tdi - mniej spali, duży moment z dołu, duża trwałość, sporo tego jeździ i też długo był kontynuowany bo w Octavii 1 ponoć do 2011
Ma chyba też ciut niższe ceny niż 1,8T czy się myle?

1,8T - benzyna turbo, można założyć lpg, ale mniej znana mechanikom, podobno po 2004 roku tylko wzdłużne silniki dominowały w Audi A4
Jeden koleś na forum seata twierdzi że TDIka łatwiej naprawić i mechanicy znają te silniki przy 1,8T bywają problemy
z kolei podobno słaby ma dół i ciężko coś trafić (kompresja, kiepskie instalacje lpg, słaby olej, rzadko wymieniany )
do tego ponoć 1,9 tdi jest trwalsze niż 1,8T to prawda?
Jest układ na łańcuchu i 20 zaworowa głowica?

Brałem pod uwagę jeszcze Volvo ale ta bryła z tamtych czasów jakaś taka średnia.
Silniki może i spoko ale buda kiepska a ponoć 1,9 T4 dobry silnik

Co radzicie 1,9 tdi czy 1,8T?
Active89
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Paź 2019, 15:52

Napisz najpierw jaki masz budżet.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

23 Paź 2019, 17:22

Budżet +/- 12.000 zł
Active89
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Paź 2019, 18:22

Active89 napisał(a):Budżet +/- 12.000 zł

Kurcze jak poczytałem to myślałem że będziesz miał 12k ale x2 :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Paź 2019, 18:29

W ub. roku miałem takie starsze A4 z 1.8 T z 2005R (aczkolwiek b. ładne S-Line) ...sprzedane w hurcie za 18 000zł, w detalu coś koło 22 000zł poszło + pakier startowy około 2 tys (kpl rozrząd, filtry, płyny, olej) . Kliet musiał mieć 25 000zł... bo jeszcze rejestracja, ubezpieczenie ..

Nie chce myśleć co można kupić za 12 tys czyli 2790 euro, więc na zachodzie trzeba kupić jakiś kibel za 1200-1500 euro ...doliczyć koszty transportu i marży + jakieś lekkie "odszczurzenie" dlatego tylko że klient ubzdurał sobie że chce coś takiego i ma zapłącić +/- 12 000zł..porażka, jak widzę że nawet za 3000 Euro nie ma za bardzo co kupić więc reszty nie będę komentował.

A później jeżdżą te ludziska i głupoty gadają że nie mogą znaleźć, nie ma co kupić itp, a czas tylko marnują sobie i innym.
Ostatnio edytowany przez andrewb25, 23 Paź 2019, 18:34, edytowano w sumie 1 raz
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

23 Paź 2019, 18:33

Seat Leon 1.6 i wsadzasz do niego gaz. Nie ma sensu się pchać przy takiej kwocie w turbo.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

23 Paź 2019, 18:37

Tylko że Leon 1,6 to będzie powolniak jak moje Megane, chce coś jednak dynamiczniejszego ;)

A co do reszty to gdyby miał 25 tys to raczej bym szukał nowszych aut typu Golf VI, Astra J, Megane III a nie Golfa 4 czy Leona 1 :)
Active89
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Paź 2019, 19:07

Za 25tys to nic z tego co napisałeś nie znajdziesz w dobrym stanie i z dynamicznym silnikiem.
Jak już chcesz coś szukać za te 12tys to prędzej 1.9tdi. W takich kwotach 1.8t będzie kiblem, choć nikt nie zagwarantuje że 1.9tdi też nim nie będzie.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

23 Paź 2019, 21:16

Megane III 2,0 180 spokojnie dostanie, a może i Golfa VI też np 2,0 tdi 140

Co do tematu ja bym tu widział 1,9 tdi 90/110 i poczytać co warto wsadzić żeby sięgnąć 150 koni, będzie fajnie śmigać, proste silniki, a za 12 tys to sie znajdzie ideał, myślę że do 10 się znajdzie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

23 Paź 2019, 22:36

Co tu pitolić chcesz zabawy bierz 1.8t bo można modzić a jak szukasz oszczędności to bierz 1.9 130kuca i klekocz sobie spokojnie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Paź 2019, 22:49

Kao, przy 1,9 tdi też można modzić :)
Tylko przy mocnych 1,9 tdi jak i 1,8T często zaniedbania poprzedników dość mocno się odbijają potem na eksploatacji
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

23 Paź 2019, 23:17

Pionek napisał(a):Kao, przy 1,9 tdi też można modzić
oczywiście tylko jaki jest w tym sens? jak już kupować to coś rozwojowego a nie do ulepszenia na siłę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Paź 2019, 23:29

Tia już widze przy tym budżecie modzenie ... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10362
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Paź 2019, 23:41

to swoją drogą :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Paź 2019, 23:45

Zależy co rozumiemy pod pojęciem modzenie.
300 ps to są koszta ale żeby z 1,9 tdi 110 zrobić 160 koni albo z 1,8T 150 - 190-200 to raczej majątku nie trzeba mieć - pod warunkiem kupna zdrowego auta.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna