A5 2.0 TFSi 2012 quattro s-tronic - prośba o opinię

28 Wrz 2018, 13:10

Witam wszystkich :)
Stoję przed decyzją zakupu krajowego a5 2012, TFSi 2.0 211 km quattro z małym potwierdzonym przebiegiem 80k km. Byłem w aso i powiedzieli że są dwa elementy które są do obserwacji ponieważ mogą narobić problemów:
1. Zapocenie osłony rozrządu
2. lekkie stuki z okolic skrzyni automatycznej na biegu jałowym

Co myślicie o tym, pakować się w to czy odpuszczać temat ? Z góry dzięki za podpowiedź
piter1410
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna

28 Wrz 2018, 14:01

Największym problemem wymagającym obserwacji jest pobieranie oleju przez wadliwe pierścienie tłokowe.
Stuki to może być dwumas, bo pewnie tam nie jest automat tylko skrzynia dwusprzęgłowa.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Wrz 2018, 14:41

dzida napisał(a):Największym problemem wymagającym obserwacji jest pobieranie oleju przez wadliwe pierścienie tłokowe.

W roczniku 2012 czyli polift ten problem jest teoretycznie wyeliminowany, przynajmniej tak twierdzi producent. Z naciskiem na teoretycznie, bo to jeszcze młode silniki i trudno powiedzieć czy za 2-3 lata problem nie zacznie wychodzić.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Wrz 2018, 15:36

@dzida w ASO powiedzieli że model poliftowy ma już poprawione pierścienie tłokowe, skrzynia automatyczna dsg s-tronic. W sumie też od razu pomyślałem o kole dwumasowym...
piter1410
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna

28 Wrz 2018, 17:21

Sprawdź oznaczenie silnika, bo poprawiony miał 225KM, a ten ma jeszcze 211KM
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Wrz 2018, 17:42

A nie lepiej iść w 3,2 250 KM? Fajnie brzmienie a problemów olejowych brak, ten 211 tak właściwie to istnieje od 2008 a ten 225 konny to od marca bodajże 2013 także - ten drugi będzie tym poprawionym...
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX – porównanie wymiarów z NX i RX
    Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutował Lexus UX. Pierwszy kompaktowy crossover Lexusa określany jest jako najmniejszy i najbardziej przyjazny do miasta. Jak wyglądają jego rozmiary na tle ...

29 Wrz 2018, 12:52

W ASO powiedzieli że już po naprawie.
Ps. Modele 2011 - 2013 2.0 TFSi mają seryjnie 211 KM - i to już są wersje poprawione.
Dopiero od 2014 mają po 225 KM
piter1410
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna

29 Wrz 2018, 13:01

piter1410 napisał(a):W ASO powiedzieli że już po naprawie.
Ps. Modele 2011 - 2013 2.0 TFSi mają seryjnie 211 KM - i to już są wersje poprawione.
Dopiero od 2014 mają po 225 KM


Które ASO tak powiedziało? Chyba mają ludzi za debili, tu masz dokładnie rozpisane kiedy szły poprawione silniki:
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A5_8T

2.0 TFSI od 04.2013
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

29 Wrz 2018, 13:57

Aso Poznań Franowo.
W tym artykule na końcu piszą o poprawioeniu tłoków w 2011:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/s ... -zl/e96s20
piter1410
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna

29 Wrz 2018, 19:37

g...o prawda, ja bym wersję 211km odpuścił i szukał 225km. Pewności nie masz, bo te silniki nawet te same nr mają, a to nie auto za 20tys.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Wrz 2018, 21:51

Pytanie czy wierzyć w tą poprawkę jak napinacz do 1.4 TSI poprawiali 8 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Wrz 2018, 22:00

piter1410 napisał(a):W ASO powiedzieli że już po naprawie.


A co mieli powiedzieć? Jak kupisz ten silnik to będą mieli kolejnego klienta :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Wrz 2018, 23:38

To auto krajowe i ma faktycznie 80k przebiegu, więc chyba znowuż to nie jest takie wyjechane auto żeby silnik już kulał.
Poniesienie ryzyka lub nie - należy do autora.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna