4x4 z centralnym miedzyosiowym mechenizmem róznicowym

21 Wrz 2011, 22:08

witajcie
interesuje mnie jakie samochody dostępne obecnie na rynku samochodów używanych posiadają centralny międzyosiowy mechanizm róznicowy.
Cygan998
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A6 1,9TDI

21 Wrz 2011, 22:37

land rovery (wszytkie)
część Jeepów (znacząca)
niektóre Mitsubishi Pajero, Isuzu Trooper/Opel Monterey, Isuzu Vehicross, Honker,
z głupia spytam po co Ci centralny dyfer?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Wrz 2011, 19:32

potrzeebny by mi był abym mógl po czarnym jeździć z napędem na 4 kółka w czasie niedogodnych warunków panujących na drodze.
przymierzam się do nissana pathingera i jestem ciekaw czy ten to ma
Cygan998
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A6 1,9TDI

22 Wrz 2011, 19:46

land rovery (wszytkie)
-
niestety Freelander nie ; F 1 ma tylko sprzegło wiskotyczne , F2 ma Haldexa
ale Subaru Forester , Outback mają tyle że blokady niet , symulują trakcję wykorzystaniem czujn i Absu
czy Pathfinder ma centralny nie jestem pewien :oops:
jeśli w wiekszosci asfalty
ale niektóre Hyundaie Santa Fe ,Kia Sorento chyba też maja,
że nie wspomnę o Merolach, Vw Toureg / Cayenne I wersja
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2011, 20:02

sorento napewnonie ma bo czytałem o tym a szkoda bo sie zastanawiałem nad tym samochodem.
Cygan998
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A6 1,9TDI

22 Wrz 2011, 20:13

Cygan998 napisał(a): po czarnym jeździć z napędem na 4 kółka w czasie niedogodnych warunków panujących na drodze
do tego nie jest potrzebny ;) potrzebny żeby po suchym asfalcie jeździć, a w złę warunki można z normalnym reduktorem popitalać przecież uślizg osi masz :wink:
sympatyk napisał(a):niestety Freelander nie ; F 1 ma tylko sprzegło wiskotyczne
a niby to nie jest napęd na 4?? jeśli nie to z wymienionych napęd bez wiskozy ma tylko monterey/trooper i kilka jeepów sprzęgło wiskotyczne to najczęściej stosowany system przeniesienia napędu w samochodach 4x4 nie tylko terenowych
sympatyk napisał(a): Vw Toureg / Cayenne
to są suvy tak jak i santa fe touran tiguan x5 i inne takie, nie ten dział, zresztą frelek też nie terenoofka :wink:
zmercedesów to Gelenda W463 jeśli o terenówkach mówimy, bo jeśli mówimy o SUVach to każde BMW, Audi, VW, Merc ML czy GL ma stałe pędzone 4 łapy albo system dopinający automatycznie 2 oś co dla użytkownika nie ma znaczenia bo działa identycznie i spala podobne ilości paliwa
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Wrz 2011, 20:46

interesuje mnie jakie samochody dostępne obecnie na rynku samochodów używanych posiadają centralny międzyosiowy mechanizm róznicowy.

Kolego Pocieszny ja się wypowiadałem o napedzie 4x4 z centralnym mech róznicowym ,
Freelander 1 ma tylko substytut - skądinąd jak wisco sklejone - to drze jak 4x4 sztywno ,
a kolega Cygan998 nie wykluczał Suvów , a rozumiem że niektóre auta z racji kształtu ..maski,
itp za terenófki są uznawane
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2011, 22:05

Autka dzielimy na terenowe, SUVy, plaskacze itd za względu na konstukcję i właściwości terenowe a nie ze względu na wygląd maski :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

22 Wrz 2011, 22:45

przymierzam się do nissana pathingera i jestem ciekaw czy ten to ma

na teraz znalazłem; napęd na cztery koła przez system elektron. sterowania All Mode 4x4;
cztery mozliw ; 2WD tył, Auto 50:50, 4Hi Lock i 4LO, tryb 4Hi Lock blokuje mechanizm różnicowy - ale jaką konstrukcje ma ten mechanizm jeszcze nie umiem powiedzieć
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

