Nowe MINI w segmencie małych samochodów premium

Nowe MINI w segmencie małych samochodów premium

20 Lis 2013, 13:22

Nowe wcielenie auta, które stworzyło segment małych samochodów premium: nowe Mini z typowym dla siebie, emocjonalnym designem, jeszcze lepszą równowagą między radością z jazdy a ekonomiką zużycia paliwa, innowacyjne techniki komunikacyjne i inteligentne formy funkcjonalności, wyraźna poprawa komfortu przestrzennego, bezpieczeństwa, wyposażenia, jakości materiałów i wykończenia, a także sportowy charakter połączony z komfortem jazdy – to efekty intensywnej pracy nad zestrojeniem samochodu. Nowa generacja modelu jest bardziej niż kiedykolwiek wzorcem radości z jazdy, jakości premium i indywidualności w swej klasie.

Nowe MINI w segmencie małych samochodów premium

Stylistyka nadwozia
Oparta jest na ewolucji dotychczasowego designu, jego proporcji i struktury z charakterystycznymi cechami: sześciokątnym wlotem powietrza, lampami przednimi i tylnymi w grubych chromowych ramkach, kierunkowskazy i elementy wykończenia dolnych krawędzi karoserii w czerni, którą zinterpretowano ponownie dla każdego elementu, z uwzględnieniem rodzaju powierzchni w każdym rejonie nadwozia. Wyrafinowane detale podkreślają niezwykły charakter nowego modelu. 5 lakierów do karoserii, dach w kolorze kontrastowym jako opcja bez dopłaty.

Design reflektorów
Nowe MINI w segmencie małych samochodów premiumNowo opracowany design reflektorów. Światła dzienne LED, opcjonalne: światła główne LED obejmujące pierścieniowe światło dzienne ze zintegrowanym kierunkowskazem, adaptacyjny rozkład strumienia światła i lampy przeciwmgłowe LED. Tylne lampy zespolone również dostępne w technologii LED, opcjonalny pakiet oświetleniowy z lampkami LED w kabinie i pomarańczowe światło ambientowe.

Wymiary nowego MINI
W porównaniu z poprzednikiem długość auta zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, z tyłu o 34 mm (dane porównawcze w zestawieniu z wersją MINI Cooper). Optymalizacja komfortu przestrzennego na wszystkich czterech miejscach. Nowy design foteli z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm). Więcej przestrzeni na ramiona i stopy, wyższy komfort dla pasażerów z tyłu, a bagażnik większy o 51 l (teraz 211 l). Tylne oparcie składane w proporcji 60:40 oraz opcjonalny pakiet transportowy obejmujący regulowaną na wysokość podłogę bagażnika.

Nowa generacja silników
Nowe MINI w segmencie małych samochodów premiumSilniki z technologią MINI TwinPower Turbo. Trzy warianty modelowe dostępne w chwili wejścia na rynek: MINI Cooper z 3-cylindrowym silnikiem 100 kW/136 KM, MINI Cooper S z 4-cylindrowym silnikiem o mocy 141 kW/192 KM oraz MINI Cooper D z 3-cylindrową jednostką wysokoprężną (85 kW/116 KM). 6-stopniowa skrzynia biegów w standardzie, opcjonalnie 6-stopniowa skrzynia automatyczna lub sportowa skrzynia automatyczna, również nowo opracowana. Intensywny program – technologia MINIMALISM obejmujący automatyczny system start-stop także w połączeniu z automatycznymi skrzyniami biegów i opcjonalnym trybem GREEN. Poprawione parametry dynamiczne i obniżone zużycie paliwa. Największa poprawa ekonomiki w modelu MINI Cooper z automatyczną skrzynią biegów. Przyspieszenie 0-100 km/h lepsze o 2,6 s, średnie spalanie niższe o 27%. Najniższe zużycie paliwa i emisja CO2 w MINI Cooper D: 3,5-3,6 l/100 km, 92-95 g/km (testowy cykl EU, w zależności od rodzaju i rozmiaru ogumienia zamontowanego na kołach auta). Jeszcze intensywniejsze doznania w czasie prowadzenia, intensyfikacja poczucia jazdy go-kartem, głębokie zmiany w technice zawieszenia, obniżenie masy i poprawa sztywności, nowa oś oparta na jednowahaczowych kolumnach z aluminiowymi łożyskami kolumn, wsporniki osi i wahacze wykonane z wysokowytrzymałej stali. Nowa oś wielowahaczowa tylna w technologii lekkiej konstrukcji, o geometrii oszczędzającej przestrzeń. Zoptymalizowane elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego – Servotronic jako wyposażenie seryjne. Dynamiczna Kontrola Stabilności (DSC) w standardzie wraz z Dynamiczną Kontrolą Trakcji (DTC) i Elektroniczną Kontrolą Uślizgu Dyferencjału (EDLC) – w modelu MINI Cooper S także z seryjną Kontrolą Osiągów (PC). Nowe zestrojenie sprężyn i amortyzatorów z łożyskami typu "uniball". Dynamiczna Kontrola Amortyzatorów dostępna po raz pierwszy w MINI jako opcja. Usprawniony układ hamulcowy, dostosowany do poprawionych osiągów. Koła z lekkich stopów standardowo w rozmiarze 15 lub 16 (MINI Cooper S) cali oraz opcjonalnie dostępne koła z lekkich stopów w rozmiarach do 18 cali.

Driving Modes
Różne tryby pracy samochodu wybierane za pomocą pokrętła Driving Modes u nasady dźwigni zmiany biegów, poza standardowym trybem MID możliwy wybór trybów SPORT i GREEN. Wybór trybu ma wpływa na charakterystykę reakcji na gaz oraz wspomaganie kierownicy, a także szybkość zmiany biegów w skrzyni automatycznej i zachowanie Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów, jeśli są zainstalowane. Tryb GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów umożliwia żeglowanie (wybieg swobodny) z odłączaniem napędu.

Nowe MINI w segmencie małych samochodów premium

Wyświetlacz TFT w standardzie
Nowy wyświetlacz oraz koncepcja obsługi: zestaw zegarów na kolumnie kierowniczej obejmuje prędkościomierz, obrotomierz, kolorowy wyświetlacz dla detali statusu samochodu i poziomu paliwa. Centralny panel z nowymi elementami wyświetlacza oraz konfiguracją barw oświetlenia, w tym pierścień LED dla wizualnej reaktywności przy różnych funkcjach, 4-linijkowy wyświetlacz TFT w standardzie lub opcjonalnie kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala. Obsługa nawigacji, multimediów, telefonu i funkcji samochodu za pośrednictwem kontrolera MINI w konsoli środkowej z wyświetlaniem reakcji systemu na komputerze pokładowym. Przycisk start/stop pośrodku panelu na konsoli środkowej można aktywować bez wkładania kluczyka do stacyjki.

Nadwozie nowego MINI
Struktura nadwozia zoptymalizowana pod względem masy i bezpieczeństwa zderzeniowego. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje przednie czołowe i boczne airbagi, airbagi kurtynowe, 3-punktowe automatyczne pasy na wszystkich miejscach z napinaczami i ogranicznikami pasów na miejscach przednich, mocowania dla fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnych miejscach, wskaźnik przebicia opon i częściowo aktywna maska silnika dla zwiększenia ochrony pieszych. Masa auta obniżona w porównaniu z poprzednikiem i konkurentami we wszystkich wariantach nowego MINI mimo zwiększenia zakresu wyposażenia. Podniesiony komfort akustyczny i wibracyjny; zoptymalizowane własności aerodynamiczne specyficzne dla każdego wariantu, w tym aktywne klapy powietrza chłodzącego, panele podpodwoziowe i elementy tunelujące przepływ powietrza w dolnej części tylnych słupków. MINI ma najlepszy współczynnik aerodynamicznego oporu wśród rywali: wartość Cd obniżona do 0,28 (MINI Cooper, MINI Cooper D).

Nowe MINI w segmencie małych samochodów premium

Wsparcie dla kierowcy
Nowe MINI z wyraźnie szerszą paletą innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy: MINI Head-Up-Display, wsparcie jazdy obejmujące oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, system ostrzegania o kolizji i o pieszych z inicjalną funkcją hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych, asystent parkowania, kamera cofania.

