A4 2.5 v6 tdi problem z napinaczem

A4 2.5 v6 tdi problem z napinaczem

28 Maj 2011, 20:54

Witam!!! Przeszukałem neta w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu ale nic na ten temat nie znalazłem więc zakładam temat.
Potrzebuję informacji na temat napinacza paska pompy wtryskowej w w/w samochodzie a dokładnie jego montażu do tej aluminiowej obudowy. Chodzi o to że w tym samochodzie urwał się właśnie ten napinacz po wymienie rozrządu pół roku temu u jakiegoś jak to klientka określiła "garażowca". Mam nowy napinacz tylko niewiem czy w tej aluminiowej obudowie oryginalnie jest gwint czy gładki otwór. W mojej obudowie jest gładki otwór ale jakby wypiłowany,nierówny. Po włożeniu napinacza w ten otwór ustawieniu i dokręcaniu tej nakrętki dynamometrem na odpowiednią wartość luzuje mi się ta szpilka która jest wewnątrz tej gwintowanej tulei gdyż na lewy gwint. Mam obawy że właśnie poprzednik zamontował go w ten sam sposób i dlatego go zerwało.
sebolm
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 28 Maj 2011, 20:38
Miejscowość: Bytom

Re: A4 2.5 v6 tdi problem z napinaczem

29 Maj 2011, 10:27

Nie mogę ci pomóc,gdyż nigdy tego nie robiłem,żartów z tym nie ma :!: Memu kuzynowi luzuje się napinacz ,ale tylko wtedy gdy są silne mrozy(przy odpalaniu silnika),problem ten wystąpił po wymianie rozrządu,po prostu mechanik coś sknocił.Ja tylko wiem,że w tych nowszych VW-genowskich silnikach niczego nie ustawisz bez kompa,to pierwsza rzecz, a druga,to taka,że odpowiednie ustawienie rozrządu trzymają tylko specjalne podkładki cierne,nie ma żadnych znaków,niczego nie ma,jest problem jak cholera,dlatego nigdy nie kupiłbym ani AUDI ani VW-gena nowszej generacji,Mercedes takich durnych rozwiązań nie stosuje.Moja rada?!Szukaj dobrego mechanika specjalizującego się w tych silnikach,nie zapłacisz dużo,niech tylko zrobi tak jak trzeba,ty sobie złożysz resztę,możesz go sobie nawet przywieźć na miejsce(wszystko jest kwestią ceny).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: A4 2.5 v6 tdi problem z napinaczem

29 Maj 2011, 15:06

który to rocznik

[ Dodano: 29 Maj 2011, 16:06 ]
dokładne dane jaki to silnik

[ Dodano: 29 Maj 2011, 16:08 ]
kod silnika

[ Dodano: 29 Maj 2011, 16:16 ]
zawory mogło pogiać jak rozleciał się pasek pompy paliwowej wymień go z aluminium jak jest możliwość tam nie ma lewego gwintu nie wiem co to za model twój
ochroniarz02
Początkujący
 
Posty: 214
Rejestracja: 19 Lut 2010, 18:52
Miejscowość: Biała Podlaska

Re: A4 2.5 v6 tdi problem z napinaczem

29 Maj 2011, 19:59

ochroniarz02 napisał(a):który to rocznik

[ Dodano: 29 Maj 2011, 16:06 ]
dokładne dane jaki to silnik

[ Dodano: 29 Maj 2011, 16:08 ]
kod silnika

Podaj te dane a sprawdze w ETCE i powiem ci co i jak.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: A4 2.5 v6 tdi problem z napinaczem

29 Maj 2011, 22:39

Witam! Żeby było jasne to nie jestem nowicjuszem, prowadzę warsztat. Zaworom nic się nie stało na szczęście, silnik kręci lekko i bez problemu tylko nie odpala bo tylko pasek pompy przeskoczył jak napinacz odpadł. Mam tylko obawy o montaż nowego napinacza gdyż ten silnik, dokładnie AKN robiłem dawno temu ostatni raz i niepamiętam jak to było z tym otworem na napinacz. Sam sprawdzałem w ETCE i niema tam takiej informacji. Mam też dojścia do silników ale nikt za bardzo niechce żebym mu napinacze ruszał aby sprawdzić czy jest tam gwint czy nie. Z tym lewym gwintem chodzi o to że sam napinacz ma wystającą szpilkę z lewym gwintem na której jest nakręcona jakby tulejka z zewnętrznym gwintem i ale już prawym i imbusem na końcu do regulacji napinacza to całe wchodzi w otwór właśnie w tej aluminiowej obudowie i przychodzi nakrętka. Wkładamy imbus ustawiamy napinacz i dokręcamy na 36Nm nakrętkę, a problem w tym że w tym momencie coś w tym napinaczu trzeszczy i popuszcza mi się ta tulejka nakręcona na szpilce napinacza. Mam obawy że poprzedni mechanik zrobił tak samo bo w sumie napinacz jest naciągniety i pasek niby ok ale jak on się rzeczywiście rozkręcił między szpilką a tulejką to za chwile znów go urwie. Potrzebuję tylko informacji od kogoś kto to niedawno robił czy w tej aluminiowej obudowie jest jakiś gwint żeby ten napinacz wkręcić czy po prostu gładki otwór i się go tylko wkłada i dociąga tą nakrętką bo za cholerę nie mogę sobie przypomnieć. W instrukcjach montażu tylko piszą "Zamocować napinacz w miejscu mocowania i dokręcić nakrętkę na 36 Nm.

[ Dodano: 29 Maj 2011, 23:47 ]
Ten otwór w tym aluminium jest trochę jakby pilnikiem traktowany i niewiem czy był gwint ale go poprzednik urwał i tak założył czy niebyło. Wolałbym nie wypuszczać tego samochodu nie będąc pewnym że wszystko jest złożone jak trzeba.
sebolm
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 28 Maj 2011, 20:38
Miejscowość: Bytom
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept Active Tourer - więcej przestrzeni dla innowacji BMW Concept Active Tourer - więcej przestrzeni dla innowacji
    BMW Concept Active Tourer pozwala na rzut oka na kolejne innowacje, jakie czekają samochody kompaktowe z segmentu premium. W tym projekcie BMW prezentuje całą paletę pionierskich rozwiązań przewidzianych do zastosowania we ...
    Nissan X-Trail - segment crossoverów Nissan X-Trail - segment crossoverów
    Nowy model łączy w sobie uznane tradycje Nissana w segmencie 4x4 z nowymi rozwiązaniami technicznymi czerpiącymi inspiracje z przełomowych crossoverów marki. Wynikiem tego połączenia jest samochód definiujący ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009
      S2020005