22 Wrz 2011, 23:17

sympatyk napisał(a):Cygan998 nie wykluczał Suvów
ale post jest w dziale offroad a nie popierdólki po szosie :mrgreen: i nie kszatałt świadczy o terenówce a możliwości i konstrukcja :wink:
co do Patka to jest klasyczny mechaniz ze sprzęgłem wielopłytkowym sterowany elektrycznie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Wrz 2011, 12:06

pocieszny ja Ciebie bardzo ale to bardzo cenię, ale 4x4 po czarnym to znaczy też podczas deszczu latem, czy po drodze o zmiennej nawierzchni (u nas bardzo często spotykanej),co dla kierowcy o przeciętnych zdolnościach jest bardzo przydatne (na przykład dla mnie) i dlatego produkuje się też plaskacze 4x4 i naprawdę dla wielu ludzi to jest kryterium wyboru również terenówki (gdzie teren to rzadkość). Przecież nie załączę sztywnego napędu na zmoczonym deszczem asfalcie bo mi go urwie (jak sąsiadowi w GR - sprzedający tez mu powiedział, że na śliskim można, tylko nie doprecyzował co dla niego znaczy ślisko).
Poza tym Freelander I gen to auto zaliczane do stałego napędu 4x4 (właśnie ze względu na rodzaj zasprzęglania) tak jak na przykład też Ignis 4x4 (ale to plaskacz). Stały nie znaczy symetryczny po prostu.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

28 Wrz 2011, 18:43

Ogólnie stałe 4x4 to gadżet i wygoda dla leniuchów :wink: Bo po czarnym w dobrych warunkach śmigamy z powodzeniem z napędem na jedną ośkę (i stały napęd na cztery kółka nie jest niezbędny) a jak nawierzchnia jest "luźna" zapieprzamy na 4H or 4L jeśli jest bardziej hardkorowo i tu tak jak pocieszny napisał wystarczy stary, dobry i wytrzymały reduktor. Wot i cała filozofia :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Wrz 2011, 19:28

i tu kolege zaskocze zmoczony asfalt to już śliska nawierzchnia na której występuje uślizg kół
ale pomijając ten fakt, ja wiem jakie są zalety stałego napędu w plaskaczu, natomiast w terenówce to powiem szczerze dość gadżetowa sprawa, pewnie jak bym miał i nie miał innego wyjścia to bym bardzo nie narzekał :D ale nie jest to kryterium wyboru auta ;)
prędzej silnik, rodzaj paliwa, możliwości drogowe/terenowe, możliwości motania :wink: wot takie pierdoły
ale wracając do meritum, i tego co w razie czego bym wybrał ze stałego napędu
Trooper/Monterey lub Pajero te 2 autka są najbliżej moich myśli
jeśli byłi by dużo kasy a ja bym akceptował powożenie po drodze wozem drabiniastym to TLC
:mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Wrz 2011, 19:52

Witaj . Na co dzień jeżdżę Freelanderem (czyli stały 4x4) albo Citroenem (tylko przód). Do zabawy a czasem na co dzień Montereyem (tył albo stałe 4x4). Więc mam porównanie na co dzień. Wierz mi, stały 4x4 jest najbezpieczniejszy. Zwłaszcza jak parę razy dziennie łapiesz miękkie pobocze mijając się z tirem, WTEDY NIE MA CZASU NA ZABAWĘ NAPĘDAMI !!!!.
Pozdrawiam.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

28 Wrz 2011, 21:11

Najbezpieczniej jest nie wyjeżdżać z garażu.
Nawet najlepsiejsza maszyna z najcudowniejszymi systemami i rozwiązaniami technicznymi nie zastąpi zdrowego rozsądku i myślenia na drodze. Jak się mijam z tirem na wąskiej drodze to zwalniam do bezpiecznej prędkości a nie zapieprzam licząc na to, że mój samochód uchroni moją dupę.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995