POLECAMY Nowatorskie systemy wspomagające kierowcę w MINI

MINI Connected z dodatkowymi funkcjami
Nowa funkcje programu multimedialnego dostępne jako opcje telefon alarmowy i MINI Teleservices przy zainstalowanej na stałe karcie SIM. Unikatowa paleta funkcji i możliwość rozszerzenia dzięki integracji aplikacji w samochodzie poprzez smartfon. Zwiększenie radości z jazdy dzięki typowym funkcjom MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement i MINIMALISM Analyser. Nowy MINI Connected XL Journey Mate z informacją o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Połączenie internetowe pozwala też na korzystanie z sieci społecznościowych, jak Facebook, Twitter, forsquare i Glympse, odbiór powiadomień RSS i funkcji rozrywkowych jak AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody i TuneIn.

Nowe MINI w segmencie małych samochodów premium

Wyposażenie podnoszące komfort
Bogate wyposażenie seryjne oraz wyrafinowane opcje podnoszące komfort, tworzące atmosferę premium i indywidualizmu, w tym: czujnik deszczu, czujniki parkowania, komfortowy dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowany, szklany dach, relingi dachowe, elektrycznie podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne, wewnętrzne i zewnętrzne lusterka z funkcją automatycznego ściemniania, podgrzewanie foteli, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, tylny spoiler w designie John Cooper Works design, duży wybór dekoracji dla dachu, lusterek, pasów na maskę, tapicerek, wykończeń wnętrza i linii kolorystycznych. Nnawigacja MINI, MINI Radio Visual Boost, system audio hi-fi Harman Kardon.

POLECAMY Ekskluzywny lakier metalizowany "Frozen Black" dla MINI

Warianty silnikowe nowego MINI
MINI Cooper S: 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworów, zmienne fazy rozrządowe), pojemność: 1998 cm3, moc maksymalna: 141 kW/192 KM przy 4700-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 1250-4750 obr./min (300 Nm w trybie overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s (z automatyczną skrzynią biegów: 6,7 s), prędkość maksymalna: 235 km/h (233 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,7-5,8 l/100 km (5,2-5,4 l/100 km), emisja CO2: 133-136 g/km (122-125 g/km), standard oczyszczania spalin: EU6.

MINI Cooper: 3-cylindrowy silnik benzynowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworów, zmienne fazy rozrządowe), pojemność: 1499 cm3, moc maksymalna: 100 kW/136 KM przy 4500-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 220 Nm przy 1250-4000 obr./min (230 Nm w trybie overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 s (z automatyczną skrzynią: 7,8 s), prędkość maksymalna: 210 km/h (210 km/h), średnie zuxycie paliwa: 4,5-4,6 l/100 km (4,7-4,8 l/100 km), emisja CO2: 105-107 g/km (109-112 g/km).

MINI Cooper D: 3-cylindrowy turbodiesel z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie o zmiennej geometrii łopatek, wtrysk bezpośredni common rail, maksymalne ciśnienie wtrysku: 2000 barów), pojemność: 1496 cm3, moc maksymalna: 85 kW/116 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 1750 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s (z automatyczną skrzynią: 9,2 s), prędkośc maksymalna: 205 km/h (204 km/h), średnie zużycie paliwa: 3,5-3,6 l/100 km (3,7-3,8 l/100 km), emisja CO2: 92-95 g/km (98-99 g/km), standard oczyszczania spalin: EU6.

źródło: BMW Group
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2929
Zdjęcia: 11189
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wynajem Porsche - spełnij swoje marzenia Wynajem Porsche - spełnij swoje marzenia
    Branża motoryzacyjna zmienia się bardzo dynamicznie, jednak są takie nazwy, które od lat niezmiennie wywołują szybsze bicie serca wśród jej miłośników. Jedną z nich jest Porsche. Założona w 1931 roku ...
    Co to jest Defensive Driving? Co to jest Defensive Driving?
    Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...

  •