A6 C6 2.0Tfsi BPJ 07R, skrzynia end?

30 Lis 2020, 14:45

Witam serdecznie.

Otóż po długim spokoju od usterek przyszedł czas na kolejną.

Wracając jadąc na 5 biegu nagle auto jakby się zdusilo, potem zaczęło coś huczyc spod auta, więc zjechałem na pobocze żeby chociaż zajrzeć pod maskę. Zaciągnąłem ręczny, pod maską niczego nie znalazłem i auto nagle zaczęło telepać.

Jak się okazało, telepało dlatego, że mając zaciągnięty ręczny i brak wrzuconego biegu auto po prostu rusza jakbym wrzucił jedynkę, są przy tym drgania itp, jak wrzucam 1 to też rusza ale gorzej niż jak jest na luzie :|
Oczywiście nawet nie próbowałem ruszyć do końca bo szarpie przy tym i by pewnie zgasło. Dodatkowo (raz tak raz nie) sprawdzając biegi nie chciały się wbić, raz wszystkie wchodzą, a raz ciężko jakikolwiek wrzucić.

Czy przeskoczyło coś w skrzyni? Wstępnie chciałbym nabyć kilku informacji bo auto z tydzień postoi za nim się zajrzy, pod kompa nie patrzyłem jeszcze, ale chodzi o samą ocenę z opisu.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Lis 2020, 17:56

Na postoju przy wyłączonym silniku wchodzą wszystkie biegi? Czy wciskanie sprzęgła coś zmienia?
Może to wina sprzęgła jaki ma przebieg? Skrzynia manualna czy automat?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

30 Lis 2020, 19:24

Skrzynia manualna chyba kod GVC. Przebieg 235k.

Trochę dziwne jakby to było sprzęgło, bo wcześniej żadnych objawów nie było sprzęgła, ja osobiście z niego też nie strzelam itp.

Co do biegów to jak napisałem, np sprawdzam biegi na sprzęgle wszystkie i jest ok, a nagle znowu sprawdzam i żaden nie wchodzi, po paru próbach wchodzą znowu. Z tego co pamiętam to jest tak na wyłączonym zapłonie i włączonym.

Jedynie różnica przy wciśnięciu sprzęgła jest taka, że wciskając je dopiero auto jest na tzn 'luzie'. Mimo brak wrzuconego biegu jak odpalę auto i puszcze sprzęgło auto mi rusza..
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Gru 2020, 12:20

Gom3z napisał(a):Jedynie różnica przy wciśnięciu sprzęgła jest taka, że wciskając je dopiero auto jest na tzn 'luzie'. Mimo brak wrzuconego biegu jak odpalę auto i puszcze sprzęgło auto mi rusza..
Takie pełzanie na luzie przy manualnej skrzyni nie wróży nic dobrego. Może ono oznaczać uszkodzenie, jakieś zblokowanie wewnętrzne w skrzyni. To raczej wskazuje na skrzynię niż sprzęgło.

Czy olej miałeś ostatnio w niej wymieniany? Stan jest jest poprawny?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

09 Gru 2020, 13:03

No też mi się tak wydaje.

Olej właśnie miałem świeżo wymieniany przed podróżą 900KM. Wcześniej żadnych objawów nie było. Trasę zrobiłem na spokojnie, a drugiego dnia po powrocie do domu po 10km właśnie stało się to co opisałem.

Weszło jak dobrze pamiętam jakoś 2 litry, zalewane strzykawką. Mam pewne obawy, że został wlany nie ten olej co powinien być, bo dziwne jest to, że od tak nagle coś się stało.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Gru 2020, 13:34

Stary olej był mocno zużyty? Jakim olejem zalałeś skrzynie? Były jakieś opiłki widoczne w oleju?

Być może nowy olej wypłukał jakieś złogi zalegające w skrzyni. Po takiej trasie na pewno dobrze spenetrował skrzynię :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyróżnienie w plebiscycie "Auto Lider" dla Audi S7
    Audi S7 zdobyło wyróżnienie w plebiscycie Auto Lider, który jest organizowanych w Polsce przez redakcję tygodnika Motor i miesięcznika Auto Świat. To sportowe z coupe zwyciężyło głosami czytelników i ...

09 Gru 2020, 14:19

Jaki to był olej właśnie będę wiedział niedługo bo przy sobie nie mam kartki, więc dam znać.

Opilkow właśnie żadnych nie było.

Myślisz, że już od jakiegoś czasu w skrzyni coś mogło się zadziać tylko stary olej wszystko trzymał, a po zmianie oleju się odblokowało i coś poszło?

Jeśli w grę wejdzie tylko wymiana, lepiej regenerować / kupić regenerowana skrzynie czy "uzywke w dobrym stanie"?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Gru 2020, 21:56

Olej prawdopodobnie mpm 75w90
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Gru 2020, 13:49

Panowie, lepiej kupić używkę skrzynie czy regenerowaną bądź naprawić swoją?

Używane skrzynie to koszty średnio 400zł, lecz jest to jednak niepewne na co się trafi i ile to pochodzi.. Natomiast zregenerowane jak firma pisze są wymieniane wszystkie podobno bebechy, a nie tylko część uszkodzoną i koszt to rzędu 1700-1800zł już z olejem. No i dodatkowo jest 18 mies gwarancji bez limitu km, ale nigdy nie miałem do czynienia z regenerowaną skrzynią manualną 6B GVC i nie wiem czy warto. Kolejna sprawa to kwestia tego ile by wyszła regeneracja mojej , czy to podobne koszty regenerowanej czy jednak wyższe bądź mniejsze.

Co najlepsze problem był taki, że auto mi jechało bez wrzuconego biegu, dodatkowo na postoju raz wchodziły wszystkie biegi a raz żaden nie chciał, a np po parunastu dniach nagle coś odskoczyło chyba i auto zrzuciło bieg, nie jeździło już na luzie i można było się przejechać, jednak niektóre biegi zgrzytały i słychać, że jest tu problem po stronie mechanicznej skrzyni.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007