JEEP WRANGLER CZY CHEROKEE?

22 Wrz 2011, 11:09

Witam wszystkich,

Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami i opiniami na temat tych samochodów, który jest lepszy do zabawy w terenie? W grę wchodzą roczniki 1990-95 do 15.000 zł. Czy w tym przedziale można dostać coś dobrego? Czy może warto poszukać czegoś zupełnie innego?

Pozdrawiam :)
ada601
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Volkswagen Polo 1.4

22 Wrz 2011, 13:36

cherokee będzie tańszy
silniki te same, skrzynie te same :wink: ale i tak 4,0 z automatem należy brać ;)
cherokee brak ramy, co powoduje skręcanie nadwozia w terenie i mocne "pracowanie" nadwozie, może się okazać że nie można otworzyć czy zamknąć drzwi :mrgreen:
wrangler mniejszy, z roczników które mówisz będzie na resorze, ale konwerska na sprężyny w wypadku jeepa jest banalnie prosta, w USA są dostępne całe kity jeśli będziesz koniecznie chciał
do 15 cherokee kupisz fajne wranglera ciut zmęczonego
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Wrz 2011, 14:18

Ostatnio oglądałam filmik, na którym było pokazane, że Cherokee ma zbyt wysoko położony środek ciężkości i przy prędkości 70 km/h i skręcie - dachował...Nie wiem czy to rzeczywiście jest wada tych aut, czy może akurat taki model sie tarfił...Wrangler wydaje mi się bardziej stabilny i "poręczny" - bo mniejszy i lżejszy. Mam jednak wątpliwości co do jego dachu. Z czego on jest wykonany?( nie chodzi mi o ten miękki materiał) Czy to jakaś cieńsza blacha? I czy na wypadek wywrotki będzi wystarczająco bezpieczny?
ada601
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Volkswagen Polo 1.4

22 Wrz 2011, 15:47

Terenówki ogólnie mają wysoko środek ciężkości i trzeba o tym pamiętać podczas użytkowania. Co do wytrzymałości dachu w Wranglerze to:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak widać daje radę :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

22 Wrz 2011, 18:02

ada601 napisał(a):Wrangler wydaje mi się bardziej stabilny i "poręczny" - bo mniejszy i lżejszy.
żebyś się nie zdziwił/a :mrgreen:
wrang ma wyżej środek ciężkości do tego jest cięższy od cherokee z powodu ramy :wink:
prowadzi się też gorzej w zakrętach niż cherokee który przód ma na 4 wahaczach pchanych panhardzie i sprężynach a nie resorach :mrgreen:
ogólnie terenówka nie służy do zapitalania, normalna prędkość dla terenówki na MTku i przewymiarowanym kole to 80-100 km max im bardziej auto przygotowane w teren tym mniej nadaje się na asfalt
dach we wranglu to szmata albo hartdtop z plastiku, ale ma on pałąk który chroni przed zgnieceniem pasażerów w razie dachu
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2011, 08:14

No tak Brodaty -dobry filmik :) Można dachować bez obaw ;) Pocieszny - dlaczego uważasz, że automat będzie lepszy niż zwykła skrzynia biegów? Mi wydaje się wprost przeciwnie...A może zancie jeszcze jakieś dobre terenówki,które w tej cenie i roczniku będą się dobrze sprawowały? Np Opel Monterey?
ada601
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Volkswagen Polo 1.4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rewolucyjne światła ksenonowe (1991)
    Chociaż do dziś produkowane są samochody z halogenowymi żarówkami, to rewolucji w jakości, zasięgu i jasności samochodowego oświetlenia dokonały tzw. palniki ksenonowe, zastosowane po raz pierwszy w 1991 roku w BMW ...

23 Wrz 2011, 08:58

w jeepie automat po prostu jest najlepszą skrzynią :wink: najtrwalszą i mającą najwięcej zalet :wink: do tego automat zmienia biegi na podjazdach czego w manualu nie zrobisz :mrgreen:
Montek do turystyki i lekkiego offroadu to bardzo fajne autko, super promień skrętu, dobre silniki, ogólnie fajne, ale nie w mega lagier :wink: sam mam jednego monciaka, sprawuje się dobrze, jako auto na co dzień i w lekki teren, do turystyki idealne, IFS pozawla rozwijać dość dobre prędkości przelotowe, ale nie jest delikatny jak w większości, to na prawde wytrzymała konstrukcja, auto jest pakowne i wygodne, autko seryjnie mieści w nadkolach oponkę 265x75r16 czyli 32x10,5 i na tych oponkach to już fajnie jeździ, w lekkim MTku (typu BFG KM2) radzi sobie bardzo fajnie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Wrz 2011, 11:40

O, no to super :) To na pewno zawieszę oko na Oplu :) Jak będę miała kolejne pytania to napiszę :) Dziękuję za info :)
ada601
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Volkswagen Polo 1.4